Mój własny, spersonalizowany produkt
25 sie 2017 10:01

Jaki produkt ma większą wartość? Taki, który może mieć każdy, czy unikalny, osobisty, specjalny? Według Oxford Dictionary personalizować oznacza uczynić coś rozpoznawalnym jako przedmiot należący do konkretnej osoby. Ta koncepcja może wydawać się niezwykle prosta, ale jej implementacja w praktyce może być kłopotliwa, zwłaszcza jeśli rozpatrujemy personalizację produktu. Nieustanne pożądanie ekskluzywności osiąganej poprzez unikalność to duża siła napędowa dla wielu branż takich jak spożywcza, napojowa czy kosmetyczna.

Druk na żywo

Prawdopodobnie najprostszą drogą do uczynienia produktu bardziej specjalnym, wyjątkowym jest opatrzenie go spersonalizowaną etykietą. Czy przez zaoferowanie wyboru imion, kolorów lub wzorów, czy też przez umieszczenie indywidualnych fotografii – możliwości jest niezliczona ilość. Jednak każda firma powinna poddać wnikliwej rozwadze, jak wiele miejsca do personalizacji produktów chce zaoferować swoim klientom, aby nie okazało się, że produkcja etykiet będzie niezwykle kosztowna. Jako firma możesz zaoferować spersonalizowaną etykietę w formie dodatkowej usługi poprzez swoją stronę internetową lub tak, jak np. robi to Pixi Beauty UK. Jest to niezależna firma kosmetyczna założona przez Petrę Strand, oferująca zapracowanym kobietom preparaty odmładzające i przywracające blask skóry. Pixi oferuje klientkom możliwość spersonalizowania etykiety swojego bestsellerowego produktu – Pixi Glow Tonic. Jako że produkty Pixi obiecują nieskazitelną skórę w kilka przyjemnych minut, firma chce, aby usługi etykietowania również były łatwe i szybkie. Zdecydowała się więc na realizowanie tego procesu w punktach sprzedaży zamiast online, jak wiele firm zrobiło to przed nią. Pracując z grafikiem zaimplementowała projekt graficzny w oprogramowanie pozwalające na personalizację zdjęciem lub tekstem przed drukiem w punkcie sprzedaży. Główną zaletą procesu drukowania „na żywo” jest fakt, że gotowy produkt otrzymuje się w ciągu minut, a nie dni, jak ma to miejsce w przypadku zakupu online. Jednak powierzchnia sprzedaży zazwyczaj jest droga i ograniczona, dlatego system drukujący powinien być jak najbardziej kompaktowy. Takie urzą-dzenie sprawdzi się również jako przenośne, na festiwalach czy koncertach oferując możliwość sprzedaży unikalnych pamiątek. Dodatkowo jakość druku powinna odzwierciedlać jakość produktu, a sam system musi być jak najbardziej bezobsługowy. 

Jak wybrać najlepszą technologię druku?

Firma Pixi do realizowania procesu drukowania na żywo wybrała inkjetowy system drukujący serii LX od Primera Technology, wiodącego producenta specjalistycznego sprzętu drukującego. Z całą pewnością spełnia on wymóg kompaktowości dzięki rozmiarom 26,4 x 38,9 cm i wysokości zaledwie 18 cm przy zamkniętej pokrywie drukarki. Dodatkowo oferuje bardzo krótki czas rozruchu – nic nie jest bardziej frustrujące, niż przedłużone oczekiwanie na upragnioną etykietę. 

System LX500e wykorzystuje techno-logię inkjetową najnowszej generacji i jest wyposażony w tylko jeden kartridż ze zintegrowaną głowicą drukujacą, który poz-wala na uzyskanie fotorealistycznej jakości druku. 

