Personalizacja pod choinkę
6 gru 2016 14:46

Szukając oryginalnych pomysłów na gwiazdkowe prezenty warto zwrócić uwagę na ofertę licznych studiów cyfrowych, które w krótkim czasie wykonają niepowtarzalny kubek czy t-shirt ze zdjęciem obdarowywanego, fotoalbum lub spersonalizowany kalendarz. Ten ostatni wydrukuje z wysoką jakością m.in. warszawskie Studio Supra, dysponujące urządzeniem HP Indigo 5000. Studio Supra powstało w 1994 roku i początkowo zajmowało się głównie przygotowaniem prac do druku. Był to, jak mówi Grzegorz Kwiatkowski – właściciel firmy – okres zbierania doświadczeń, będący doskonałym wstępem do świadczenia usług druku cyfrowego. Obecnie Studio Supra świadczy usługi w trzech głównych kierunkach: projektowanie i przygotowanie prac do druku, druk wielkoformatowy oraz druk cyfrowy. Udział wymienionych usług w obrotach rocznych  jest mniej więcej równy. Główni klienci Studia to agencje reklamowe i działy marketingu w korporacjach, drukarnie offsetowe oraz w dużej  mierze klienci detaliczni. Jeśli chodzi o inwestycje, to druk cyfrowy jest w tej  chwili dla nas najważniejszy. Obecnie drukujemy na trzech systemach produkcyjnych: HP Indigo 5000, Konica Minolta LD-5100 i Xerox 4110 – mówi Grzegorz Kwiatkowski. – Ze względu na stosunkowo wysoki koszt jednostkowy uzyskania wydruku ta technologia wymaga od nas szukania nowych możliwości sprzedaży, nie tylko druków komercyjnych, ale także oferowania klientom nowych  produktów z wartością dodaną, gdzie w cenie druku zawiera się np. projekt. Ostatnią inwestycją jest właśnie HP Indigo 5000, zainstalowane w ubiegłym roku przez firmę Reprograf: Reprograf to nasz partner od wielu lat. Mamy do niego zaufanie i  wiele udanych instalacji na koncie. Wybór padł na HP Indigo 5000 z kilku powodów. Przede wszystkim nasi klienci oczekiwali najwyższej jakości, maksymalnie zbliżonej do offsetu. Wynikało to głównie z faktu, że większość prac jest przygotowana właśnie pod technologię offsetową i druk niskich nakładów na maszynach laserowych nie dawał pożądanego efektu. W przypadku HP Indigo 5000 potrzeba naprawdę wprawnego oka, żeby odróżnić wydruki z tej maszyny od klasycznego offsetu – mówi Grzegorz Kwiatkowski. – Powodem jest fakt, że HP Indigo 5000 drukuje farbą, a nie tonerem, dlatego nasze druki są pozbawione wad charakterystycznych dla innych urządzeń druku cyfrowego. Wbudowany densytometr czuwa nad kalibracją i powtarzalnością druków dokonując pomiaru w trakcie pracy maszyny. W rezultacie nasze druki wyglądają jak tradycyjny offset. Druk cyfrowy umożliwił warszawskiej firmie także udoskonalenie narzędzi sprzedaży, choć mój rozmówca wciąż nie jest przekonany, że wykorzystał już wszystkie możliwości cyfry: Jeśli chodzi o doskonalenie narzędzi sprzedaży, to w druku cyfrowym  i wielkoformatowym mamy nadal bardzo dużo do zrobienia. Możliwości jest tyle, że skupienie się jedynie na kilku tematach i wdrożenie ich w życie stanowi stosunkowo duże wyzwanie. Mam tu na myśli głównie nowe aplikacje do sprzedaży  elektronicznej. Od roku oferujemy klientom System Zamówień Elektronicznych, poprzez który mogą całkowicie samodzielnie złożyć zamówienie, ale jest to rozwiązanie dedykowane głównie profesjonalistom. Kolejne narzędzia będą oferowały sprzedaż produktu z wartością dodaną, czyli projektu, personalizacji i druku w jednym podejściu, tak aby  maksymalnie wykorzystać zalety druku cyfrowego. No właśnie – personalizacji. Inwestycja w HP Indigo 5000 umożliwiła Suprze także oferowanie personalizacji nakładu przy użyciu jednego projektu graficznego i zawarciu zmiennych danych. Personalizacja zwiększa wartość dokumentu, a co za tym idzie skuteczność całej promocji – przekonuje Grzegorz Kwiatkowski. – Indywidualny mailing personalizowany ma zdecydowanie większe szanse zainteresować odbiorcę. Personalizacja jest jedną z wielu zalet druku cyfrowego, ale wymaga gotowości technicznej po stronie klienta w postaci posiadania  przez niego dobrej bazy klienckiej. Od momentu instalacji HP Indigo 5000 Studio Supra zdobyło wiele doświadczeń w dziedzinie personalizacji, które umożliwiły oferowanie – oprócz tradycyjnej personalizacji teleadresowej – także usługi personalizacji zdjęć w technologii Direct Smile. Projekt wykonany w tej technologii znacznie podwyższa wartość dokumentu mierzoną w respondingu klienta na daną akcję. Aktualne trendy światowe dążą do docierania do konsumenta z ofertą dedykowaną specjalnie dla niego, łącznie z rabatami i produktami, które mogą go potencjalnie zainteresować. Wszystko tak naprawdę zależy od bazy  klienckiej, ponieważ każda wydrukowana strona może być inna. Oferty mogą  być aktualizowane bardzo dynamicznie. Klientom, którzy dotychczas nie zlecali produkcji druków  personalizowanych, serdecznie polecam przygotowanie np. kalendarzy personalizowanych w technologii Direct Smile. To naprawdę coś ekstra! – zachęca Grzegorz Kwiatkowski. Taki spersonalizowany kalendarz to także doskonały prezent na zbliżającą się Gwiazdkę… AN