PAKFOOD – druga odsłona
6 gru 2016 14:50

Targi opakowaniowe branży spożywczej organizowane są w cyklu dwuletnim, na przemian z targami Taropak. Ich pierwsza edycja odbyła się w roku 2007. Teraz czas na drugą odsłonę. Targi Opakowań dla Przemysłu Spożywczego PAKFOOD 2009 odbędą się w Poznaniu w dniach 14-17 września. Dla kogo PAKFOOD PAKFOOD to wydarzenie organizowane z jednej strony z myślą o przedstawicielach zakładów produkcyjnych i firm handlowych sektora spożywczego, a z drugiej dla branży poligraficznej. W pierwszej edycji targów udział wzięło niemal 200 wystawców z 18 krajów. Ekspozycje przygotowane na powierzchni 6,5 tys. m2 spotkały się z zainteresowaniem 34 tys. zwiedzających (razem z targami Polagra-Food, które odbywały się w tym samym terminie). Targi PAKFOOD gromadzą wystawców, których oferta obejmuje najważniejsze obszary branży opakowaniowej przemysłu spożywczego. Po pierwsze są to przedsiębiorstwa oferujące opakowania oraz pomocnicze środki opakowaniowe, materiały do pakowania i wyrobu opakowań, a także firmy zajmujące się projektowaniem opakowań. Drugą grupę stanowią oferenci maszyn i urządzeń pakujących, maszyn do wyrobu opakowań, maszyn znakujących i etykietujących. W targach uczestniczą również firmy zajmujące się projektowaniem maszyn pakujących oraz doradztwem technicznym. Najważniejszym magnesem przyciągającym zwiedzających są oczywiście prezentowane na targach rynkowe nowości. W dobrym towarzystwie Mocną stroną targów PAKFOOD jest ich komplementarność z imprezami odbywającymi się równolegle. W tym roku razem z PAKFOODEM odbędą się Międzynarodowe Targi Wyrobów Spożywczych i Gastronomii Polagra-Food oraz Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych Polagra-Tech. W przypadku obu imprez ważną grupę docelową działań marketingowych stanowią przedstawiciele firm branży spożywczej. Dlatego połączenie PAKFOODU z Polagrą-Food i Polagrą-Tech we wspólne wydarzenie zapewnia dużą liczbę profesjonalnych zwiedzających. Nie tylko ekspozycja PAKFOOD to nie tylko bogata oferta wystawców. To także ciekawy program wydarzeń towarzyszących ekspozycji – przygotowanych we współpracy z takimi partnerami jak Polska Izba Opakowań, organizowanych przez branżowe wydawnictwa, często odbywających się pod patronatem poszczególnych wystawców. Co zaplanowano na targi tegoroczne? W pierwszym dniu odbędzie się seminarium „Opakowanie a człowiek i jego środowisko. Gospodarka opakowaniami – ekologiczne i środowiskowe aspekty”, które przygotowuje Polska Izba Opakowań. Miejsce i termin seminarium nie zostały wybrane przypadkowo. PAKFOOD i Polagra-Food to wyjątkowa okazja do spotkania się w jednym miejscu i czasie tych, którzy produkują opakowania oraz tych, którzy stanowią największą grupę ich użytkowników, a więc producentów żywności. Seminarium ma m.in. uświadomić zagrożenia dla środowiska i zdrowia człowieka, jakie stwarzają odpady opakowaniowe oraz wypracować wnioski w sprawie minimalizowania szkodliwego oddziaływania wykorzystanych opakowań. Drugiego dnia Polska Izba Opakowań zaprasza na konferencję z okazji 15-lecia działalności. W programie spotkania znajdą się m.in.: sesja na temat przemysłu i rynku opakowań w Polsce, okolicznościowe posiedzenie Rady Polskiej Izby Opakowań, a także wręczenie dyplomów „Zasłużony dla Przemysłu Opakowań”, „Firma Zasłużona dla Przemysłu Opakowań” i „Firma-Założyciel Polskiej Izby Opakowań”. Kolejne seminarium związane z tematyką targów zaplanowane jest przez Izbę na trzeci dzień imprezy. Seminarium pt. „Kody kreskowe – znaczenie i zastosowanie w procesie produkcji, zbytu i logistyki opakowań. Nowe kody kreskowe od 2010 r.” przeznaczone jest dla producentów, dystrybutorów i użytkowników opakowań. Będzie ono szczególnie przydatne w świetle zmian, które zostaną wprowadzone w przyszłym roku. Więcej informacji na: www.pakfood.mtp.pl. Opracowano na podstawie informacji MTP