Komunikacja wizualna we wszystkich aspektach
6 gru 2016 14:56
Klasyczne technologie reklamy, druk cyfrowy czy oferta materiałów typu PoS to tylko część zagadnień, wokół których skupi się kolejna edycja targów viscom.
Ponadto w dniach 7-11 listopada w Düsseldorfie będzie można zapoznać się z bogatą ofertą produktów, materiałów i usług dedykowanych szeroko rozumianemu rynkowi komunikacji wizualnej. Znaleźć coś dla siebie będą mogli m.in. decydenci marketingu z sektorów handlowego i przemysłowego, projektanci, sprzedawcy maszyn i materiałów, rzemieślnicy, agencje reklamowe i kreatywni artyści.
Podczas zbliżających się targów znaczne grono wystawców będą stanowili producenci materiałów i rozwiązań z sektora poligraficznego, do których zaliczyć można takie firmy jak: Agfa Graphics, Canon, Complott Papier Union, Epson i Fujifilm Sericol, Hewlett-Packard, Mimaki i Multi-Plot Europe, Mutoh, OKI Systems, Roland DG, Seiko Instruments, Sihl Direct, Spandex/Brunner czy Technoplot.
Po raz kolejny podczas targów zostaną poruszone najważniejsze zagadnienia związane z branżą poligraficzną i jej rozwojem. Omówione zostaną m.in. aktualna oferta druku cyfrowego oraz problemy, z jakimi obecnie boryka się przemysł. Produkcja przyjazna środowisku, druk spersonalizowany, nowe aplikacje i atramenty, obsługa klienta i kompetencje konsultacyjne – to nowe sektory biznesowe i wyzwania, na których koncentruje się cyfrowy przemysł poligraficzny, a które zostaną przedstawione podczas zbliżającej się imprezy.
Chcemy, aby targi komunikacji wizualnej były doświadczeniem dającym odwiedzającym możliwość spojrzenia poza granice własnego biznesu oraz rozwijania nowych pomysłów na samych siebie i swoich klientów. Podstawowym priorytetem jest zrozumienie nowych technologii i ich potencjału – mówi Petra Lassahn, dyrektor wydarzenia.
Organizatorzy targów viscom oczekują, że w tegorocznej edycji imprezy weźmie udział ok. 350 wystawców i 12 tys. odwiedzających. Dwa miesiące przed jej rozpoczęciem blisko 300 wystawców już zarezerwowało stoiska, w rezultacie czego sprzedana została większość powierzchni wystawowej.
viscom, jako impreza targowa zlokalizowana w Centralnej Europie, przyciąga również uwagę branży zarówno spoza Niemiec, jak i spoza Europy. Około 1/3 wystawców pochodzi z zagranicy. W tym roku szczególnie silnie zaprezentują się Chiny z 25 stoiskami, Polska z 15 firmami, Holandia z 14, Francja z 8 i Korea z 7. Kolejne kraje to Włochy, Austria, Belgia i Turcja. Taki przekrój wystawców odzwierciedla także przekrój odwiedzających – dwa lata temu (również w Düsseldorfie) przeszło 20 proc. odwiedzających stanowili goście z zagranicy.
Wśród wielu obszarów specjalistycznych, wykładów i dyskusji towarzyszących targom viscom düsseldorf 2013 będzie można dowiedzieć się, jak czerpać korzyści z najnowszych możliwości technicznych odnośnie do komunikacji wizualnej. Innowacje i przykłady najlepszych praktyk będą prezentowane przez cały okres trwania imprezy.
Centralną strefą tegorocznej edycji targów będzie viscom World of Inspiration – strefa poświęcona rynkowym pomysłom, najlepszym praktykom i nawiązywaniu nowych kontaktów. To tutaj będą prezentowane m.in. rozwiązania PoS w rzeczywistym otoczeniu. Wystawcy będą tu przedstawiać nowości i trendy z zakresu produktów elektronicznych/konsumenckich, mody/obuwia/akcesoriów, wyrobów cukierniczych/kawiarnianych, jak również z segmentu kosmetycznego/perfumeryjnego.
Organizatorzy targów zadbali także o szeroką gamę imprez towarzyszących. Ciekawie zapowiada się program wykładów pod tytułem „Prezentacja wizualna: lojalność wobec marki poprzez doświadczenie klienta” („Visual presentation: Brand loyalty through customer experience”) z wykładami: „Wprowadzenie do architektury informacyjnej” („Introduction to the processes of information architecture”), „Unikatowość: Jak stać się jeszcze bardziej wyrazistym i definitywnie wyjątkowym” („Uniqueness: How to become even more distinctive and definitely unique”) czy „Dlaczego Big Data” („The Why and Wherefore of Big Data”).
Na podstawie informacji organizatora opracował KS