Nowy wymiar spotkań branżowych
27 lut 2020 13:17

Kilkanaście godzin warsztatów i prezentacji, dwie konferencje, wystawa unikatowych puszek WOŚP z ostatnich 22 lat czy innowacyjne rozwiązania, tj. druk światła. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations, które odbędą się w dniach 1-2 kwietnia 2020 w EXPO XXI Warszawa, są przykładem na to, jak dynamicznie zmienia się branża targowa. 

Warsztaty i prezentacje w strefach workShops

Tym, co wyróżnia Targi Packaging Innovations, jest bogaty program towarzyszący. Przez dwa dni w dwóch strefach workShops organizowane są spotkania z cenionymi specjalistami z branży, którzy poruszają najbardziej aktualne tematy. Największym zainteresowaniem cieszą się case studies z konkretnymi rozwiązaniami. Podczas nadchodzącej edycji wysłuchamy m.in. Anny Ceroń z firmy QEMS (Quality Environment Management Safety), która omówi temat opakowania w warunkach gospodarki obiegu zamkniętego – z doświadczeń audytora. Krzysztof Hornicki z firmy Interseroh poruszy zagadnienia związane z ekoprojektowaniem opakowań jako praktycznym narzędziem wdrażania ROP w Polsce. Podczas prezentacji Roberta Sieńko z firmy 3m projekt Sp. j. poznamy najlepsze przykłady materiałów POS z rynków polskiego i europejskiego. Pierwszego dnia ciekawie zapowiada się Forum Przedsiębiorców Branży Opakowań. Konrad Nowakowski z Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań odpowie na pytanie: czy papier jest synonimem ekologicznego opakowania? 

Konferencje: LabelInnovations i Packaging Revolutions

Kilkanaście godzin warsztatów z ekspertami to nie wszystko. Podczas Packaging Innovations odbędą się aż dwie konferencje. Pierwszego dnia firma Etigraf Etykiety.pl zaprasza na LabelInno-vations – spotkanie z ekspertami, które otwiera nowe perspektywy w świecie etykiet i opakowań. Drugiego dnia będzie można uczestniczyć w konferencji Packaging [R]evolutions organizowanej przez firmę Aniflex oraz Targi w Krakowie. Wśród omawianych tematów pojawią się te związane z najnowszymi osiągnięciami z zakresu projektowania i produkcji „ekologicznych” etykiet i opakowań. Podczas jednej z prezentacji zostanie przedstawione innowacyjne rozwiązanie niemieckiej firmy Inuru, która na opakowaniach i etykietach drukuje… światło. 

10 stref tematycznych

W tym roku organizatorzy proponują nowy podział stref tematycznych. Wszystko po to, aby jeszcze dokładniej skategoryzować ofertę wystawców i ułatwić zwiedzającym dotarcie do poszukiwanych produktów. Podczas nadchodzącej edycji do wyboru jest aż 10 stref: PACKAGING, COMPONENTS, LABELLING, PRINT FINISHING, POS & DISPLAYS, LOGISPACK, SERVICES, MACHINES, ECO i LUXPACK. Szczegóły na temat każdej z nich można poznać odwiedzając stronę www.packaginginnovations.pl 

Strefa ECO

Firmy działające zgodnie z ideą circular economy zaprezentują swoją ofertę w Strefie ECO. Udział potwierdziła m.in. firma Polpak Sp. z o.o. posiadająca szeroki asortyment opakowań kosmetycznych i zamknięć do opakowań wykonanych z PCR. Granulat pochodzący z recyklingu może stanowić nawet 50 proc. składu tworzywa; dodając do tego regranulat z recyklingu wewnętrznego linii produkcyjnej, jesteśmy w stanie osiągnąć do 80 proc. składu produktu stanowiące tworzywo pochodzące z odzysku – przekonują pracownicy firmy.

Konkurs Strefa Studenta

Od 9 lat w ramach Packaging Innovations odbywa się konkurs Strefa Studenta. To szansa dla młodych projektantów, a dla firm możliwość pozyskania pracowników. Zadanie konkursowe polega na zaprojektowaniu i wykonaniu prototypu opakowania, etykiety bądź spójnej koncepcji graficznej opakowania dla linii produktowej. Uczestnicy mają do wyboru 3 kategorie: Wrażenie, Funkcjonalność i Forma, Szata Graficzna. Zgłoszenia można było przesyłać do 24 lutego. 

Niespodzianka 

Nie zabraknie niespodzianek. Przez dwa dni będzie okazja obejrzenia wystawy kartonowych puszek Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy z ostatnich 22 lat, przygotowanej przez firmę Stora Enso. Część z nich to unikatowe egzemplarze.

Wszystkich zainteresowanych produkcją, dystrybucją, zakupem, designem, projektowaniem opakowań zapraszamy do odwiedzenia targów Packaging Innovations. Wśród wystawców pojawią się najważniejsi producenci i dostawcy opakowań dla sektorów produkcyjnych takich jak: spożywczy, kosmetyczny, chemiczny, farmaceutyczny, alkoholowy, motoryzacyjny, elektroniczny czy odzieżowy. To okazja do nawiązania cennych, bezpośrednich kontaktów oraz poznania najlepszych praktyk i pomysłów specjalistów z branży. 

Rejestracja online umożliwia bezpłatny wstęp dla klientów biznesowych www.packaginginnovations.pl/pl. 

Opracowano na podstawie materiałów organizatora