Opakowania kartonowe nowej generacji
6 gru 2016 14:48

W odpowiedzi na rosnące wyzwania rynku firma M-real Consumer Packaging podczas tegorocznych targów drupa zaprezentowała nowe rozwiązania w dziedzinie kartonów. Nasi klienci, właściciele marek czy producenci kartonu upraszczają oraz usprawniają swoje działania i optymalizują efektywność. Właściciele marek pragną ograniczać ilość materiału wykorzystywanego przy produkcji opakowań, ale bez ponoszenia kosztów i przymusowych kompromisów w zakresie osiąganych zysków i wydajności. Oni także muszą odpowiadać na rosnącą świadomość społeczeństwa oraz regulacje dotyczące m.in. bezpieczeństwa – mówi Mika Joukio z firmy M-real Consumer Packaging. Jednak dostawcy kartonu również stają w obliczu wielu wyzwań. Dążymy do oferowania bezpiecznych produktów o wysokiej jakości z zachowaniem wymogów prawnych. W tym samym czasie zmagamy się z dużą inflacją spowodowaną podwyżką cen surowców i energii, co w połączeniu z dekadą spadających cen czyni tę sytuację jeszcze trudniejszą – dodaje Joukio. Biorąc pod uwagę powyższe kwestie, koncepcja „LITE4U” oferuje „Lekkość” (ang. Lightweighting) rozumianą jako ekonomiczność; „Innowacyjność” (ang. Innovative), a więc rozwój; „Czas” (ang. Time) – czyli jego oszczędność; „Środowisko naturalne” (ang. Environment) i jego ochronę; „4 fabryki” (ang. 4 mills) pracujące dla klientów oraz „Unikalność” (ang. Unique) produktów. Na „Lekkość”, a więc obniżenie wagi produktów, w ciągu ostatnich lat firma kładła szczególny nacisk. Lżejsze kartony oferują dokładnie takie same właściwości jak ich cięższe odpowiedniki. Zapewniają ponadto oszczędność i korzyści dla środowiska dzięki lżejszemu transportowi i mniejszej ilości odpadów. Mniejszą wagę osiągnięto dzięki zastosowaniu technologii tzw. masy celulozowej BCTMP (masa chemiczna termomechaniczna), której firma jest prekursorem. Ponadto firma podejmuje inne działania gwarantujące wysoką jakość produktów, np. zaostrzenie standardów. Innowacyjne produkty firmy M-real obejmują kartony wykorzystywane do różnych celów, przy produkcji których firma kładzie nacisk zarówno na ich wygląd, jak i właściwości. Na nową ofertę kartonów składa się pięć linii: Carta Integra oraz Carta Solida, wykorzystywane zwłaszcza w projektach graficznych i opakowaniach wysokiej jakości; Carta Elega, łącząca wszystkie najlepsze cechy swoich poprzedników – linii Avanta Ultra oraz Simwhite i zaprojektowana z myślą o opakowaniach cechujących się wysoką jakością, wykorzystywanych w przemyśle kosmetycznym i innych gałęziach, wymagających dopracowanej grafiki; Avanta Prima, stosowana przy produkcji opakowań produktów medycznych, toaletowych i trwałych produktów konsumpcyjnych oraz Simcote – linia wykorzystywana do produkcji opakowań żywności, produktów medycznych i trwałych dóbr konsumpcyjnych. Również czas udaje się zaoszczędzić dzięki wykorzystaniu nowych produktów kartonowych. Nie tylko wybór linii jest prostszy, ale również produkcja w fabrykach przebiega szybciej dzięki zmniejszeniu portfolio oferowanych produktów. Wszystko to przyspiesza dostawy, zapewnia lepszą dostępność oraz większą wydajność zarządzania wyrobami. Ponadto zostanie usprawniona tzw. usługa Express Board oferowana na terenie Europy. Zagadnienia związane ze środowiskiem naturalnym w dzisiejszych czasach interesują niemal każdego. Także firma M-real poświęca szczególną uwagę wydajności energetycznej, podobnie jak bogactwom leśnym. W związku z tym fabryki firmy wykorzystują wdrożone programy mające na celu oszczędność energii oraz redukcję emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Ponadto M-real wykorzystuje jedynie drewno pochodzące z uznanych i sprawdzonych źródeł. Dzięki działalności papierni w Simpele, Äänekoski, Kyro i Tako – klienci M-real zaopatrywani są w innowacyjne produkty kartonowe. Zakłady te zarządzane są jako kompleksowa jednostka produkcyjna i wszystkie są samowystarczalne, jeśli chodzi o tworzywa. Od początku 2007 roku do produkcji masy celulozowej przeznaczona została fabryka Joutseno BCTMP – przystosowana specjalnie do produkcji kartonu. Na podstawie informacji firmy M-real opracowała DA