MACtac Worldwide Awards 2008
6 gru 2016 14:46

Po sukcesie czterech dotychczasowych edycji MACtac inauguruje kolejną: MACtac Worldwide Awards 2008. Max Linder, dyrektor komunikacji i marketingu MACtac Europe, wyjaśnia: Po 10 latach doświadczeń konkursy MACtac Worldwide Awards stały się prawdziwym wydarzeniem w świecie komunikacji wizualnej. Przekonaliśmy się, że nasze folie samoprzylepne są stosowane w reklamie mobilnej, w tzw. street marketingu, w dekoracji wystaw, reklamach w miejscu sprzedaży i mają swój udział w strategii kreowania marki wdrażanej przez większość znanych firm. Osoby odpowiedzialne za marketing poszukują sposobów najlepszego zwrotu z inwestycji przeznaczonych na reklamę, a nasze folie są doskonałym środkiem do osiągnięcia pożądanych efektów przy kosztach o wiele niższych niż przy zastosowaniu mediów tradycyjnych. Do konkursu mogą przystąpić wszyscy związani z sektorem komunikacji wizualnej: graficy, twórcy reklam, sitodrukarze, drukarze cyfrowi, firmy zajmujące się obróbką po druku, agencje reklamowe oraz użytkownicy końcowi z całego świata. Trzy różne zespoły jurorów będą oceniać nadesłane projekty i przyznają nagrody laureatom z następujących regionów: Ameryka Północna, Europa/Ameryka Łacińska oraz Azja/Oceania/Środkowy Wschód/Afryka. Zwycięskie prace stanowią niezrównane źródło inspiracji dla naszego przemysłu – mówi Max Linder. – (…) Dziś bardziej niż kiedykolwiek konkurs MACtac Worldwide Awards stymuluje twórczą wymianę idei nie tylko między krajami, lecz także między kontynentami. Do konkursu MACtac Worldwide Awards 2008 można zgłaszać prace wykonane w latach 2006-2007 technikami: DAO, druku offsetowego, druku cyfrowego oraz sitodruku przy użyciu następujących produktów MACtac: MACmark, IMAGin, MACscreen i Permacolor na maszynach drukujących lub drukarkach dowolnej marki. Informacje na temat regulaminu oraz formularze uczestnictwa są dostępne na stronie internetowej MACtac Awards 2008: www.mactac-world-awards.com; można je też otrzymać za pośrednictwem filii i dystrybutorów MACtac. Sędziowie będą oceniać prace pod kątem dwóch kryteriów: kreatywności (design oraz siła przekazu informacji) i wykonania technicznego (sposób przetworzenia i aplikacji w zależności od stopnia złożoności, rozmiarów, organizacji i wydajności projektu). W skład każdego z jury regionalnych będą wchodzić niezależni eksperci z dziedzin: reklamy, projektowania, druku cyfrowego, grafiki oraz aplikacji technicznych, a także redaktorzy naczelni prestiżowych magazynów poligraficznych. Dla każdego terytorium jury wybierze zwycięzców w czterech kategoriach: Pojazdy, Reklama zewnętrzna, Reklama wewnętrzna oraz Zaawansowane techniki. Po raz pierwszy zostanie przyznana nagroda specjalna za reklamę najbardziej innowacyjną i o największej sile oddziaływania. Dodatkowo jury wybierze laureatów w poszczególnych regionach w każdej z wymienionych kategorii. Na potrzeby konkursu Europę podzielono na 8 regionów: Benelux, Francja, Włochy/Grecja/Cypr/Turcja, Skandynawia/Finlandia/Islandia, W. Brytania/Irlandia, Niemcy/Austria/Szwajcaria, Hiszpania/Portugalia oraz kraje Europy Wschodniej (wraz z Rosją i Ukrainą), do których dołączono Amerykę Łacińską. Laureaci z Europy i Ameryki Łacińskiej w każdej kategorii otrzymają w nagrodę luksusową podróż dla 2 osób. Zdobywcy pierwszego miejsca w każdym z 8 regionów geograficznych będą mieli zapewniony weekend dla 2 osób w luksusowym hotelu. Takie same nagrody uzyskają uczestnicy konkursu z pozostałych terytoriów. Prace zwycięzców we wszystkich kategoriach oraz zdobywców drugich i trzecich miejsc w poszczególnych regionach zostaną opublikowane w prasie branżowej oraz w księdze laureatów „MACtac Worldwide Awards – 2008” rozpowszechnianej w tysiącach egzemplarzy w Europie i na świecie. Będą także dostępne na stronach internetowych firmy MACtac. Prace, w formie fotografii wysokiej jakości (minimalny format 13x18 cm) lub druków o wysokiej rozdzielczości albo plików cyfrowych (minimum 600 dpi), należy nadsyłać w terminie do 31 stycznia 2008. Laureaci zostaną poinformowani o zwycięstwie do końca pierwszego kwartału 2008.