Platforma innowacji
26 kwi 2019 08:49

Kolejna edycja targów Fespa Global Print Expo i European Sign Expo odbędzie się w dniach 14-17 maja 2019 r. w Monachium i swoją tematyką obejmie druk cyfrowy oraz sitodruk w aplikacjach zarówno reklamowych, jak i tekstylnych, a także oznakowania niedrukowane. Organizatorzy spodziewają się ponad 700 wystawców, w tym branżowych liderów, jak również wielu mniejszych wystawców, zapewniając odwiedzającym pełen przegląd oferty rynkowej.

Światowe premiery

Połączenie tak wielu dostawców i innowacji w zakresie druku specjalistycznego pod jednym dachem sprawia, że Fespa jest wiodącym wydarzeniem wystawienniczym dla międzynarodowych dostawców usług poligraficznych oraz producentów oznakowań. 

Fespa dzięki 700 wystawcom zapełni w tym roku sześć hal targowych i – choć może jest jeszcze trochę za wcześnie, aby skomentować wszelkie nowości – jesteśmy pewni, że wydarzenie to będzie zgodne z jego reputacją jako platformy wprowadzania na rynek innowacji dla globalnej społeczności druku specjalistycznego – mówi Roz Guarnori, dyrektor wystawy. – W tym roku z niecierpliwością czekamy na debiut naszej nowej przestrzeni zarządzania barwą, Colour L*A*B*, która przyjmie formę prezentacji technologicznej i programu konferencyjnego mającego na celu pomoc odwiedzającym we wprowadzaniu i w usprawnieniu praktyk zarządzania barwą w ich biznesie. Ulokowana w hali B4 przestrzeń Colour L*A*B* będzie oferować odwiedzającym uporządkowany, kompleksowy przegląd wszystkich poszczególnych elementów niezbędnych do profesjonalnego zarządzania barwą, w tym monitorów, narzędzi pomiarowych i kalibracyjnych, komór świetlnych, rozwiązań do proofingu, oprogramowania i systemów drukujących.

Laboratorium barwy

W ramach projektu Colour L*A*B* zostaną zaprezentowane technologie pochodzące od wielu wyspecjalizowanych dostawców, wsparte objaśniającą grafiką i drukowanym przewodnikiem opisującym wykorzystywane procesy. Aby pokazać znaczenie właściwego zarządzania barwą, pliki testowe zostaną wykorzystane podczas pokazów na żywo w celu zilustrowania różnych wyników drukowania na różnych nośnikach.

Odwiedzający będą mieli możliwość wzięcia udziału w warsztatach z przewodnikiem Colour L*A*B* Paulem Sherfieldem, cenionym konsultantem ds. zarządzania barwą, który udzieli szczegółowych wyjaśnień dotyczących procesów i odpowie na pytania odwiedzających, w jaki sposób mogą udoskonalić swoje praktyki. Przestrzeń Colour L*A*B* zaoferuje również skoncentrowany program bezpłatnych prezentacji edukacyjnych, wygłaszanych przez ekspertów z różnych dziedzin.

Fabryka mody i dekoracji

Po udanym debiucie na targach Fespa Global Print Expo 2018 w Berlinie nasza inter-aktywna fabryka mody Print Make Wear powróci do centrum wystawienniczego w Monachium – zdradza Roz Guarnori. – Podobnie jak w zeszłym roku, koncentrować się będzie na tekstyliach modowych, odzieży oraz drukowanych akcesoriach i będzie obrazować każdy etap w procesie produkcji, od projektu do gotowego produktu. W tym roku przestrzeń Print Make Wear będzie dwukrotnie większa, co oznacza jeszcze bardziej wszechstronny zakres rozwiązań w obszarze technologii druku odzieży i materiałów.

W ramach Print Make Wear odbywać się będą także prezentacje i debaty oraz codzienne pokazy mody. Planowane są również dwie wycieczki z przewodnikiem – koncentrujące się na bezpośrednim druku na tekstyliach oraz dla zainteresowanych produkcją typu roll-to-roll.

Na Fespa Global Print Expo 2019 po raz czwarty odbędzie się również wystawa Printeriors dedykowana dekoracji wnętrz, o której pisaliśmy już w marcowej Poligrafice. Po raz pierwszy zostaną zaprezentowane zarówno zastosowania wewnętrzne, jak i zewnętrzne – przestrzeń ta zostanie umieszczona w targowym atrium, a także w zew- nętrznej strefie wypoczynku.

Fespa Print Census

Fespa Print Census, doroczne badanie rynku przeprowadzane przez federację Fespa, wyróżniło sześć dominujących trendów kształtujących obecny rynek druku wielkoformatowego: druk tekstylny, względy środowiskowe, wymagania klientów, inwestycje w technologie cyfrowe, zmieniający się asortyment produktów i optymizm w branży. Wyniki Print Census oraz informacje zwrotne od odwiedzających targi Fespa Global Print Expo 2018 wykorzystaliśmy w celu zapewnienia, że program konferencji i wystaw dodatkowych zorganizowanych w ramach tegorocznej edycji targów odzwierciedla potrzeby branży poligraficznej oraz stan przemysłu – deklaruje Roz Guarnori. – Dobrym przykładem tego, jak wykorzystaliśmy pozyskaną wiedzę, jest Colour L*A*B* – co trzeci respondent stwierdził, że zamierza zainwestować w technologię zarządzania kolorami i szkolenia w ciągu najbliższych dwóch lat w ramach zwiększonego nacisku na spójność kolorystyczną i zadowolenie klienta. Również tematyka seminariów odbywających się w ramach Trend Theatre oparta jest na kluczowych obszarach kształtujących przemysł, które zostały zdefiniowane w Fespa Print Census.

Monachium to jedna z ulubionych lokalizacji zwiedzających targi Fespa, które do stolicy Bawarii powracają regularnie. W 2014 roku odbyła się tam Fespa Digital, jednak w 2017 roku Federacja podjęła decyzję o zapewnieniu globalnej społeczności zajmującej się drukiem specjalistycznym jednego kompleksowego, corocznego wydarzenia na temat technologii, procesów i zastosowań, co oznaczało, że marka Fespa Digital została zastąpiona corocznym wydarzeniem Fespa Global Expo. Oznacza to, że w tym roku możemy spodziewać się imprezy większej i pokazującej szerszą gamę procesów technologicznych niż przed 5 laty.

Fespa Global Expo 2019 jest wiodącą w branży platformą innowacji technologicznych i jedyną imprezą poświęconą drukowaniu wielkoformatowemu w Europie – podsumowuje Roz Guarnori. – Wierzymy, że jest to najlepsze miejsce dla odwiedzających, którzy szukają inspiracji do odkrywania najnowszych technologii i materiałów eksploatacyjnych.

Więcej informacji na temat Fespa Global Print Expo 2019 i rejestracja na www.fespaglobalprintexpo.com. Z Poligrafiką wstęp na targi jest bezpłatny! Wystarczy zarejestrować się przy użyciu kodu FESH 919.  AN