Siłą branży jest społeczność
17 paź 2023 14:06

Dscoop to największa na świecie, licząca ponad 10 tys. członków społeczność branży druku cyfrowego i projektowania graficznego. Dyrektor wykonawczy Dscoop, Peter van Teeseling, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat stale zmieniającego się krajobrazu branży poligraficznej, w której dobrze prosperujące społeczności specjalistów pomagają kształtować pozytywną przyszłość całego sektora.

Jako dyrektor wykonawczy Dscoop mogłem oglądać radość płynącą ze współpracy ze społecznością – mówi Peter van Teeseling. – Każdego dnia, w każdym regionie świata pojawiają się innowatorzy branży druku cyfrowego, którzy chcą zrobić więcej, niż tylko powiększać swoje firmy i dbać o swoich klientów. Chcą rozwijać branżę i upowszechniać niezwykły wpływ druku na świat. Kiedy uczestnik zyskuje dostęp do nowych strategii, narzędzi, kontaktów i możliwości biznesowych, ma to prawdziwą wartość. Świat druku wkrótce zobaczy i poczuje niesamowitego ducha społeczności i postępu na targach drupa – zaznacza van Teeseling.

Oaza wiedzy, współpracy i inspiracji

Tempo zmian w dzisiejszym świecie nigdy nie było tak szybkie, a potrzeba tworzenia sieci i komunikacji we wzajemnie połączonej gospodarce globalnej nigdy nie była ważniejsza.

W nowoczesnej społeczności poligraficznej osoby o podobnych poglądach gromadzą się, aby dzielić się triumfami i wyzwaniami, wymieniać spostrzeżenia i najlepsze praktyki. Społeczność staje się więc katalizatorem rozwoju osobistego i zawodowego, a doświadczeni profesjonaliści wchodzą w rolę mentorów, wspierając kolejne pokolenie liderów branży poligraficznej.

Warto podkreślić, że nowicjusze mają możliwość uczenia się od mistrzów, doskonalenia swoich umiejętności i poszerzania horyzontów. Razem tworzą język, który łączy wiedzę techniczną i głębokie zrozumienie procesu druku.

Korzyści z ekosystemu

Bycie częścią społeczności branży poligraficznej, takiej jak np. Dscoop czy drupa, przynosi niezliczone korzyści. Dostęp do ogromnej puli talentów i zasobów oznacza nowe możliwości i współpracę. Bycie na bieżąco z najnowszymi trendami, technologiami i zmianami rynkowymi sprawia, że firmy mogą znaleźć się w czołówce branży. Liderzy firm zyskują dostęp do sieci współpracowników, którzy rozumieją obraną przez nich drogę. Wystarczy jeden SMS lub telefon do innego zaufanego członka sieci, aby uzyskać wsparcie przybliżające do rozwiązania.

Być może największą korzyścią jest poczucie przynależności i wspólnego celu. Społeczność drukarzy jest świadectwem trwałego dziedzictwa branży – miejsca, w którym pielęgnowane są postęp i innowacje.

Wielkie święto druku

Drupa, wielka wystawa organizowana co cztery lata, gromadzi specjalistów z każdego zakątka świata. Podczas najbliższego wydarzenia drukarze będą świadkami prawdziwych cudów najnowocześniejszej technologii i nieograniczonych możliwości druku. To wydarzenie jest niekwestionowanym świętem tętniącej życiem społeczności drukarskiej, w której zderzają się pomysły i tworzą partnerstwa.

02Pięć kluczowych ruchów

Pierwsze kilka lat tej dekady upłynęło pod znakiem adaptacji do zmieniającej się dynamiki rynku i globalnej pandemii. Razem, jako branża, spędzimy na rozwoju kolejnych kilka lat. Kierując się poczuciem wspólnoty, będziemy przyspieszali i wprowadzali innowacje w trosce o rozwój naszych klientów. Peter van Teeseling udziela pięciu wskazówek, którymi już teraz mogą kierować się właściciele drukarń: 1. Aktywnie uczestnicz i angażuj się w społeczności dzielące się wiedzą, zarówno online, jak i osobiście. Znajdź zespół blisko siebie. Może to być konkretna społeczność lub grupa, taka jak Dscoop czy Finat, albo bardziej ogólna, jak drupa; 2. Dziel się swoją wiedzą, zadawaj pytania i ucz się od innych; 3. Szukaj możliwości nawiązywania kontaktów na targach, konferencjach i lokalnych spotkaniach, aby odkrywać wspólne projekty i partnerstwa; 4. Angażuj się w rozmowy, dziel się swoimi pomysłami i zrób użytek z siły współpracy; 5. Wykorzystaj system wsparcia w społeczności, dołączając do stowarzyszeń, uczestnicząc w programach mentorskich i oferując pomoc innym profesjonalistom.

Jako eksperci w branży drukarskiej możemy zmieniać świat poligrafii na lepsze. Mamy inspirującą technologię. Mamy utalentowanych ludzi. Mamy zaraźliwą energię.

Na podstawie materiałów organizatora opracowała BZ