Nie tylko magiczne 141 procent
6 gru 2016 14:53

Podczas spotkania z przedstawicielami firmy Brother, które miało miejsce 14 kwietnia br., dziennikarze prasy branżowej mieli możliwość zapoznania się z wynikami działalności firmy w roku 2010 i jej planami na rok bieżący, a także z najnowszymi urządzeniami tego producenta. Ubiegłoroczne osiągnięcia firmy i jej perspektywy przedstawił Piotr Baca, country manager. W 2010 r. Brother zwiększył swoje udziały (mierzone liczbą zainstalowanych urządzeń, wg danych Infosource) w rynkach: kolorowych drukarek laserowych, wielofunkcyjnych urządzeń laserowych czarno-białych i kolorowych; spadek odnotował w segmentach czarno-białych drukarek laserowych oraz wielofunkcyjnych urządzeń atramentowych A4. Natomiast dominujący udział (87 proc.) firma osiągnęła w segmencie wielofunkcyjnych urządzeń atramentowych A3, wprowadzając pierwszą na świecie serię tego typu urządzeń (modele MFC-J6510DW i MFC-J6910DW). Ich wprowadzeniu na rynek towarzyszyła intensywna kampania reklamowa pod hasłem „141%” – tyle wynosi różnica pomiędzy formatem A3 i A4. Do końca marca br. sprzedano ich 6557 sztuk; wg planów do końca roku liczba ta ma wzrosnąć do 9000. Pozostałe plany obejmują zwiększenie udziałów firmy w segmentach drukarek laserowych oraz utrzymanie udziałów w segmentach laserowych urządzeń wielofunkcyjnych. Dużą wagę Brother przywiązuje do obsługi klienta końcowego, zwłaszcza w aspekcie rozwoju rynku małych i średnich przedsiębiorstw. Znaczącym elementem jest tu oferowana 3-letnia gwarancja „on site” na wszystkie produkty. Nowe urządzenia wprowadzane na rynek w br. zaprezentował Krzysztof Mertowski, area sales manager. Są wśród nich drukarki i urządzenia laserowe zarówno czarno-białe, jak i kolorowe. Charakteryzują się m.in. dużą prędkością drukowania (do 26 str./min mono, do 28 str./min kolor), automatycznym dupleksem, kompaktowymi rozmiarami, a także możliwością zastosowania bardzo energooszczędnego trybu „Deep Sleep” i zarządzania przez strony www. Nowe modele urządzeń atramentowych A3 wyróżniają: duża wydajność tuszy zapewniająca bardzo niski koszt wydruku, wysoka prędkość, automatyczny dupleks do formatu A3, automatyczne 2-stronne skanowanie do formatu A4 oraz zarządzanie przez przeglądarkę internetową. O nowościach w segmencie drukarek etykiet mówił Artur Gołajewski, P-touch and QL business development manager. Brother oferuje 3 kategorie tego typu urządzeń: QL, P-touch oraz półprzemysłowe drukarki TD. W drukarkach P-touch stosowane są laminowane taśmy TZ (zwykle o dł. 8 m i szer. od 3,5 do 36 mm), dzięki czemu etykiety są odporne na temperaturę i wodę, chemikalia, a także na ścieranie i blaknięcie, o wysokiej przylepności. Nowa funkcja Label Collection umożliwia użytkownikowi wybranie i wydrukowanie jednego z gotowych, wcześniej wprowadzonych do urządzenia wzorów etykiet. Z kolei P-touch Editor – zaawansowany, lecz prosty program do projektowania etykiet, kompatybilny ze wszystkimi modelami drukarek Brother –jest dołączany bezpłatnie. Modele z serii TD pozwalają tworzyć etykiety na papierze termicznym, w termicznej technologii druku z rozdzielczością do 300 dpi, nie wymagając tonera czy tuszu. Mają wbudowaną gilotynę do taśm ciągłych. Umożliwiają zamówienie etykiety o dowolnych rozmiarach już od 120 rolek. Nową grupę produktów reprezentowała przenośna drukarka A4 z serii PocketJet, o wadze ok. 500 g (wraz z baterią) i rozmiarach 255x55x30 mm. Nie wymaga kartridży z tuszem, jedynym materiałem eksploatacyjnym jest papier termiczny (w arkuszach lub rolkach). Papier i etykiety przechowywane w odpowiednich warunkach zapewniają 5-letnią trwałość zapisu. Działanie wszystkich urządzeń można było sprawdzić na miejscu. IZ