Neooszczędności z Neo Bulk
6 gru 2016 14:52

Z początkiem tego roku w ofercie Mercator Papier pojawiła się nowa rodzina papierów powlekanych o nazwie Neo. Z uwagi na wysokie zapotrzebowanie na papiery typu MWC, w stałej ofercie Mercator znajdują się trzy rodzaje papierów Neo w dwóch wykończeniach powierzchni – Neo Classic, Neo White oraz wyjątkowy na rynku papier o wysokim spulchnieniu – Neo Bulk. Do drukowania materiałów reklamowych, folderów, broszur, podręczników proponowany jest Neo Classic – dwustronnie powlekany papier, dostępny w błyszczącym i jedwabistym (silk) wykończeniu powierzchni w gramaturach: 70, 80 i 90 g/m2. Dzięki doskonałej gładkości oraz pięknemu połyskowi pozwala na osiągnięcie najwyższych rezultatów w procesie drukowania. Z uwagi na możliwość uzyskania efektu wysokiej kontrastowości reprodukcji szczególnie polecany do druku wielobarwnego. Natomiast Neo White to dwustronnie powlekany papier drzewny o bardzo wysokiej białości i wyjątkowej gładkości, dostępny w błyszczącym i jedwabistym (silk) wykończeniu powierzchni w gramaturach: 70, 80, 90, 100, 115 i 130 g/m2. Hitem nowej oferty Mercator Papier jest Neo Bulk – dwustronnie powlekany matowy papier typu MWC charakteryzujący się jednym z najwyższych, spośród dostępnych na rynku papierów MWC, wolumenem (objętość właściwa 1,2 cm3/g). Zawiera włókna otrzymane w procesie mechanicznym. Posiada bardzo wysoką nieprzezroczystość gwarantującą doskonały obustronny druk wielobarwny, bez efektu prześwitywania nawet przy całostronicowych reprodukcjach zdjęć. Dzięki wyjątkowo wysokiemu wolumenowi i nieprzezroczystości, zastosowanie Neo Bulk daje możliwość zakupu papieru o niższej gramaturze, bez uszczerbku dla jakości, wyglądu czy charakteru wydrukowanej pracy. Zakup papieru o niższej gramaturze pozwala na uzyskanie wymiernych oszczędności. Przykład 1 Aby uzyskać pracę o podobnej grubości grzbietu, podobnej sztywności i nieprzezroczystości należy zastosować Neo Bulk 90 g oraz standardowy papier powlekany (ma-towy) 115 g. Przyjmujemy, że na wydrukowanie nakładu potrzeba 10 000 arkuszy o formacie 70x100 cm. Z przedstawionego wyliczenia (patrz tabelka) wynika, że nawet przy wyższej cenie za 1 kg NeoBulk względem standardowego papieru powlekanego oszczędności przy zakupie papieru wyniosły ponad 486 zł. W wypadku książek, czasopism i magazynów zastosowanie papieru o wolumenie 1,2 sprawia, że grzbiet jest do 20 proc. grubszy niż w wypadku standardowych papierów MWC. Z marketingowego punktu widzenia to doskonałe rozwiązanie – wydrukowana praca wygląda okazalej, dzięki czemu łatwiej, np. w wypadku czasopism czy książek, zaprezentować ją w punkcie sprzedaży. Aby zobrazować kwestię grubości grzbietów, powyżej zamieszczamy porównanie grubości grzbietów prac o objętości 100 kartek wydrukowanych na Neo Bulk oraz standardowych papierach MWC. Oszczędności wyraźnie widać także przy kalkulacji kosztów wysyłki prac wydrukowanych na standardowym papierze MWC i na Neo Bulk. Trzymając się przy- kładu, przesyłka z pracą wydrukowaną na NeoBulk 90 g będzie o ponad 27 proc. lżejsza niż przesyłka z pracą na standardowym papierze powlekanym 115 g. Atrakcyjna relacja ceny do jakości Neo Bulk oraz dostępność magazynowa standardowych formatów i gramatur (70, 80 i 90 g/m2) sprawiają, że Neo Bulk jest produktem coraz chętniej wybieranym przez drukarnie i wydawnictwa. Neo Bulk to odpowiednie podłoże do drukowania czasopism, podręczników, katalogów, broszur, a także wszelkich innych materiałów reklamowych. Piękny, przyjazny dla oka odcień bieli sprawia, że prace wydrukowane na Neo Bulk zyskują wyjątkowy charakter wyróżniając się eleganckim i nowoczesnym wyglądem. Opracowano na podstawie materiałów firmy Mercator Papier