Nowy produkt dla nowego klienta
6 gru 2016 14:55
Kolejny nowy produkt opuszcza fabrykę Printpack w Kutnie. Całość projektu począwszy od stworzenia koncepcji, a skończywszy na wdrożeniu nowej trójwarstwowej struktury dla jednorazowych saszetek powstała w polskim oddziale; uzyskany produkt wprowadził na rynek wiodący producent żywności i napojów w Wielkiej Brytanii, firma Aimia Foods Limited.
Aimia Foods Limited doświadczała problemów związanych z wadliwością i nieszczelnością saszetek spowodowanych zanieczyszczeniem zgrzewu przez kontakt
ze znajdującym się wewnątrz opakowania produktem. Printpack przeprowadził dokładną analizę problematycznych saszetek w celu ustalenia przyczyn niepowodzeń. Wykorzystanie trójwarstwowego laminatu ze specjalną warstwą zgrzewalną polietylenu pozwoliło firmie Printpack zaoferować nowy format, który rozwiązywał dotychczasowe problemy.
Pracownicy firmy Printpack przeprowadzili wielokrotne testy nowych opakowań, włącznie z monitorowaniem procesu pakowania oraz rozrywania zgrzewu, służące do pomiaru integralności saszetek. Nowe opakowania nie tylko poprawiły szczelność i wydajność (własności „seal and tear”), ale zapewniły również lepszą ochronę sypkiego produktu poprzez zwiększoną barierowość folii oraz zapewniły łatwiejsze przechowywanie i transport w trudnych warunkach takich jak wysoka wilgotność lub skrajnie niskie temperatury.
Stephen Corbett, packaging manager w firmie Aimia Foods Limited powiedział: Mieliśmy problemy z poprzednimi opakowaniami na etapie procesu pakowania – zgrzew saszetek nie był trwały, przez co otrzymywaliśmy reklamacje od detalistów i klientów. Zastosowanie nowej struktury rozwiązało nasze problemy. Sukces możliwy był dzięki firmie Printpack, która wspierała nas swoim doświadczeniem i doradztwem technicznym w czasie całego procesu. Ian Thorne, key account manager w europejskim oddziale Printpack dodał: Kiedy podjęliśmy się tego projektu, naszym głównym celem była poprawa efektywności opakowania. Zaproponowaliśmy bardzo złożoną specyfikację, która sprawdziła się doskonale, przewyższając dotychczasowe standardy produkcji. W naszej fabryce w Kutnie posiadamy obecnie najnowocześniejsze technologie i maszyny, przez co udało nam się uzyskać lepszy jakościowo i bardziej niezawodny produkt końcowy od tego, który dostarczał poprzedni dostawca opakowań. Dla firmy Aimia Foods produkcja saszetek w Kutnie oznacza także ciągłość oraz bezpieczeństwo zaopatrzenia, a ponieważ produkty gotowe składowane są lokalnie, realny czas dostawy skrócił się z 5-6 tygodni do 48 godzin – podsumowuje Thorne.
Powstała w 1956 roku firma Printpack jest producentem opakowań giętkich oraz specjalistycznych opakowań sztywnych z kapitałem prywatnym. Printpack zatrudnia na świecie 4220 pracowników i posiada 28 zakładów produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Wielkiej Brytanii, Polsce oraz Chinach.
Otwarta w październiku 2010 roku w Kutnie, na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej fabryka firmy Printpack, o powierzchni 10 tys. m2, produkuje opakowania zarówno dla lokalnych, jak i międzynarodowych klientów.
Warta 40 mln euro fabryka oferuje nadruk rotograwiurowy oraz fleksograficzny, a także laminację, która pozwala rozszerzyć ofertę opakowań o bardziej skomplikowane struktury. Zakład w Kutnie znacząco poprawił zdolności produkcyjne firmy Printpack w Europie oraz wzmocnił ofertę technologii stałej przestrzeni barwnej (fixed colour palette technology), zaprojektowaną w celu uzyskania lepszej jakości grafiki. Firma wdraża także nowe rozwiązania i aplikacje takie jak folie barierowe do zamykania opakowań, torebki stojące typu pouch oraz opakowania przedłużające termin przydatności do spożycia. Obecnie zakład w Kutnie, zatrudniający ok. 100 osób, produkuje opakowania giętkie, w tym zaawansowane struktury laminacyjne, dla szerokiej gamy globalnych marek należących zarówno do długoletnich partnerów, jak i nowych klientów.
Ze swojego pierwszego audytu AIB w 2010 roku zakład w Kutnie otrzymał wyróżnienie „Recognition of Achievement” z wynikiem „Superior” (najwyższy). Wynik ten został utrzymany po audycie w 2011 r. Zakładowi w Kutnie został też przyznany certyfikat zgodności ze standardami BRC/IoP Global Standard for Packaging and Packaging Materials w kategorii zagrożenia higieny żywności. W tym samym roku zakład uzyskał także certyfikat ISO 9001.
Opracowano na podstawie informacji firmy Printpack