Nowe kierunki dla prepressu
6 gru 2016 14:55

Rok 2012 rozpoczął się burzliwie dla firmy Kodak, która mimo to nie zrezygnowała z aktywnej obecności na targach drupa 2012 i przygotowała sporo interesujących premier. „Zaprezentujemy kilka znaczących nowości z zakresu nowych i udoskonalonych technologii dla segmentów rynku, które obsługujemy – druku komercyjnego, wydawniczego i opakowaniowego. Zwiedzający będą również świadkami ogłoszenia kilku istotnych partnerstw uzupełniających nasze bogate portfolio produktów, rozwiązań i usług dla drukarń offsetowych, hybrydowych oraz cyfrowych” – zapowiadał Chris Payne, wiceprezes ds. marketingu komercyjnego w wywiadzie udzielonym „Poligrafice” w lutym br. Podczas tegorocznych targów drupa 2012 firma Kodak przedstawi 10 nowych cyfrowych rozwiązań oraz ponad 30 partnerstw branżowych, dzięki którym możliwe będzie udostępnienie klientom nowych aplikacji, a także zwiększenie wydajności urządzeń. Od targów drupa 2008 w branży zaszły znaczące zmiany – stwierdził Chris Payne podczas konferencji prasowej. – W tym czasie staraliśmy się uważnie wsłuchiwać w potrzeby naszych klientów. Dzisiaj firma Kodak wprowadza rozwiązania cyfrowe dostosowane do potrzeb usługodawców, pomagające im spełnić potrzeby klientów. Rozwiązania oraz usługi oferowane przez firmę Kodak służą podwyższaniu jakości wydruku, dzięki czemu nasi odbiorcy mogą świadczyć usługi na coraz wyższym poziomie, jednocześnie poszerzając ich zakres. W marcowym wydaniu Poligrafiki opisywaliśmy już nowości Kodaka z zakresu platform NexPress oraz Prosper, ale warto zwrócić uwagę również na pozostałe premiery amerykańskiego koncernu, zwłaszcza z zakresu przygotowalni, do których należą: n Nowe rozwiązanie Kodak Flexcel Direct System, w którym wykorzystano innowacyjną, energooszczędną technologię grawerowania laserowego do produkcji tulei fleksograficznych. Zastosowana technologia i materiały eksploatacyjne były projektowane pod kątem optymalnej współpracy, co pozwoli obniżyć koszt produkcji wysokiej jakości tulei do druku opakowań oraz zwiększyć opłacalność produkcji. Rozwiązanie Kodak Direct System jest już testowane u pierwszych klientów, którzy produkują coraz większą ilość tulei grawerowanych bezpośrednio – jednym z nich jest Miller Graphics, międzynarodowa firma wyspecjalizowana w przygotowalni flekso, obecna w 9 krajach, w tym również w Polsce. Miller Graphics przez ostatnie 6 miesięcy wykorzystywał najnowszy system amerykańskiego koncernu w swoim zakładzie w Limoges we Francji. Mamy bardzo duże doświadczenie w produkcji tulei ITR (in the round) dla flekso – powiedział Claude Vriet, szef produkcji ITR w Miller Graphics – ale nieustannie poszukujemy możliwości udoskonalenia naszych usług i oferowania naszym klientom lepszych rezultatów w niższej cenie. Rozwiązanie Flexcel Direct System przerosło nasze wstępne oczekiwania, zarówno w naszym zakładzie, jak i na maszynach naszych klientów. Pozwoliło nam na pozyskanie nowych biznesów dzięki wysokiej jakości tulei. System Flexcel Direct wykorzystuje innowacyjne, energooszczędne grawerowanie laserem o wysokiej mocy do produkcji tulei elastomerowych o wysokiej jakości i podwyższonej wydajności, gotowych do montażu na maszynie. Nasi klienci są pod wrażeniem wyższej jakości, powtarzalności i szybszych czasów narządu – dodaje Claude Vriet. – Dzięki systemowi podwyższyliśmy również nasze moce w zakresie produkcji tulei. Firma Kodak wraz z systemem Flexcel Direct dostarcza nie tylko samo urządzenie grawerujące, ale całe zoptymalizowane rozwiązanie, zawierające również