Obszary rozwoju: cyfrowe etykiety i opakowania e-commerce
31 sty 2022 08:40

W ostatnich tygodniach w mediach społecznościowych poznańskiej firmy Labo Print SA pojawiły się wpisy o kolejnych inwestycjach. Pokazano wielkie skrzynie oraz znaczącą ilość miejsca przeznaczonego na instalację tego, co w nich zawarte. Treść mówiła o rozwoju, jednak nie zdradzała szczegółów. 

Obecnie wiemy już, że Labo Print SA po raz kolejny poczyniło znaczące inwestycje w rozwój. Park maszynowy wzbogacił się o dwa nowoczesne urządzenia, pierwsze tego typu w Polsce. Dzięki poczynionym zakupom spółka wyraźnie postawiła na rozwój dwóch segmentów: etykiet cyfrowych oraz opakowań e-commerce i produktów z tektury. 

Pierwsze z urządzeń – MGI JETvarnish dostarczone przez firmę Konica Minolta – zasiliło dział produkcji etykiet. To maszyna, która z niezwykłą precyzją i co ważne – cyfrowo pokrywa etykiety wybranymi typami uszlachetnień. Złocenie, srebrzenie, lakier wybiórczy, folia z efektem 2D i 3D, a to wszystko w technologii roll to roll. 

Wspomniane możliwości, w połączeniu z najwyższej jakości ploterem drukującym oraz laserem tnącym w jednej linii, tworzą bardzo wydajną i najnowocześniejszą linię produkcyjną etykiet cyfrowych w kraju. Dzięki technologii LED, niskiemu zużyciu energii i minimalnym stratom materiałowym zakupione przez firmę urządzenie jest zdecydowanie PRO-ekologiczne. 

Drugim urządzeniem, o które wzbogacił się park maszynowy spółki, rozstawionym na ponad 100 m² powierzchni, jest ultranowoczesna, pierwsza tego typu maszyna w Polsce – ZUND BHS150. 

Maszyna jest ostatnim elementem linii do produkcji opakowań z tektury, która zautomatyzuje cały proces w zakresie cięcia tektury czy innych, miękkich materiałów wielkoformatowych, jak choćby polipropylen czy spienione PVC. Dodatkowo, dzięki dwóm systemom tnącym oraz dwóm ruchomym trawersom, cięcie materiałów będzie znacząco szybsze, a podaż i następnie odbiór prac będą się odbywać w pełni automatycznie. Dzięki tak skonfigurowanym urządzeniom w jednej linii produkcyjnej Labo Print znacząco zyska na wydajności w tym obszarze, co przełoży się bezpośrednio na jeszcze większy komfort klientów i dostępność produktów z tektury.

Firma Labo Print SA, działająca od 15 lat, zlokalizowana jest na terenie Poznania. W ciągu ostatnich 5 lat zanotowała stuprocentowy wzrost przychodów oraz niemal o 70 proc. zwiększyła stan zatrudnienia. Od 2015 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Pierwotnie Labo Print znane było jako drukarnia wielkoformatowa. Dziś jest wiodącą marką w branży reklamowej, dobrze znaną w Polsce i cenioną w całej Europie. 

Opracowano na podstawie materiałów firmy Labo Print

Labo Print z najnowocześniejszym parkiem maszynowym w Polsce