Największa zmiana identyfikacji wizualnej marki w historii firmy Xerox
6 gru 2016 14:48

Anne Mulcahy, dyrektor zarządzająca Xerox i Ursula Burns, prezes Xerox ogłosiły największą w 60-letniej historii firmy zmianę identyfikacji wizualnej marki. Nowe, jaskrawoczerwone logo składa się z dwóch nierozłącznych elementów: nazwy firmy pisanej małymi literami oraz symbolu graficznego w kształcie kuli z przecinającymi się białymi liniami przypominającymi literę X. Symbol odzwierciedla związek firmy Xerox z jej klientami, partnerami, przemysłem i innowacyjnymi technologiami. Marka Xerox jest jednym z naszych najcenniejszych aktywów, a wartości, którą wnosi do biznesu, nie da się zmierzyć – mówi Anne Mulcahy. – W ciągu ostatnich lat przekształciliśmy Xerox w firmę, która jest liderem na dynamicznym rynku rozwiązań cyfrowych. Ursula Burns, prezes firmy dodaje: Nasi klienci, pracownicy i udziałowcy identyfikują się z tym wszystkim, co kojarzy się z marką Xerox – jakością, innowacjami, skupieniem na kliencie, a także bogatą w wartości kulturą organizacji. Dzisiaj nasza marka otrzymuje współczesny wygląd, który lepiej oddaje to, jacy obecnie jesteśmy jako firma – mniej formalni, bardziej energiczni, wierni tradycjom, ale przede wszystkim gotowi na przyszłość. Wystartowała strona internetowa korporacji – www.xerox.com – oparta na nowej identyfikacji wizualnej. W najbliższym czasie stare logo Xerox na urządzeniach, elewacjach budynków biurowych i fabryk oraz materiałach marketingowych zostanie zastąpione nowym. Proces zmiany został przewidziany na 18-24 miesiące. Do zmiany identyfikacji wizualnej marki przygotowuje się również Fuji Xerox. Oprócz nowego logo zmiana identyfikacji wizualnej Xerox obejmuje także zastrzeżoną prawnie czcionkę oraz elementy graficzne brandingu oparte na palecie ośmiu kolorów, które mogą być wykorzystywane w różnego rodzaju mediach począwszy od materiałów drukowanych, poprzez stronę internetową, aż do interaktywnych prezentacji. Za zmianę identyfikacji wizualnej marki odpowiedzialna jest firma Interbrand. Opracowano na podstawie informacji firmy Xerox