Wyjątkowo wydajny trzykolorowy kartridż upraszcza proces i bieżącą obsługę systemu, eliminuje problem zatkanych dysz oraz minimalizuje bezproduktywny czas wymiany atramentu. Dodatkowo utrzymywanie jednego elementu eksploatacyjnego w magazynie zamiast kilku (zapasowe głowice drukujące, osobne kartridże dla każdego koloru) to oszczędnosć i łatwiejsza gospodarka magazynowa. Obsługa drukarki jest intuicyjna, prosta i szybka nie tylko dla klienta drukującego swoją spersonalizowaną etykietę, ale także dla sprzedawców, odpowiedzialnych za np. wymianę kartridży. 

Koszty pod kontrolą

Niezależnie od rodzaju systemu drukującego czy oprogramowania do produkcji spersonalizowanych etykiet trzeba pamiętać o tym, żeby jednorazowo drukować najmniejszą możliwą ilość etykiet. Zwłaszcza w przypadku bardzo krótkich nakładów drukarki firmy Primera serii LX są bardziej ekonomiczne i kosztują nieporównywalnie mniej niż systemy drukujące w technologii offsetowej czy fleksograficznej. 

Podczas swojej 40-letniej działalności w branży poligraficznej Primera Technology z powodzeniem opracowała rozwiązania do krótko- i średnionakładowej produkcji etykiet, wykorzystujące nie tylko technologię inkjetową, ale także laserową. Portfolio produktów firmy Primera składa się z laserowych systemów do druku i obróbki serii CX/FX, w tym z kolorowej drukarki etykiet CX1200e Color Label Press. To doskonałe rozwiązanie dla szerokiego grona producentów drukujących od kilku sztuk do dziesiątek tysięcy etykiet jednorazowo. Cyfrowy system drukujący ma wiele zalet w stosunku do pozostałych technologii, takich jak eliminacja płyt, czasu narządu czy czyszczenia maszyny. Kluczowe parametry systemu CX1200e to rozdzielczość druku 2400 dpi oraz prędkość 5 m/min. Dzięki nim możli-wy jest wydajny, profesjonalny 4-kolorowy druk w wysokiej jakości, charakteryzujący się nasyconymi, żywymi barwami. CX1200e zadrukowuje szeroką gamę podłoży, w tym matowych, półmatowych i błyszczących papierów do druku laserowego, białych i przezroczystych podłoży poliestrowych i wiele innych. Wbudowany elektroniczny system napięcia wstęgi gwarantuje idealnie nawinięte role gotowe do dalszej obróbki. 

Labelexpo Europe 2017

System CX1200e został po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publiczności podczas targów Labelexpo Europe 2009. W ramach tegorocznej edycji targów firma Primera Technology na 90-metrowym stoisku w hali 8. zaprezentuje szeroką ofertę rozwiązań do druku etykiet, w tym:

– nowe rozwiązanie do drukowania zmiennych danych i zarządzania barwą dla serii CX/FX1200e od niemieckiej firmy Colorgate,

– rozbudowane portfolio nowych podłoży Primera Genuine, 

– rozwiązania dla punktów sprzedaży do druku spersonalizowanych produktów na żądanie. 

Primera zaprezentuje również swój najnowszy system inkjetowy LX1000e Color Label Printer, wykorzystujący atramenty pigmentowe w celu uzyskania trwałych nadruków. Pigmenty wchodzące w skład atramentu są wysoce odporne zarówno na działanie wody, jak i światła UV i gwarantują wysoką jakość nadruku. Duże, osobne pojemniki na poszczególne kolory (CMYK) pozwalają na ekonomiczną produkcję pojedynczych etykiet. Koszt etykiety wyprodukowanej przez system LX1000e jest jednym z najniższych oferowanych przez nabiurkowe, kolorowe drukarki inkjetowe dostępne na rynku. 

Dzięki wysokiej elastyczności i wydajności rozwiązania do produkcji etykiet firmy Primera są popularne zarówno wśród producentów towarów z różnych sektorów, jak i wśród drukarń etykietowych. Drukarki i akcesoria są powszechnie wykorzystywane m.in. w sektorach spożywczym i napojowym, farmaceutycznym, medycznym oraz przemysłowym, a także w aplikacjach związanych z bezpieczeństwem. 

Katrin Hoffmann

Primera Technology Europe

Tłumaczenie: AN