Seminarium nt. komercyjnego oblicza książki
6 gru 2016 14:49

Firma Grafikus wraz z Targami Książki w Krakowie organizuje seminarium pt. „Komercyjne oblicze książki”. Odbędzie się ono drugiego dnia 12. Targów Książki w Krakowie, czyli 24 października br., w godzinach 12.00-14.00 w sali nr 3. Targi Książki w Krakowie corocznie są platformą do wielopoziomowej dyskusji nad kondycją książki, jej miejsca we współczesnym świecie oraz walki, a może współpracy z innymi mediami o czytelnika. W ramach takiej dyskusji warto nieco kontrowersyjnie przypomnieć, iż książka jest również produktem komercyjnym i uczestniczy w grze rynkowej, czy nam się to podoba, czy nie, podobnie jak proszek do prania lub sok owocowy. Dziś półka w księgarni niczym się nie różni od półki w hipermarkecie. Wydawcy, aby sprzedać swój produkt, stosują takie same chwyty przyciągające wzrok klientów jak ich „koledzy” z innych branż. Celem seminarium jest pobudzenie do dyskusji nad rolą fizycznej strony książki w zabieganiu o czytelnika – konsumenta. Seminarium kierowane będzie w równej mierze do wydawców, jak i drukarń, po części też do samych twórców. Punktem wyjścia stałyby się wystąpienia opisujące dzisiejsze możliwości technologiczne wspierające ową fizyczność książki, a prelegentami będą specjaliści związani z jej kreacją i produkcją – firmy: Grafikus, Follak, Xerox, Fujifilm. Szczegółowy plan seminarium można znaleźć pod adresem: www.grafikus.com.pl Opracowano na podstawie inf. firmy Grafikus