workflow oraz materiały. n Nowy wielofunkcyjny system CtP Kodak Achieve All-in-One, który dzięki najnowocześniejszym technologiom naświetlania i obróbki płyt termicznych firmy Kodak pozwala właścicielom drukarń na rynkach rozwijających się rozpocząć użytkowanie systemów CtP bez ponoszenia wysokich kosztów. n Nowy pakiet narzędzi do zarządzania przepływem pracy, m.in. oprogramowanie Kodak Prinergy 6, portal przygotowania materiałów do druku Kodak Insite oraz aplikacja na iPada, jak również nowe wersje oprogramowania Kodak Colorflow i Kodak Preps Imposition. Zastosowanie tych narzędzi przyczyni się – zdaniem koncernu –do zwiększenia wydajności pracy poprzez automatyzację procesów produkcyjnych w środowiskach druku cyfrowego i hybrydowego. n Nowe płyty Kodak Sonora XP Process Free Plates pozwalające uzyskiwać wysoką jakość bez stosowania środków chemicznych czy procesu wywoływania. Sonora XP Process Free Plate umożliwi usprawnienie procesu produkcji płyt, wyeliminowanie kosztów operacyjnych, a także zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Płyta bezprocesowa Sonora XP jest kolejnym krokiem w ewolucji termicznej technologii niewymagającej procesu wywoływania i następcą płyty Kodak Thermal Direct, która ma już ponad 1500 stałych użytkowników na całym świecie. Stworzona pod kątem wymagań drukarń komercyjnych i zakładów wyspecjalizowanych w rolowej produkcji wydawniczej, płyta Sonora XP wykorzystuje technologię nieablacyjną, która pozwala uzyskać wyższą prędkość naświetlania i wyższy kontrast niż płyta Thermal Direct. Po naświetleniu płyta może być bezpośrednio montowana na maszynie offsetowej, gdzie przygotowywana jest do produkcji podczas standardowego procesu narządu. Jak zapewnia firma Kodak, bezprocesowa płyta Sonora XP gwarantuje tę samą rozdzielczość, dokładność odwzorowania i powtarzalność co tradycyjna płyta termiczna, przy wyższej stabilności procesu drukowania dzięki eliminacji wywoływania. n Nowy produkt Kodak Intelligent Prepress Manager 2.0, będący zdaniem koncernu usługą nowej generacji. Dzięki niemu możliwe jest zwiększenie wydajności pracy drukarń poprzez uzyskanie maksymalnej jakości oraz skuteczności pracy systemów na etapie przygotowywania do druku. Nowa aplikacja na urządzenia przenośne pozwala użytkownikom w elastyczny i wygodny sposób zarządzać systemami przygotowania druku w dowolnym miejscu i czasie przy użyciu smartfonów lub innych mobilnych urządzeń. Odwiedzający stoisko firmy Kodak podczas targów drupa 2012 będą mogli dowiedzieć się więcej o możliwościach druku komercyjnego, sektora wydawniczego oraz produkcji opakowań, a także przekonać się, w jaki sposób rozwiązania firmy Kodak mogą przyczynić się do rozwoju ich firm. W strefie K-Zone Theater każdego dnia targów będzie można posłuchać prezentacji przygotowanych i prowadzonych na żywo, z udziałem strategicznych partnerów firmy Kodak oraz ekspertów branżowych. Ponadto na stoisku amerykańskiego koncernu można będzie dowiedzieć się więcej o współpracy z ponad 30 partnerami biznesowymi, której efektem było połączenie wiodących na rynku technologii, co umożliwiło opracowanie optymalnych rozwiązań skierowanych do konkretnych klientów na wszystkich obsługiwanych rynkach. Targi drupa, na których firma Kodak zaprezentuje swoje rozwiązania, to jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych. Technologie pokazane przez nas podczas targów wyznaczą kierunek rozwoju na następne lata w obsługiwanych przez nas segmentach rynku: druku komercyjnego, wydawniczego, a także produkcji opakowań – podsumował Chris Payne. AN