Przyszłość branży poligraficznej – kierunki rozwoju, trendy i wyzwania
25 lut 2021 13:49

#PrintOnWebinAir to inicjatywa branżowa Polskiego Stowarzyszenia Sitodruku i Druku Cyfrowego. Po udanej listopadowej edycji wirtualnego spotkania, 4 lutego odbyło się kolejne webinarium z tego cyklu. 

Jacek Stencel, prezes Stowarzyszenia podkreśla: Nasza pierwsza wideokonferencja spotkała się z dużym zainteresowaniem, dlatego też, na prośbę uczestników, zdecydowaliśmy o drugiej edycji, która była nie tylko kontynuacją omówienia sytuacji na rynku w obliczu zachodzących zmian, ale także poruszaliśmy tematy ważne dla przyszłości rynku poligraficznego. Joanna Zjawin, dyrektor Stowarzyszenia dodała: Początek roku 2021 jest dobrą okazją do tego, aby ponownie spotkać się i porozmawiać w szerszym gronie o kierunkach rozwoju, trendach, jakie będą panować na rynku oraz o tym, jakie wyzwania stoją przed naszą branżą.

Program lutowego spotkania #PrintOn WebinAir został podzielony na dwa bloki. W pierwszym wystąpiło czterech prelegentów, natomiast drugi blok był panelem dyskusyjnym z udziałem przedstawicieli prasy branżowej, która objęła patronatem wydarzenie.

Reprezentujący firmę Sico Polska Dominik Borkowski przedstawił zalety druku sublimacyjnego na przykładach doświadczeń klientów, którzy dzięki tej technologii są w stanie szybko reagować na zachodzące zmiany rynkowe. Dr Jakub Tomczak z Uniwersytetu Warszawskiego przybliżył temat innowacji podpowiadając, jak wykorzystać je w branży poligraficznej oraz na co warto zwrócić uwagę ubiegając się o dotacje. 

Po roku naznaczonym pandemią wszyscy wiedzą już, że przyszłości nie da się przewidzieć, zatem „Czy nie najlepszym sposobem na przewidzenie przyszłości jest jej tworzenie”? – Andrzej Dzidt, współwłaściciel firmy Jetpol.pl w ciekawy sposób przedstawił propozycję rozwoju dla drukarń oraz podkreślił znaczenie poszerzania wiedzy, rozwoju i inwestycji dla zdobywania przewag rynkowych. Z zainteresowaniem uczestników spotkało się także wystąpienie Marka Ślibody z firmy Marco, który podzielił się doświadczeniami tworzenia własnej tarczy antykryzysowej i sposobów kontynuowania rozwoju przedsiębiorstwa pomimo pandemii. 

W drugiej części webinaru uczestniczyli przedstawiciele prasy branżowej, którzy dyskutowali na temat kierunków rozwoju i wyzwań stojących przed branżą poligraficzną. Poruszano tematy perspektyw druku w branżach marketingowej oraz eventowej, zmian i trendów widocznych wśród firm drukujących na tekstyliach oraz kierunków rozwoju branży druku etykiet i opakowań. 

#PrintOnWebinAir to kolejny projekt realizujący cele statutowe Stowarzyszenia, łączącego społeczność zainteresowaną drukiem cyfrowym i sitodrukiem. Poprzez organizację szkoleń i seminariów PSSiDC promuje i rozwija polski przemysł sitodruku i druku cyfrowego, analizuje trendy rynkowe dostarczając cennych inspiracji.

Druga edycja #PrintOnWebinAir spotkała się z zainteresowaniem ponad 80 uczestników. Liczne komentarze i pozytywne opinie świadczą o potrzebie tego typu spotkań branżowych. Jak zapewniają organizatorzy, kolejna edycja wydarzenia zapowiada się nie mniej ciekawie. 

Opracowano na podstawie materiałów organizatora