Przepis na biznes
6 gru 2016 14:50

2 czerwca br. w warszawskim hotelu Hyatt odbyła się konferencja firmy Canon Polska, podczas której zaprezentowane zostały założenia stworzonego przez nią programu biznesowego Essential Business Builder (EBBP). Główne cele programu przedstawił zgromadzonym Paweł Rząca, direct sales manager w firmie Canon Polska, który wystąpił z prezentacją „Trendy w druku cyfrowym” opartą m.in. na wynikach raportu Franka Romano. EBBP to kompleksowy zestaw narzędzi, warsztatów i doradztwa, który ma wspierać przedsiębiorstwa w pokonywaniu wyzwań w dziedzinie druku cyfrowego. Rozwiązanie to stworzone zostało z myślą o drukarniach offsetowych i cyfrowych w celu optymalizacji ich procesów biznesowych, skutecznego pozyskiwania i obsługi klientów oraz redukcji codziennych kosztów. Jak wskazywał prelegent, korzystanie z innowacyjnego programu konsultacyjnego ma przyczyniać się do umacniania konkurencyjności drukarń poprzez lepsze poznanie zalet druku cyfrowego, urozmaicania oferty oraz dalszego kształcenia pracowników zakładu przez doświadczonych specjalistów z branży poligraficznej, m.in. w zakresie doskonalenia technik sprzedaży i marketingu, najlepszych technik zarządzania, wsparcia technicznego oraz doskonalenia umiejętności z zakresu IT. Wprowadzamy program EBBP, bo jesteśmy zdania, że sprzedawanie samych cyfrowych maszyn drukarskich w obecnych czasach to za mało. Naszym celem jest pełnienie funkcji konsultantów, którzy pomagają drukarniom ulepszyć biznes i dostosować go do wymagań rynkowych. Uważamy, że polska branża drukarska jest gotowa na tego typu rozwiązanie – powiedział podczas wystąpienia Paweł Rząca. Pierwszy etap warsztatów programu EBBP w Polsce ma ruszyć we wrześniu tego roku. W ramach spotkania prelekcję pt. „Przestańmy konkurować, zacznijmy się specjalizować” wygłosił gość specjalny – Garry Nelson, właściciel angielskiej firmy Kall Kwik. Prowadząc drukarnię cyfrową, offsetową i agencję reklamową oraz będąc użytkownikiem programu EBBP zaprezentował on korzyści z wdrożenia tego rozwiązania w swojej firmie. Zdaniem Nelsona, w czasach dynamicznych przemian niezwykle istotne dla firm jest posiadanie wsparcia z zewnątrz. Takim wsparciem może być właśnie konsultant, który –niezwiązany emocjonalnie z danym biznesem –będzie mógł spojrzeć na różne kwestie „świeżym okiem”. Prelegent wskazał także inne korzyści współpracy z doradcami, omówił właściwości dobrego konsultanta, wymagania, jakim powinien on sprostać oraz obszary tematyczne, których mogą dotyczyć konsultacje. Garry Nelson jest autorem trzech przewodników, o których napisanie poprosiła go firma Canon: „What is consultancy”, „Business Planning” i „Marketing Planning”. Kolejną prezentację pt. „:Apogee Prepress 6.0. Workflow hybrydowy” poprowadził Krzysztof Sadziński, pre-sales manager w firmie Agfa Graphics. Jego wykład dotyczył najnowszej wersji systemu :Apogee Prepress 6.0., która niedawno miała premierę. Oprócz korzyści wynikających ze stosowania tego rozwiązania K. Sadziński omówił także czynniki sprzyjające wdrożeniu workflow „mieszanego” (m.in. przy zmianach nakładów, powtórkach, łączeniu statycznych i zmiennych danych) oraz rozszerzenie systemu – :Apogee Digital Ink, umożliwiające integrację :Apogee Prepress z maszyną cyfrową, generowanie cyfrowych plików gotowych do druku oraz automatyzację produkcji. Dopełnieniem powyższych zagadnień była ostatnia prezentacja pt. „Szansa na rozwój druku cyfrowego w Twojej firmie – dotacje UE”, którą wspólnie poprowadzili Karolina Nicewicz oraz Bartosz Najmowicz z firmy doradczej Eficom. Po krótkiej prezentacji spółki i jej dokonań prelegenci zdefiniowali działania, które podlegają finansowaniu z różnych źródeł (w tym ze środków Unii Europejskiej), przybliżyli zgromadzonym proces aplikacyjny oraz omówili możliwości dotacji dla branży poligraficznej (zwłaszcza Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka i działania: 4.4; 6.1; 8.2.). DA