Polskie pomysły docenione
6 gru 2016 14:48

W marcu br. w Lizbonie przedstawiono europejskich laureatów 5. edycji konkursu MACtac Worldwide Awards. Inicjatorzy konkursu mają nadzieję, że nagradzanie doskonałych projektów w segmencie komunikacji wizualnej przyczyni się do stałego rozwoju w przemyśle oraz dostarczy klientom nowych rozwiązań i pomysłów. Bogactwa przemysłu reklamowego nie wyznacza pieniądz. Naszym prawdziwym bogactwem są nasze pomysły. Musimy więc rozpatrywać te (nadesłane na konkurs – red.) prace z otwartym umysłem i dużą dozą respektu – podkreślał Alain Godefroid, przewodniczący sądu konkursowego. Jury składające się ze specjalistów w dziedzinie techniki, reklamy oraz kreacji wyłoniło zwycięzców spośród 200 finalistów wybranych na podstawie tysięcy zgłoszonych prac. Prace nadsyłane przez drukarzy, firmy wdrażające i użytkowników końcowych były oceniane w czterech kategoriach: 1. Grafika na pojazdach, 2. Oznakowania zewnętrzne, 3. Oznakowania wewnętrzne oraz 4. Osiągnięcia techniczne. Przyznano również nagrodę specjalną Advertising Prize za najbardziej twórczą pracę o charakterze reklamowym. Zwycięzcami na poziomie europejskim zostali: w kategorii 1.: włoska firma Kask Design za dekorację rodziny samochodów Fiat Cinquecento inspirowaną filmem Walta Disneya „Cars” („Auta”). Projekt ten został doceniony za oryginalność i ludzkie podejście; w kategorii 2.: Jupiter Display (W. Brytania) za przestrzenne instalacje o oryginalnej formie przypominające rzeźby, ozdabiające miejską przestrzeń pomiędzy dwoma rondami. Jury szczególnie zwróciło uwagę na oryginalne wykonanie oraz prawdziwy wkład w tworzenie wizerunku miasta; w kategorii 3.: holenderska firma PK Media b. v. za unikalne połączenie grafiki z naturą w dekoracji okien na wystawie dinozaurów; w kategorii 4: szwedzki Alligator za doskonałe spasowanie grafiki na samochodzie. Advertising Prize przypadła chorwackiemu Print Studio za promujące ubrania i buty displaye zamontowane na przystanku autobusowym, przyciągające wzrok i uwagę przechodniów. Na poziomie regionalnym dwie pierwsze nagrody w regionie Europy Wschodniej (Eastern Countries) zdobyły firmy polskie. Pierwsze miejsce zajęło G&G Studio za znaną podświetlaną reklamę buta sportowego wywołującą wrażenie zarówno w dzień, jak i w nocy. Druga nagroda w tej kategorii przyznana została Centrum Promocji „Reklamix” za dekorację okien łączącą elementy graficzne z widokiem krajobrazu na zewnątrz. Na podstawie informacji firmy MACtac opracowały IZ, DA