Print4All – efekt synergii
23 mar 2018 13:58

Print4All to nowe targi powstałe w wyniku bliskiej współpracy z branżą poligraficzno-opakowaniową, mające na celu stworzenie możliwości nawiązywania kontaktów pomiędzy producentami, drukarniami, właścicielami marek, firmami dystrybucyjnymi, sieciami handlowymi oraz branżą kreatywną. 

Targi Print4All, będące częścią badawczo-rozwojowej koalicji The Innovation Alliance, odbędą się w centrum wystawienniczym Fiera Milano w Mediolanie w dniach 29 maja – 1 czerwca br. Po raz pierwszy zorganizowanych w jednym miejscu i jednym czasie pięć imprez wystawienniczych: Ipack-Ima, Meat-Tech, Plast, Print4All i Intralogistica Italia będzie oferować profesjonalistom ze wszystkich sektorów przemysłowych innowacje technologiczne z różnych obszarów produkcyjnych. Zebrane razem mają na celu położenie silnego nacisku na cały łańcuch dostaw. W jednym miejscu znajdzie się szeroka gama produktów, poczynając od przetwarzania i pakowania, przez obróbkę tworzyw i gumy, drukowanie przemysłowe i komercyjne oraz personalizację opakowań i etykiet, aż po obsługę i składowanie gotowych towarów.

Targi Print4All, na które składać się będą dotychczas organizowane niezależnie targi Grafitalia, Converflex i Inprinting, będą okazją do zaprezentowania na powierzchni 11,5 tys. m2 innowacyjnych 

rozwiązań dla produktów drukowanych i komunikacji wizualnej. 

Oficjalnym językiem imprezy będzie angielski, co ma podkreślać jej międzynarodowy charakter – organizatorzy szacują, że jedna trzecia wystawców będzie pochodziła spoza granic Włoch. Swój udział 

potwierdziły już takie firmy jak: Agfa, Canon, Fujifilm, Heidelberg czy Ricoh. Przedstawione zostaną zaawansowane cyfrowe i tradycyjne systemy drukujące spełniające najbardziej wymagające kryteria. Niezależnie od tego, czy są to książki, katalogi, druki mailingu bezpośredniego, opakowania, etykiety czy obiekty, celem wystawców 

będzie zaskoczenie efektami specjalnymi i zaoferowanie rozwiązań, które zapewnią rozpoznawalność, tożsamość oraz interaktywność produktu: począwszy od obróbki po druku (wykańczanie i uszlachetnianie), aż po ekstremalną personalizację, ale także wysokiej jakości atramenty lub połączenie innowacyjnych technologii z tradycyjnymi mediami w celu osiągnięcia zadziwiających rezultatów takich jak ulepszony papier i rozszerzona rzeczywistość.

Jak zapowiadają organizatorzy, oferta producentów, drukarń opakowaniowych i etykietowych będzie tak bogata jak nigdy dotychczas dzięki obecności głównych światowych marek. Technologie rotograwiurowe, fleksograficzne i hybrydowe do druku opakowań i etykiet będą prezentowane w celu zaangażowania konsumenta. Wydarzenie stanie się także miejscem prezentacji technik takich jak laminowanie, powlekanie, wytłaczanie czy efekty sitodrukowe, które dostarczą nowych doznań dotykowych. Ponadto zostaną zaprezentowane zagadnienia dotyczące badań nad podprogowym oddziaływaniem kolorów, bezpieczniejszych etykiet, a także opakowań zapewniających efekt „wow” i przekazujących informacje o pochodzeniu produktu.

Wydarzenie ma na celu promowanie ciągłej współpracy z firmami i użytkownikami w celu wsparcia rozwoju branży. Wszystkie inicjatywy dostarczą aktualnych informacji i będą skutecznym narzędziem do zrozumienia rynku oraz dla procesu decyzyjnego. Ponadto Fiera Milano – organizator wydarzenia – we współpracy ze stowarzyszeniami ARGI i ACIMGA zainicjował ostatnio międzynarodową 

ankietę, przeprowadzaną przez Keypoint Intelligence-Infotrends wśród dostawców usług poligraficznych. Badanie to okazja do zmapowania i oceny najnowszych trendów rynkowych oraz wymagań operatorów, aby targi stały się punktem odniesienia dla branży. 

Wyniki, które będą dostępne przed rozpoczęciem imprezy, pomogą producentom zrozumieć wymagania technologiczne i komunikacyjne ich klientów oraz zaoferować indywidualne rozwiązania każdemu z nich.  AN