Siła spotkań na targach Packaging Innovations
26 kwi 2019 08:50

Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations, które odbyły się w dniach 2-3 kwietnia 2019 r. w EXPO XXI Warszawa udowodniły, że jedna rozmowa lub jedno spotkanie warte są więcej niż setki wysłanych maili. Świadczy o tym bardzo duże zainteresowanie targami, które przez wielu uznawane są za najciekawsze wydarzenie branży opakowań w Europie Środkowej. Tegoroczną edycję odwiedziło blisko 5000 osób, które poszukiwały konkretnych rozwiązań i produktów. 

Internet czy spotkanie twarzą w twarz?

Wysoka frekwencja odwiedzających świadczy o potrzebie bezpośrednich spotkań. To podczas rozmów najlepiej poznajemy drugą osobę. Czasami korespondujemy z nią miesiącami, a dopiero podczas spotkania na żywo okazuje się, że dany rozmówca to niezastąpiony partner w biznesie, który podziela nasze zdanie i zmierza w tym samym biznesowym kierunku. 

Targi to jedno z niewielu miejsc, gdzie w ciągu kilku dni można się spotkać i omówić tematy, które na co dzień krążą korespondencyjnie, mailowo, telefonicznie. Tutaj można spokojnie porozmawiać – powiedział Mariusz Saduś, Color-Press Sp. z o.o. 

Ciekawą opinią podzieliła się również Patrycja Rakowska-Dębska, Stora Enso Poland SA: Na początku myślałam, że ludzie żyją bardziej w świecie internetu. Tutaj natomiast otrzymujemy naprawdę sporo ciekawych insightów od potencjalnych klientów. Nasze stoisko cieszy się dużym zainteresowaniem. Z perspektywy osoby wystawiającej się jestem bardzo zadowolona z udziału w tych targach.

O zdanie zapytaliśmy również Roberta Rybakiewicza, Bericap Sp. z o.o. Tak naprawdę wszystko da się załatwić przez maila, ewentualnie spotkania branżowe, ale targi to taka okazja, aby spotkać się twarzą w twarz i okazja do trochę innych spotkań niż to jest na co dzień w biznesie, firmie czy na imprezie stricte branżowej.

Wciągnij się w eko

Tym, co wyróżnia targi Packaging Innovations, jest świeże spojrzenie na branżę opakowań i nieustanne obserwowanie zmian zachodzących w biznesie i gospodarce. Świat się zmienia, a wraz z nim zmieniają się targi. Przykładowo Strefa Ekopack jest przygotowywana od wielu lat, jednak w ostatnim czasie budzi szczególne zainteresowanie. Ma to związek ze zmianami, które już niebawem dotkną branżę opakowań. Coraz więcej firm prezentujących swoją ofertę na targach stosuje technologie i systemy związane ze zrównoważonym rozwojem. Bycie eko to już nie trend, to konieczność. Dla nas targi to nie tylko wystawa, to również miejsce, gdzie chcemy poruszać ważne tematy. Jednym z nich jest podejście firm do spraw związanych z ekologią. Dlatego też do współpracy zaprosiliśmy firmy, które podczas wydarzenia podzieliły się swą wiedzą i doświadczeniem – mówi Katarzyna Banach-Kowalenko, kierownik Zespołu Targów Packaging Innovations. W celu zwiększenia wrażliwości na problem zanieczyszczenia na świecie organizatorzy przygotowali akcję „Wciągnij się w eko”. Goście targów mieli możliwość przyniesienia plastikowych słomek i zamienienia ich na ekoodpowiedniki. Zamiast plastikowych torebek na materiały rozdawane były płócienne torby, które mogą służyć również po zakończeniu imprezy. 

Strefa Studenta

Już po raz ósmy organizatorzy targów Packaging Innovations gościli młodych, zdolnych projektantów w Strefie Studenta. Tegoroczny konkurs wzbudził ogromne zainteresowanie, a my otrzymaliśmy rekordową liczbę zgłoszeń. Mogę zdradzić, że napłynęło do nas blisko 100 projektów. W tym roku po raz pierwszy podzieliliśmy konkurs na trzy kategorie: Szata Graficzna, Forma i Funkcjonalność oraz Wrażenie. Wiemy od jury, że nie było łatwo wybrać szczęśliwą piętnastkę, która na targach Packaging Innovations prezentowała swoją ofertę – mówi Katarzyna Gościańska, PR manager Targów w Krakowie. Bardzo dobrym pomysłem było podzielenie głównego konkursu na trzy kategorie. (...) Te kategorie się przenikają i pozwalają każdą rzecz oceniać z innej perspektywy. Tak naprawdę już prace, które spłynęły do pierwszego etapu, były na bardzo wysokim poziomie. Wybór piątki, która przejdzie do kolejnego etapu, był trudny dla całego jury. Myślę, że każda z prac biorących udział w konkursie znalazłaby dla siebie miejsce na rynku opakowań – twierdzi Dominika Żebrowska, DS Smith Polska Sp. z o.o., zasiadająca w jury konkursu. Targi Packaging Innovations to miejsce, gdzie swoją ofertę prezentują firmy z Polski i zagranicy. Jest to więc doskonała okazja do nawiązania cennych kontaktów biznesowych, które owocują w przyszłości. Jest to też moment, kiedy można skonfrontować swoje prace z innymi uczestnikami oraz porozmawiać z ekspertami z branży. To, co mi się bardzo podobało w Strefie Studenta, to fakt, że goście i odwiedzający aktywnie brali udział w tych targach i dopytywali o szczegóły, o inspiracje, wymienialiśmy się wizytówkami, więc to było bardzo cenne i nie na każdych targach się to zdarza – podkreśla Mikołaj Chrostowski (autor opakowania „Remedi”), jeden z finalistów konkursu.

Wiedza to klucz do sukcesu

Tegoroczny program strefy workShops – otwartych przestrzeni, gdzie odbywały się spotkania z cenionymi specjalistami z branży – na długo przed wydarzeniem budził emocje. Wszystko to za sprawą osób, które zostały zaproszone do podzielenia się swoim doświadczeniem. Bardzo duże zainteresowanie wzbudziło spotkanie z Różą Rutkowską, która opowiedziała o SCOBY – biodegradowalnym i jadalnym opakowaniu przyszłości. Zwiedzającym spodobały się również warsztaty „Jak projektować, żeby recyklingować”. Duże wrażenie na zebranych zrobiła prezentacja „Scale for Good – strategia firmy McDonald’s w zakresie opakowań i recyklingu odpadów”, którą poprowadziła Anna Borys-Karwacka, McDonald’s Polska Sp. z o.o. To pokazuje, że tematy związane z ekorozwiązaniami budzą bardzo duże zainteresowanie.

Znamy już termin kolejnej edycji targów: 1-2 kwietnia 2020 r.; warto go już dziś zapisać w kalendarzu. Szczegóły związane z kolejną edycją będzie można znaleźć na stronie www.packaginginnovations.pl 

Opracowano na podstawie materiałów organizatora