Mam drukarkę… I co dalej?
6 gru 2016 14:53

Rynek maszyn poligraficznych powoli się zapełnia. Drukarze mogą przebierać wśród dostępnych urządzeń o bardzo wysokim poziomie zaawansowania, niepozwalającym na szybkie i proste ich zastąpienie nowymi rozwiązaniami. Skoro żadnych rewolucji w zakresie technologii druku w najbliższym czasie nie będzie (tak przynajmniej twierdzi Tomasz Kuciński z firmy Epson), co ma robić poligraf ze swoim sprzętem? Jak może go wykorzystać w optymalny sposób, by móc przy tym zaoferować klientom coś, czego nie znajdą za każdym rogiem? Odpowiedź na te pytania była podstawowym założeniem spotkania zorganizowanego przez firmę Epson w warszawskim hotelu Marriott w połowie września br. Podczas pokazów na żywo jego uczestnicy mieli okazję zapoznać się z najnowszymi technologiami i produktami oferowanymi przez tę firmę, która tym razem skupiła się na prezentacji rozwiązań do druku wielkoformatowego (LFP), rozwiązań wielofunkcyjnych dla biznesu, skanerów biznesowych i projektorów. Jednym z głównych bohaterów wśród pokazywanych w Marriocie produktów dla rynku poligraficznego były jednak – jak stwierdził Tomasz Kuciński, który w Epsonie odpowiada za wielkoformatowe urządzenia graficzne – innowacyjne podłoża: tapety, płótna i tkaniny oraz specjalne podłoża fineartowe na bazie bawełny przeznaczone do zastosowań fotograficznych i reprodukcji dzieł sztuki, które w połączeniu z urządzeniami oferowanymi przez firmę Epson mogą służyć do druku interesujących i niestandardowych aplikacji. Dla indywidualnej aranżacji Naszym celem nie jest jedynie sprzedaż jak największej ilości produktów. Dostarczamy kompleksowe rozwiązania i zależy nam na tym, żeby klienci wiedzieli, co dzięki naszym urządzeniom mogą zyskać i oferować. Niewielu na przykład wie, jakie możliwości daje wykorzystanie modelu GS6000 z fototapetami Neschen Erfurt. Podłoża ta posiadają różne struktury i nadają się do tworzenia spersonalizowanych aranżacji wnętrz. Wydruki tworzone na nich za pomocą atramentów ekosolwentowych Epson pozwalają uzyskać spektakularne możliwości kreacji, przy niespotykanej dotąd jakości druku w zastosowaniach dekoracyjnych – tłumaczy Tomasz Kuciński. Jak twierdzi firma Epson, maszyna Stylus Pro GS6000 jest pierwszą 64-calową drukarką wyposażoną w 8-kolorowy ekologiczny atrament solwentowy, dzięki czemu może drukować z fotograficzną jakością, nieosiągalną na innych maszynach solwentowych (najmniejsza osiągalna w drukarce kropla to 3,7 pl!). Oprócz pracy na typowych podłożach solwentowych maszyna sprawdza się przy reprodukcji dzieł sztuki, np. druku na płótnach, a także przy produkcji zewnętrznej fotografii reklamowej. Dla przykładu, na maszynie GS6000 można zadrukowywać tuszami ekosolwentowymi tapetę UV Solvoprint wallpaper Erfurt CA o gramaturze 190 g/m2 przeznaczoną do druku solwentowego. Urządzenie można także zastosować z papierami powlekanymi z oferty firmy Neschen: Solvoprint wallpaper P i Solvoprint wallpaper NW dedykowanymi do zadruku tuszami ekosolwentowymi, solwentowymi oraz UV, a także powlekanym policottonem PVC Solvoprint wallpaper painters canvas o gramaturze 470 g/m2 i strukturze obrazu olejnego (również do druku wymienionymi rodzajami tuszy). W ramach rozwiązań z sektora LFP –oprócz modelu GS6000 – firma Epson promowała też inne swoje technologie, a wśród nich: drukarkę do próbnych wydruków opakowań Epson Stylus Pro WT7900 z białym atramentem na bazie wody oraz dwa modele z rodziny Stylus Pro – 7700 i 9700. Punkty usługowe bardziej niezależne Podczas wrześniowego spotkania firma Epson skupiła się również na prezentacji nowoczesnych rozwiązań wielofunkcyjnych mających zastosowanie w biznesie, geodezji, zastosowaniach inżynieryjnych oraz także POS – czyli np. w sklepach. Pokazała możliwości wykorzystania urządzeń Stylus Pro 7700 (24") i 9700 (44") w połączeniu z nośnikami biodegradowalnymi PET BioMedia. Materiał ten dostępny jest w różnych grubościach i zawiera mikroorganizmy, które pod wpływem ciemności oraz wilgoci przerywają wiązania polimerowe przyspieszając rozkład produktu, który ulega biodegradacji w ciągu 2-5 lat. Podłoża te zostały opracowane przez firmę G3S do druku grafiki ekspozycyjnej, oznakowań oraz reklam sklepowych. Dzięki ich zastosowaniu wraz z urządzeniami firmy Epson wykorzystującymi ekologiczne atramenty rozpuszczalnikowe (GS 6000) i pigmentowe (Stylus Pro od 7700 do 9900) sklepy (i inne punkty usługowe) są nie tylko ekologiczne, ale mogą też samodzielnie i na miarę własnych potrzeb drukować aktualne informacje dla klientów, np. plakaty i billboardy prezentujące promocje i rabaty dnia. Oprac. DA