Nawiązuj relacje, ucz się, rozwijaj
22 cze 2018 12:35

Prokom – druga globalna konferencja użytkowników rozwiązań Konica Minolta miała miejsce w dniach 6-7 czerwca br. w Budapeszcie i zgromadziła blisko 250 delegatów. Formuła tego spotkania nieco różni się od licznych konferencji, dni otwartych czy dni kompetencji organizowanych przez innych producentów branży poligraficznej – próżno szukać tu pogłębionych prezentacji technologicznych czy wręcz pokazów pracy maszyn. To wydarzenie nastawione na networking, wymianę doświadczeń i budowanie relacji, co czyni je na swój sposób unikalnym i co znajduje odzwierciedlenie w motto Prokom: connect, learn, grow – nawiązuj relacje, ucz się i rozwijaj. 

Do członkostwa w Prokom upoważniony jest każdy użytkownik urządzeń produkcyjnych Konica Minolta. Nowa wersja strony internetowej www.prokom.org jest obecnie dostępna w czterech językach: angielskim, francuskim, niemieckim i hiszpańskim i oferuje kursy e-learningowe, filmy instruktażowe, fora, materiały eksperckie, badania rynkowe, a także seminaria internetowe, biuletyny i informacje o wydarzeniach lokalnych, dzięki czemu cieszy się coraz większym zainteresowaniem członków, których do tej pory zarejestrowało się blisko 900. Treści dostępne na prokom.org są aktualizowane na bieżąco, a oferta edukacyjna zmienia się co miesiąc. Naszą misją jest tworzenie społeczności naszych klientów, umożliwiającej im wymianę doświadczeń, naukę i rozwój – wyjaśnia Michael Kelly, odpowiedzialny za marketing Prokomu. – Chcemy stworzyć platformę, dzięki której będą mogli współpracować, doskonalić się i rozwijać swoje biznesy w nadchodzących latach.

Globalna społeczność

Inauguracyjna konferencja Prokom, która odbyła się w maju 2017 r. w Wiedniu, zgromadziła 170 delegatów. W tym roku spodziewaliśmy się 200 gości; zainteresowanie drugą edycją, na którą zarejestrowało się blisko 260 osób, przerosło więc nasze oczekiwania – przyznał Michael Kelly. – Cieszymy się, że konferencja Prokom stała się istotną pozycją w kalendarzach naszych klientów. Andy Barber, dyrektor zarządzający UK Mail Ltd i prezes Prokom, dodał: Szczególnie ekscytujące jest to, że klienci z Azji dołączają do nas po raz pierwszy, cieszy również większe zainteresowanie ze strony Europy Wschodniej. To pokazuje, że Prokom staje się prawdziwie globalną społecznością.

Nie akceptuj ograniczeń

Podczas tegorocznej edycji konferencji Prokom można było wysłuchać kilku bardzo ciekawych, inspirujących i motywujących wystąpień. Jedno z nich, zatytułowane „Ścieżka do niezwykłych osiągnięć” wygłosił Kevin Gaskell, przedsiębiorca i inwestor, który stoi za sukcesem tak kultowych marek jak Porsche, BMW czy Lamborghini. Jego zdaniem zwykli ludzie mogą osiągnąć niezwykłe rezultaty, należy po prostu przestać uznawać swoje wewnętrzne ograniczenia. Commit, connect, create – zaangażowanie się, nawiązanie relacji, kreacja to trzy etapy każdego sukcesu. 

Kolejną, konkretnie związaną już z biznesem poligraficznym prezentację wygłosił François Martin, obecnie niezależny konsultant branżowy i „ewangelista” druku cyfrowego, który przez 12 ostatnich lat związany był z firmą HP. Branża poligraficzna zmienia się dynamicznie, ale zmiany te można zużytkować na swoją korzyść. François Martin postawił kilka odważnych kwestii, m.in. zaproponował, aby drukarnie dzieliły się swoimi mocami produkcyjnymi, ponieważ już od dawna zakup kolejnej, choćby najnowocześniejszej maszyny nie gwarantuje sukcesu. Kluczem do niego jest dziś maksymalne wykorzystanie zasobów i nieustanny wzrost wydajności. Jako przykład podał firmę Uber, która – choć jest największą organizacją przewozową na świecie – nie zatrudnia ani jednego kierowcy. Dziś ludzie, z natury leniwi, kierują się wygodą i druk nie będzie wyjątkiem. Zamawianie usług druku musi być wygodne, stąd spektakularny sukces drukarń internetowych. 

Istotną częścią sesji plenarnej konferencji Prokom były moderowane przez Marco Boera, wiceprezesa I.T. Strategies interesujące dyskusje, w których brali udział: kierownictwo wyższego szczebla Konica Minolta, klienci firmy oraz branżowi eksperci. Niezwykle ciepło została przyjęta motywująca i inspirująca prezentacja Milesa Hiltona-Barbera, któremu spowodowana rzadką chorobą genetyczną utrata wzroku nie przeszkodziła w zdobyciu biegunów, przebiegnięciu ultramaratonu (150 mil!) przez Saharę czy pokonaniu 21 tys. kilometrów, czyli dystansu z Londynu do Sydney lekkim, dwuosobowym… samolotem. Miles był więc najlepszym dowodem na postawioną podczas otwarcia konferencji przez Kevina Gaskella tezę, iż ograniczenia stawiamy sobie sami i na dobrą sprawę nie wiemy, na co tak naprawdę nas stać. Aż żal nie sprawdzić, prawda?

Bardzo ciekawym elementem wydarzenia były także moderowane przez ekspertów sesje tematyczne, poświęcone zagadnieniom obróbki po druku, zarządzania barwą, technologii inkjetowej czy transformacji biznesu poprzez wejście na nowe rynki. Dla uczestników konferencji Prokom stanowiły one doskonałą okazję do poznania doświadczeń użytkowników rozwiązań Konica Minolta z całego świata. 

Tegoroczna konferencja była również miejscem spotkania nieformalnej grupy użytkowników systemu KM-1. Konica Minolta AccurioJet KM-1 nazywany jest przez nich szwajcarskim scyzorykiem, ponieważ ma podobnie wiele zastosowań – maszynę można łatwo zintegrować ze środowiskiem offsetowym i cyfrowym dzięki wydajności do 3000 ark./h (zadrukowanych jednostronnie), osiąganej na szerokiej gamie nośników. Przypomnijmy, że w tym roku miały miejsce już dwie instalacje tego systemu w naszym kraju: w drukarni internetowej Chroma oraz w cyfrowej drukarni dziełowej 

Totem. W kuluarach mówiono również o kolejnej instalacji KM-1 w Polsce. Trzecia zaś konferencja Prokom odbędzie się w dniach 5-6 czerwca 2019 w Walencji – warto już dziś wpisać to inspirujące wydarzenie do kalendarza.  AN