Po prostu online
6 gru 2016 14:59

Onlineprinters GmbH należy do największych drukarń internetowych w Europie i jest jedyną firmą tej wielkości, która swoje korzenie ma w tradycyjnej poligrafii. To niemieckie przedsię-biorstwo zatrudnia ponad 500 pracowników, posiada 100 offsetowych zespołów drukujących, co czyni je największą drukarnią B1 w Niemczech i przez swój sklep internetowy dostarcza produkty do 30 krajów w Europie. W 2014 roku firma Onlineprinters zainwestowała 10 milionów EUR w pracowników, infrastrukturę, budynki oraz maszyny, a także świętowała 30-lecie w branży poligraficznej i 10 lat sukcesów w handlu internetowym. Drukarnia Onlineprinters jest położona w Neustadt an der Aisch, które znajduje się w Europejskim Regionie Metropolitalnym wokół Norymbergi. To dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo jest firmą rodzinną, którą w 1984 r. założył Erwin Meyer, wykwalifikowany zecer. Kapitał początkowy wynosił 100 000 marek i został wniesiony pod zastaw rodzinnego samochodu. W 2004 roku jego syn – Walter Meyer, z zawodu wykwalifikowany drukarz offsetowy, rozpoczął sprzedaż usług w internecie poprzez witrynę diedruckerei.de. Cztery lata później w związku z planami ekspansji zagranicznej powstała spółka Onlineprinters GmbH, która w 2013 roku połączyła się z wydawnictwem E. Meyer GmbH w nową formę prawną, tworząc holding Onlineprinters GmbH. Podczas gdy wiele małych drukarń w kryzysowych latach nie sprostało ekstremalnemu spadkowi cen i presji konkurencji, Onlineprinters dzięki innowacyjnej, nakierowanej na rynki zagraniczne i długoterminowej strategii wzrostu produkcji odniosło sukces – mówi Walter Meyer, obecny dyrektor zarządzający holdingu. – Źródłem sukcesu są inwestycje w nowe maszyny na najwyższym poziomie technologicznym, mocno zautomatyzowany proces produkcji oparty na technologiach informatycznych oraz wydajny system druku pakietów zbiorczych. Dynamika rynku wymaga, abyśmy się stale rozwijali, uwzględniali nowe potrzeby klientów i pamiętali, że nie wolno zaniedbywać nowych trendów. Jakość „made in Germany” Z paletą ponad 1400 produktów w ponad dziesięciu milionach wariantów sklep internetowy  Onlineprinters oferuje niemal pełny asortyment produktów poligraficznych. Lwią część produkcji stanowią publikacje takie jak: wizytówki, papiery firmowe, ulotki, kartki pocztowe i plakaty oraz klejone katalogi, zszywane broszury, a także wielkoformatowe systemy reklamowe, w nakładach już od 1 szt. Popularnym produktem są także bilety wstępu zabezpieczone przed fałszerstwem. Hasło reklamowe Onlineprinters to: „Wszystkie produkty poligraficzne od jednego dostawcy w korzystnej cenie”. Ponad 90 proc. klientów niemieckiego holdingu stanowią klienci biznesowi: agencje reklamowe, studia projektowe oraz inne drukarnie. Dlatego – w odróżnieniu od konkurencji – Onlineprinters wysyła zamówione produkty w jednolitych opakowaniach bez informacji umożliwiających identyfikację drukarni (jako adres nadawcy podstawiany jest adres zleceniodawcy). Faktura w postaci elektronicznej trafia do kupującego na podany adres e-mail. Firmie zaufało już ponad 300 tys. stałych klientów: Wyróżniamy się w kwestii bezpieczeństwa sprzedaży online dzięki certyfikatowi „Trusted-Shops”, który służy ochronie praw kupujących oraz daje możliwość wyrażenia opinii o sklepie, a także dzięki certyfikatowi „TÜV SÜD s@fer-shopping”, potwierdzającemu sprawdzoną jakość, bezpieczeństwo i transparentność zakupów online – wyjaśnia Walter Meyer. – W obsłudze klienta pracuje grupa native speakerów, którzy są kompetentnymi doradcami dla klientów z 30 krajów Europy. Ich zadaniem jest obsługa 14 sklepów internetowych w językach: niemieckim, angielskim, francuskim, włoskim, hiszpańskim, niderlandzkim i polskim zarówno przez telefon, jak i e-mail. Nasza marka oznacza jakość made in Germany. Na park maszynowy drukarni składa się 100 offsetowych zespołów drukujących – głównie są to 8-kolorowe maszyny Speedmaster XL 105/106 firmy Heidelberg, a także cyfrowe maszyny mało- i wielkoformatowe: HP Indigo 10000 i rolowy ploter Durst