Océ branżowym partnerem Climate Action
6 gru 2016 14:48

Firma Océ uzyskała status branżowego partnera Climate Action – międzynarodowej platformy komunikacyjnej, której uczestnikami są: przedsiębiorstwa z całego świata reprezentujące różne branże, ONZ, a także rządowe i pozarządowe organizacje – zajmującej się grupowymi i indywidualnymi akcjami zmierzającymi do ograniczenia negatywnego wpływu zmian klimatycznych wywoływanych działalnością człowieka do akceptowalnego poziomu. Jako partner akcji Climate Partner, firma Océ bierze udział w serii inicjatyw nastawionych na ochronę środowiska. Wśród nich znalazł się m.in. wywiad „Liderzy klimatu” z Rokusem van Iperenem, dyrektorem generalnym Océ, który można było obejrzeć 5 czerwca na stronach internetowych www.climateactionprogramme.org oraz www.oce.com. Stanowił on wkład firmy Océ w organizowany przez ONZ Światowy Dzień Ochrony Środowiska. Firma Océ została wyróżniona tytułem partnera branżowego Climate Action jako jedyny dostawca systemów do produkcji dokumentów, przede wszystkim dzięki stosowaniu materiałów pochodzących ze źródeł odnawialnych oraz prowadzeniu właściwych praktyk biznesowych. W ramach podejmowanych przez Océ działań znajduje się projekt CarbonPositivePlus+, którego celem jest zapewnienie dostępu do inicjatyw proekologicznych i działań pozwalających na obniżenie emisji węgla klientom kupującym lub biorącym w leasing cyfrowe maszyny arkuszowe z rodziny Océ VarioPrint 6000. Proekologiczne inicjatywy Océ sięgają początków firmy, tj. roku 1870, kiedy to jej założyciel Lodewijk van der Grinten rozpoczął badania jakości wody pitnej w holenderskim Vento, a następnie kontynuował opracowywanie i wdrażanie technologii polepszających jakość życia ludzi. Obecnie, po 130 latach, zaangażowanie firmy w rozwój produktów i wspieranie praktyk biznesowych zgodnych ze środowiskiem jest podstawą działania całej organizacji. Na przykład maszyny Océ VarioPrint 6000 zużywają ok. 45% mniej energii niż inne konwencjonalne systemy pracujące w trybie dwustronnym. Co więcej, urządzenia te zaprojektowano w taki sposób, aby zminimalizować ich negatywny wpływ na środowisko naturalne na każdym etapie, od redukcji emisji i oszczędzania energii po zoptymalizowanie działań w zakresie odzyskiwania surowców pod koniec cyklu życia produktu. Urządzenia takie w połączeniu z projektami ukierunkowanymi na środowisko w rodzaju nowej, bezsolwentowej technologii Océ CrystalPoint podkreślają proekologiczność firmy Océ i jej zaangażowanie w rozwiązania minimalizujące wpływ na środowisko. Technologia Océ CrystalPoint umożliwia uzyskiwanie wysokiej jakości czarno-białych i kolorowych wydruków na papierze nowym i pochodzącym z recyklingu, bez emisji ozonu, przykrych zapachów czy drobin proszku. Przedstawiciele Climate Action uznali, że podejmowane przez Océ działania są właściwe zarówno pod względem przyjazności dla Ziemi, jak i w zakresie prowadzonej przez nią polityki źródeł odnawialnych, za którą firma otrzymała pięciopunktową ocenę. Koncentruje się ona na minimalizacji ilości niewłaściwych i zbędnych druków, redukcji zużycia energii, maksymalizacji ponownego wykorzystania materiałów i minimalizacji strat materiałowych, a także zmniejszenia emisji ozonu, pyłu i tonera. Zaproszenie ze strony Climate Action do współpracy przy Programie Środowiskowym Organizacji Narodów Zjednoczonych oraz udziału w obchodach Światowego Dnia Ochrony Środowiska to dla nas wielki honor i przywilej – mówi Mal Baboyian, prezes Océ North America Production Printing Systems. – Wykorzystywanie materiałów ze źródeł odnawialnych jest dla Océ kluczowym elementem działalności. Fakt ten potwierdza nasze zaangażowanie w systematyczne dostarczanie na rynek produktów pozwalających firmie Océ i jej klientom na stosowanie technologii przyjaznych dla Ziemi oraz prowadzenie praktyk biznesowych, które pozwolą na funkcjonowanie w efektywnym pod względem energetycznym, wolnym od dwutlenku węgla środowisku biznesowym. To bardzo ważne, że tacy liderzy branżowi jak Océ promują działania podejmowane przez siebie w celu zachęcenia innych firm do prowadzenia podobnej polityki biznesowej – podkreśla Sula Bruce, dyrektor projektu Climate Action.  Opracowano na podstawie informacji firmy Océ