Oc Poland wspiera Instytut Poligrafii PW
6 gru 2016 14:42
Podczas spotkania zorganizowanego z inicjatywy prezesa zarzšdu Oc Poland Ltd. Marka Kozłowskiego z kierownictwem Instytutu Poligrafii PW, z dyrektor Ewš Mudrak na czele, podjęto decyzję o rozpoczęciu bliskiej współpracy między obiema instytucjami.
W efekcie 12 czerwca br. siedzibę firmy Oc po raz pierwszy odwiedziła grupa studentów czwartego roku IPPW. Studenci mieli okazję zwiedzić centrum demonstracyjne, gdzie zapoznali się z organizacjš i strukturš firmy, a przede wszystkim z najnowszymi technologiami stosowanymi przez firmę Oc.
Korzystajšc z okazji, przeprowadzilimy krótkie rozmowy z dyrektor IP Ewš Mudrak i z prezesem Oc Poland Markiem Kozłowskim. Poniżej prezentujemy ich opinie na temat ewentualnych korzyci dla obu stron wynikajšcych z zawartego porozumienia.
Mówi dyrektor Ewa Mudrak: Korzyci dla Instytutu sš już na dzień dzisiejszy widoczne i wymierne. Po pierwsze, firma Oc wydzierżawiła nam Đ na bardzo preferencyjnych warunkach Đ drukarkę cyfrowš. Po drugie, mamy dzisiejszy przykład poznania firmy i przeprowadzenia szkolenia zgodnego z programem dydaktycznym grupy studentów. Proszę zwrócić uwagę, że studenci nie korzystajš w tej chwili z przerwy między wykładami specjalistów Oc, ale oblegajš ich przy urzšdzeniach, które sš tu prezentowane. Rozważalimy również realizację prac dyplomowych z wykorzystaniem programów i sprzętu firmy Oc. Już dzi chciałam zapowiedzieć, że pragniemy kontynuować tego rodzaju szkolenia. Może okaże się też realny wyjazd do centrali Oc w Holandii.
Prezes Oc Poland Marek Kozłowski dodaje: Uważam, że częć absolwentów Instytutu będzie miała szansę wzmocnić kadry naszej firmy. Pomysły dotyczšce zakresu naszej współpracy rodziły się w już trakcie pierwszego spotkania. Najwięcej dajš nam kontakty międzyludzkie, bo one sš najbardziej twórcze. Ponieważ stajemy się dostawcš urzšdzeń i rozwišzań na rynek poligraficzny, jestemy zainteresowani klientami, ale również tymi, którzy w przyszłoci będš decydować, jak ten przemysł będzie wyglšdał, także kontaktami z prasš i oczywicie z kadrš naukowš Instytutu, która posiada dużš wiedzę na temat rynku oraz technologii. Niektóre formy współpracy można łatwo przewidzieć, np. szkolenia, prezentacje u klientów, ale sš też sprawy, które wymagajš konsultacji. Widoczne zainteresowanie grupy studentów daje nam dużš satysfakcję. Jestemy gotowi przyjmować grupy studentów na takie szkolenia dotyczšce druku cyfrowego, zarówno o tematyce ogólnej, jak i bardzo specjalistyczne.
Rozmawiał Andrzej Oleksiak