Rho 312R. Offsetowy proces produkcyjny posiada certyfikat PSO (Process Standard Offset), co oznacza druk pozwalający na wierne odwzorowanie kolorów wg ustalonych standardów o stałej i wysokiej jakości dla całego nakładu. W odróżnieniu od konkurencyjnych dru-karń internetowych, które swoją produkcję oparły na maszynach w formacie B0, Onlineprinters za optymalny uważa format B1. Na 40 tys. m2 powierzchni zakładu pracuje ok. 500 pracowników produkcji i dystrybucji, realizujących 3-4 tys. zamówień, które otrzymuje drukarnia każdego dnia. Rocznie Onlineprinters drukuje 2 miliardy odbitek. Strategia rozwoju firmy zakłada roczny wzrost organiczny na poziomie 20 proc. Jak twierdzi Michael Fries, dyrektor operacyjny Onlineprinters GmbH, tylko samodzielna realizacja zleceń druku i szybka dostawa pozwolą utrzymać jakość i poziom obsługi, których oczekują klienci: Pomimo dużej liczby zamówień każde zlecenie traktujemy z jednakową starannością, ponieważ produkujemy we własnym zakładzie, a nasi pracownicy to doskonali fachowcy –dokładnie tak, jak przed 30 laty. Dlatego strategia rozwoju firmy opiera się na scentralizowanej produkcji i nie przewiduje przejęć mniejszych drukarń w innych krajach europejskich, które pozwoliłyby na tworzenie lokalnych oddziałów. Pionierskie rozwiązania Onlineprinters to jedna z pierwszych europejskich drukarń online, które dzięki innowacyjnej cyfrowej maszynie drukującej HP Indigo 10000 Digital Press mogą jeszcze szybciej realizować zlecenia druku ulotek, papieru listowego, plakatów oraz wizytówek. Jesteśmy pierwszą drukarnią internetową w Niemczech, która w technologii druku cyfrowego może zaoferować produkty w formacie do B2 o jakości klasycznego druku offsetowego – mówi Heiko Weiderer, manager produkcji w Onlineprinters GmbH. – Elastyczność w realizacji życzeń klientów, duża szybkość produkcji i wysyłki oraz zaspokajanie wzrastającego zapotrzebowania na niskie nakłady w dobrych cenach możliwe są tylko przez nieustanne inwestycje w najnowsze urządzenia do druku oraz wydajne technologie produkcyjne. Nowa maszyna HP Indigo 10000 Digital Press oferuje nam zdolność produkcyjną w wysokości ponad dwóch milionów arkuszy drukarskich miesięcznie. Dzięki temu możemy produkować non-stop, co gwarantuje nam elastyczność i szybkość, niezbędne w związku z naszym mocnym wzrostem na rynku europejskim. Z kolei inwestycja w ploter wielkoformatowy Durst Rho 312R umożliwiła uruchomienie produkcji plandek z PVC oraz siatek mesh w wysokiej jakości druku cyfrowego w technologii UV. Maszyna ta trafiła do Onlineprinters prosto z targów Fespa Digital 2014, na których była prezentowana po raz pierwszy. Konkurencja dla polskich drukarń? W lutym ub.r. niemiecka drukarnia internetowa uruchomiła dla klientów z Polski witrynę onlineprinters.pl wraz z polskojęzyczną infolinią. Produkty zamawiane przez sklep internetowy w opcji wysyłki standardowej wysyłane są do Polski bezpłatnie.  Dzięki naszej nowej stronie skracamy dystans do polskich klientów. Szeroka oferta produktów drukowanych offsetowo i cyfrowo oraz wszelkie informacje o produktach i serwisie dostępne są w języku polskim – mówi Julia Voigt, dyrektor ds. marketingu. – Wszystkie ceny w sklepie oraz kwoty na fakturze są wykazane w polskiej walucie. Dodatkowo oferujemy również bezpłatną wysyłkę za pośrednictwem firmy kurierskiej UPS. To sprawia, że klienci z Polski mogą łatwo, wygodnie i tanio zamawiać produkty na dedykowanej witrynie. Do zalet naszego sklepu internetowego należą w szczególności przejrzyste informacje o cenach. Za pomocą paru kliknięć w sklepie internetowym można szybko wyliczyć cenę produktu pod względem nakładu, jakości papieru, gramatury lub rodzaju uszlachetnienia. Przypadające koszty wysyłki ekspresowej widoczne są po kolejnym kliknięciu. Oferujemy nie tylko dobrą relację ceny do jakości, ale także krótkie czasy dostaw do Polski. Dobra relacja ceny do jakości i szybki czas realizacji zleceń to specjalność również wielu polskich drukarń, dla których dynamiczny rozwój niemieckiego holdingu może być cenną inspiracją. AN