Dla firmy Agfa rok 2023 był okresem licznych wdrożeń jej hybrydowych rozwiązań drukujących, bazujących na technice inkjet UV w przedsiębiorstwach poligraficznych i reklamowych z całego świata. Systematycznie rośnie grono użytkowników flagowego plotera hybrydowego z jej oferty – Tauro – dostępnego m.in. z opcją lakierowania.
Pierwsza w Kanadzie
W listopadzie ub.r. firma Godin Productions stała się pierwszym w Kanadzie użytkownikiem maszyny Tauro H3300 UJS LED, wyposażonej w zautomatyzowany system odbierania zadrukowanych brytów. Jak podkreśla jej kierownictwo, inwestycja w ten wysokowydajny, wielkoformatowy ploter hybrydowy była koniecznością rozbudowy mocy produkcyjnych, by sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów. Mówi Todd Godin, CEO przedsiębiorstwa specjalizującego się w kompleksowej produkcji materiałów marketingowych: Tauro maksymalizuje naszą wydajność i efektywność działań, realizowanych dla stale rosnącej grupy klientów. Jego wysoka prędkość pozwala skutecznie wykonywać zlecenia, nawet jeśli mamy do czynienia z dużą presją czasową. Oferuje też niezbędną elastyczność w kontekście realizacji materiałów dla branży spożywczej, sieci handlu detalicznego czy firm kosmetycznych. Dostarczona do firmy Godin maszyna to model półautomatyczny, pozwalający na szybszą obsługę mediów.
Visual Promocional: większe moce produkcyjne
Jedna ze znaczących brazylijskich firm poligraficznych działających na rynku dis-playów i POS-ów – Visual Promocional – również zdecydowała się na rozbudowę swojego parku sprzętowego o hybrydowy ploter Tauro H3300 UHS LED. Jak zapewnia Daniel Braga, dyrektor zarządzający przedsiębiorstwa, jego pojawienie się w znaczący sposób przełożyło się na usprawnienie realizowanych procesów: Dzięki Tauro uzyskaliśmy dużą elastyczność i możliwość dopasowania się do danego typu zlecenia. Możemy obecnie realizować kilka prac jednocześnie, co oznacza gotowość na każde wyzwanie.
A Tauro pozwala nam myśleć bardzo perspektywicznie, dzięki oferowanej jakości i prędkości. Jak dodaje, nowy ploter wpłynął na całą koncepcję realizacji prac w firmie Visual Promocional: Po inwestycji w technologię Agfa wykonaliśmy ogromny krok do przodu. Był to właściwy wybór, gdyż umożliwił nam wejście na wyższy poziom świadczonych usług. Dzięki Tauro obsługujemy klientów szybciej i oferujemy im produkty o wyższej jakości, co przekłada się na ekonomikę i zrównoważony rozwój całej firmy.
Potts Print: Tauro w miejsce dwóch urządzeń innego dostawcy
Brytyjska firma Potts Print pozostaje od wielu lat użytkownikiem rozwiązań marki Agfa. Jednak dopiero niedawno jej park sprzętowy wzbogacił się o pierwszą w jej historii wielkoformatową maszynę inkjetową tego producenta – Tauro H2500 – drukującą w sześciu kolorach z dodatkową bielą. To efekt rozbudowy oferty drukarni offsetowej o technologię cyfrową (wraz z przejęciem w 2014 r. firmy Digital XL, będącej jej dotychczasowym podwykonawcą w tym zakresie), która umożliwiła opłacalną i wydajną produkcję niskonakładowych materiałów direct mail, opakowań personalizowanych, wydruków wielkoformatowych i rozwiązań dedykowanych magazynowaniu oraz dystrybucji.
Jak mówi Beck Owen, zastępca dyrektora Corporate Services Division w firmie Potts Print, o jej wyborze zdecydowały m.in. względy środowiskowe: Maszyna Agfa zastąpiła dwa wysłużone urządzenia cyfrowe, które – z uwagi na wiek i technologię – były dużo bardziej energochłonne. Spodziewamy się, że Tauro przyniesie tu znaczące oszczędności, zarówno pod względem zużycia energii, jak i atramentów.
Muller XXL: produkcja plakatów z niemal offsetową jakością
Niderlandzka firma Muller XXL specjalizuje się w drukowaniu plakatów wielkoformatowych, dedykowanych wymagającym zastosowaniom zewnętrznym. Bazując przez wiele lat wyłącznie na technice offsetowej, z czasem zdecydowała się na rozbudowę swojego parku sprzętowego o druk cyfrowy. W 2019 r. pojawił się tu pierwszy ploter z oferty firmy
Agfa – hybrydowy Anapurna H3200i LED. W roku 2023, z uwagi na oczekiwaną przez klientów z segmentu premium jakość, moce produkcyjne w obszarze druku cyfrowego zostały ponownie rozbudowane o ploter Tauro H2500. Początkowo wydawało nam się, że będzie on za duży względem specyfiki naszej produkcji – mówi Marco Pol, współwłaściciel firmy. – Jednak rozwój rynku cyfrowych aplikacji zewnętrznych jest bardzo szybki, zarówno pod względem lokalnego charakteru kampanii marketingowych, jak i konieczności ich perso-
nalizacji. Najlepszy przykład to zlecenie na 194 plakaty w 19 różnych wersjach. Tego zwyczajnie nie opłaca się realizować w offsecie. Jeżeli chce się natomiast osiągnąć efekt zbliżony do offsetu przy użyciu maszyny cyfrowej, gęstość atramentu staje się czynnikiem kluczowym.
Plotery z serii Tauro, w tym flagowy model Tauro H3300 to – jak zapewnia Agfa – najbardziej wydajne rozwiązania hybrydowe bazujące na technice inkjet UV, dostępne na rynku i oferowane w wielu wariantach automatyzacji oraz wyposażone w liczne opcje dodatkowe, w tym wprowadzone w tym roku lakierowanie. Producent zwraca też uwagę na wysokowydajne, dedykowane serii Tauro atramenty Anuvia, posiadające m.in. proekologiczny certyfikat GREENGUARD Gold.
Opracowanie: AN