Liczy się jakość relacji biznesowych
6 gru 2016 14:58

Jedna z najbardziej znanych drukarń wielkoformatowych o dość skomplikowanej nazwie fulloutdoorprintservice (w skrócie FOPS) działa na rynku już od 20 lat. Zaczynając dość skromnie – jako agencja reklamowa – rozwinęła się dynamicznie w kreatywną drukarnię o rozpoznawalnej marce, produkującą wszelkiego rodzaju materiały reklamowe z wykorzystaniem różnorodnych technologii. Świadczy też dodatkowe usługi na rzecz klientów. O najnowszych inwestycjach drukarni i nowościach w ofercie mówi jej właściciel, Oskar Knapik. n Drukarnia fulloutdoorprintservice (FOPS) obchodzi w br. jubileusz 20-lecia. Ostatnio mieliśmy okazję rozmawiać z przedstawicielem firmy 4 lata temu. Co się zmieniło w firmie przez ten czas? Oskar Knapik: Ostatnie 4 lata były konsekwencją przyjętej we wcześniejszym okresie strategii. Zatem z jednej strony poświęciliśmy ten czas na unowocześnianie parku maszynowego oraz poszerzanie możliwości produkcyjnych firmy, zapo-czątkowane oddaniem do użytkowania w 2011 roku nowej hali produkcyjnej. Jedną z ostatnich inwestycji jest zakupiona w 2014 roku przemysłowa drukarka HP Latex 3000. Urządzenie to spełnia nasze wymagania w zakresie w pełni ekologicznej, bezwonnej technologii druku, co przy obsłudze wielu sieci handlowych było dla nas kluczowe, oraz w zakresie uniwersalności i szybkości drukowania, co w obecnych czasach – przy bardzo krótkich terminach realizacji – jest kolejnym bardzo ważnym elementem. Z drugiej strony staraliśmy się nie tyko pozyskiwać nowych klientów, ale przede wszystkim skupialiśmy się na poprawie jakości obsługi klientów dotychczasowych. Wierzymy, że jakość relacji biznesowych jest jednym z kluczowych elementów trwałości współpracy. n Jakiego rodzaju produkty oferuje FOPS i które z nich cieszą się największym powodzeniem? Jacy są klienci firmy? O.K.: Nasi główni klienci to globalne sieci handlowe oraz firmy produkcyjne potrzebujące solidnego dostawcy drukowanych materiałów POS i OOH. Różnorodność formatów, personalizacja, indywidualne konfekcjonowanie to najczęściej powtarzające się hasła. n Co nowego pojawiło się w ofercie Państwa firmy? O.K.: W ostatnich latach zaobserwowaliśmy dość mocny trend chęci personalizowania produktów z zakresu dekoracji wnętrz. W odpowiedzi na takie zapotrzebowanie w 2011 roku uruchomiliśmy internetowy serwis DECORSHOP, umożliwiający konsumentom samodzielne zaprojektowanie i zamówienie fototapety. Jako że już wcześniej dostarczaliśmy personalizowane fototapety dla naszych klientów biznesowych, produkcja tego typu dekoracji nie stanowiła dla nas problemu. Idąc dalej w tym kierunku, rok później – czyli w 2012 roku – wprowadziliśmy do produkcji pod marką Glassicco szklane okładziny ścienne z grafiką. Produkowane na zasadzie zgrzewania w wysokiej temperaturze i wysokim ciśnieniu tafle szkła z umieszczoną między nimi indywidualną grafiką, stając się dzięki temu szkłem bezpiecznym, idealnie nadają się do zastosowania w budownictwie tak mieszkaniowym, jak i przemysłowym. n FOPS to nie tylko druk, ale także usługi dodatkowe. Na co mogą liczyć klienci w ramach tych usług? O.K.: Naszym klientom biznesowym dajemy do dyspozycji kompletne studio DTP, pomagające odpowiednio przygotować materiał do druku. Dodatkowo oferujemy koordynację i obsługę kampanii reklamowych na terenie całego kraju, jak również usługi wtórnego konfekcjonowania zewnętrznych materiałów reklamowych. n Jubileusz jest okazją zarówno do podsumowań, jak i planów na przyszłość – i tę bliższą, i dalszą. Czy mógłby Pan je ujawnić, choćby częściowo? O.K.: Plany są jasne: konsekwentna realizacja założonych celów z naciskiem na wysoką jakość obsługi. I wiara w to, że nasi klienci to docenią. n Dziękuję za rozmowę. Rozmawiała Iwona Zdrojewska

cript>