Opakowanie obiektem pożądania
6 gru 2016 14:56

Uwodzicielskie i kuszące – takie mają być nowe perfumy Otto Kern Luxure stworzone przez firmę Mäurer & Wirtz. Marka Otto Kern jest częścią grupy Ahlers Group z niemieckiego Herford, zajmującej się projektowaniem mody. Eleganckie i nowoczesne opakowanie dla dwóch zapachów ma wyrażać tę obietnicę poprzez całopowierzchniową laminację poliestrową folią metalizowaną na jasnobiałej tekturze. Otto Kern Luxure oddaje magiczny moment, w którym uwodzenie „wisi w powietrzu” – dwoje ludzi, których pasja jest odzwierciedlona w oczach, jest nieświadomych wspaniałości otaczającego ich świata. Podwójny – jej i jego – zapach daje poczucie wykwintnego luksusu, który dotyka skóry i przyprawia ją o gęsią skórkę – moment pożądania, który utrzyma się na długo w pamięci. Projekt i symbolika Niełatwym zadaniem jest odzwierciedlić obietnicę bogactwa i luksusu zapachu w dwóch butelkach i zewnętrznych opakowaniach, zapewniając jednocześnie niezapomniane wrażenia dotykowe. Zarówno opakowanie zewnętrzne, jak i butelkę dla marki Mäurer & Wirtz zaprojektowała znana agencja Peter Schmidt. Opakowanie zostało opracowane w Mäurer & Wirtz, zaś jego produkcji podjęła się firma Model Kramp z Hanau, wiodący producent wysokiej jakości opakowań z tektury litej. Do produkcji pudełek składanych została użyta wysokiej jakości tektura Algro Design z włókien pierwotnych wytwarzana przez firmę Sappi Fine Paper Europe. Butelka odzwierciedla awangardową elegancję, uzupełnioną przez wyrafinowane niuanse zmysłowości. Obraz ten znalazł także odzwierciedlenie w opakowaniu. Wgłębione linie z boków szklanej butelki zapewniają zmysłowe efekty dotykowe. W pudełkach składanych zostały zastosowane klasyczne i eleganckie układy kolorystyczne: zapach dla kobiet w namiętnej czerwieni z połyskującym złotem, zaś zapach dla mężczyzn w czarnym opakowaniu ze srebrnymi elementami. Laminowanie folii metalizowanej Zastosowane w opakowaniu barwy mają symbolizować elegancję i nowoczesność. Efektowne, ale nie nadmiernie krzykliwe. Opakowanie musi być luksusowe, lecz umiarkowane pod względem doboru elementów graficznych – mówi Udo Kruizenga, menedżer opakowań drukowanych w Mäurer & Wirtz. Zamiast lakieru o wysokim połysku, który często jest wykorzystywany w nadmierny sposób, została podjęta decyzja o stworzeniu półmatowej powierzchni podkreślonej przez złote i srebrne detale. Ostateczny wybór polegał na zastosowaniu w pełni metalizowanej tektury lub neutralnie białej, która w oddzielnym procesie na całej powierzchni została poddana laminowaniu metalizowaną folią. Testy pokazały, że jasnobiała tektura Algro Design od Sappi nadaje się do całopowierzchniowej laminacji metalizowaną folią PET. Jest to możliwe dzięki jej jednolitej powierzchni. Algro Design uzyskała bardzo dobre rezultaty w procesie laminowania – dodaje Udo Kruizenga. – Dzięki swojej jednorodnej powierzchni Algro Design jest dobrym nośnikiem do laminowania folią o wysokiej jakości. Bez wyjątkowej spójności powierzchni każdy rodzaj chropowatości zostaje ujawniony po przeprowadzeniu procesu laminacji, co wiąże się z negatywnymi skutkami. Producent Algro Design zapewnia, że struktura powierzchni tej tektury zapewnia równomierne rozprowadzenie laminatów foliowych. Laminowanie, drukowanie i tłoczenie Aby stworzyć opakowanie dla niej i dla niego, 12-mikronowa laminowana folia PET została nałożona na całą powierzchnię tektury. W celu osiągnięcia złotego efektu na opakowaniu perfum dla kobiet cała powierzchnia została ponadto zadrukowana półprzezroczystym kolorem żółtym. Następnie w przypadku obu opakowań został nałożony nieprzezroczysty biały podkład w miejscach, gdzie miały się pojawić tekst i logo. Kolejnym etapem produkcji było zadrukowanie offsetowymi farbami UV odpowiednich pakietów kolorem czerwonym lub czarnym. Ostatecznie całość została pokryta półmatowym lakierem. Zarówno etykieta, jak i logo z wizerunkiem lwów znajdujące się z przodu i na górnym wieczku zawierają filigranowe elementy tłoczenia. Były one częściowo tłoczone na sucho – techniką, która nie byłaby wykonalna w przypadku tych ekstremalnie małych elementów przy użyciu innych metod. W rezultacie konsument zyskuje wrażenie przestrzennej głębi podczas dotykowego kontaktu z logiem. Po operacji suchego tłoczenia następowało tłoczenie wydruków i ich zbieranie w celu stworzenia gotowego opakowania. Spójność powierzchni Zdaniem przedstawicieli firmy Sappi przetwórcy wykorzystujący tekturę Algro Design mogą mieć pewność, że ta biała tektura o wysokojakościowej powierzchni jest odpowiednim materiałem podkreślającym wysoką jakość druku i wykończenia – szczególnie z całopowierzchniowym laminowaniem folią. Jednorodność materiału w połączeniu z matowym lakierem tworzy jednolity i aksamitnie miękki wygląd opakowania. Z tak wyjątkowym opakowaniem nowy zapach Otto Kern Luxure bez przeszkód uwalnia moc uwodzenia, żądzy i pragnienia zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn. Na podstawie materiałów firmy Sappi opracował KS

cript>