Leasing sprawdza się w druku
6 gru 2016 14:55

Leasing znajduje coraz szersze zastosowanie w poligrafii, a potwierdzają to najnowsze dane Związku Polskiego Leasingu. W pierwszym kwartale br. polskie firmy leasingowe sfinansowały maszyny i urządzenia poligraficzne o wartości 96 mln zł, czyli o 11 proc. wyższej niż rok temu. Tomasz Sudaj z BZ WBK Finanse & Leasing oczekuje dalszego wzrostu sektora w najbliższych latach, który będzie uzależniony od dostępności pieniądza oraz liczby zamówień zagranicznych. Inwestycje w nowy i specjalistyczny sprzęt poligraficzny to konieczność, jeśli firma chce sprostać rosnącemu popytowi na usługi poligraficzne w kraju i za granicą. Taki zakup wiąże się jednak ze sporym wydatkiem dla firmy, stąd coraz większą popularnością cieszą się leasing oraz pożyczki, które pozwalają rozłożyć płatności w czasie i dają korzyści podatkowe – podkreśla Piotr Klimczak, odpowiedzialny za finansowanie branży poligraficznej w BZ WBK Finanse & Leasing. To, że firmy działające na rynku poligrafii doskonale wiedzą, czym jest leasing, dowodzą wyniki ZPL za pierwsze miesiące 2012 r. Od stycznia do końca marca br. branża leasingowa sfinansowała maszyny i urządzenia poligraficzne o łącznej wartości prawie 96 mln zł (+11 proc. r/r). Lepiej niż cały rynek poradził sobie BZ WBK Finanse & Leasing, który w segmencie poligraficznym osiągnął dynamikę na poziomie aż 143 proc., leasingując sprzęt o wartości 13 mln zł. Poligrafia to jedna z naszych kluczowych branż, dlatego też konsekwentnie udoskonalamy skierowaną do niej ofertę. Doceniają to klienci, co potwierdza nasz trzycyfrowy wzrost oraz trzecie miejsce w segmencie – mówi Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w Spółkach Leasingowych BZ WBK. Kolejne miesiące i lata przyniosą dalszy rozwój rynku poligraficznego. Jak wynika z badania „Rynek poligraficzny w Polsce” przeprowadzonego przez KPMG we współpracy z Polskim Bractwem Kawalerów Gutenberga*, najpopularniejszą formą finansowania planowanych na kolejne lata inwestycji w poligrafii jest leasing. Odpowiedziało tak aż 59 proc. przedsiębiorstw poligraficznych. Na drugim miejscu znalazł się kredyt (41 proc.). W dalszej części roku oraz w najbliższych latach oczekujemy kontynuacji dynamicznego wzrostu naszej firmy w sektorze poligraficznym. Jesteśmy otwarci na finansowanie zarówno małych, średnich, jak i dużych inwestycji, w tym inwestycji klientów zainteresowanych zakupem maszyn energooszczędnych. W ramach programu PolSEFF przygotowaliśmy dla nich specjalną ofertę umożliwiającą zwrot do 10 proc. wartości finansowanej maszyny – mówi Tomasz Sudaj. Związek Polskiego Leasingu podał, że w pierwszym kwartale 2012 r. polskie firmy leasingowe sfinansowały ruchomości i nieruchomości warte łącznie 7 mld zł. Oznacza to 6 proc. dynamikę w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Moto-rem wzrostu okazały się pojazdy (4 mld zł, +11 proc. r/r) oraz maszyny i urządzenia (2,4 mld zł, +7 proc. r/r). Opracowano na podstawie materiałów Spółek Leasingowych BZ WBK * Badanie rynku poligraficznego w Polsce zostało przeprowadzone drugi rok z rzędu przez firmę doradczą KPMG we współpracy z Polskim Bractwem Kawalerów Gutenberga. W tegorocznej edycji w badaniu wzięło udział 230 firm poligraficznych, które były ankietowane w marcu 2012 r. metodą CAWI lub samodzielnie wypełniły ankietę w wersji papierowej