Spotkanie decydentów branży prasowej
6 gru 2016 14:56

Przed nami kolejna edycja, organizowanej już od ponad czterech dekad, wystawy World Publishing Expo – największych na świecie targów przeznaczonych dla branż prasowej i medialnej. Tym razem impreza odbędzie się w centrum wystawowym Messe Berlin w dniach 7-9 października. Organizator wystawy – stowarzyszenie World Association of Newspapers and News Publishers (WAN-IFRA) – oczekuje przybycia ponad 300 wystawców i 8 tys. odwiedzających, wśród których znajdzie się kadra kierownicza wydawnictw z całego świata. Będą to m.in.: dyrektorzy ds. reklamy, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy ds. rozwoju, redaktorzy naczelni, redaktorzy zarządzający, menedżerowie działu prepress i inni. Jak co roku, na targach zostaną zaprezentowane najnowsze osiągnięcia technologiczne z zakresu rozwiązań przeddrukowych, drukujących i wykończeniowych przeznaczonych na rynki gazetowe. Organizatorzy spotkania zadbali, aby uczestnicy imprezy mieli możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z branżowymi innowatorami. Swoją ofertę podczas World Publishing Expo 2013 zaprezentują czołowi dostawcy rozwiązań dla przemysłu gazetowego z całego świata, wśród których znajdą się takie firmy jak: Agfa Graphics NV, Canon Europe, Ferag AG, Fotolia, Fujifilm Europe GmbH, Goss International, Kodak, Koenig & Bauer AG (KBA), manroland web systems GmbH, Mosca AG, Müller Martini Print Finishing Systems, Toray, WIFAG Maschinenfabrik AG. To jednak tylko niewielka część przedsiębiorstw, które na tegorocznych targach zaprezentują swoje najnowsze osiągnięcia technologiczne. Uroczystego otwarcia tegorocznej edycji World Publishing Expo dnia 7 października dokonają czterej czołowi eksperci branżowi: Mathias Döpfner – dyrektor generalny Axel Springer, Andrew Miller – dyrektor generalny Guardian, Tomas Brunegård – prezes WAN-IFRA i Stampen oraz amerykański analityk – Ken Doctor. Poprzez organizację licznych konferencji specjalistycznych odwiedzający Messe Berlin w dniach 7-9 października będą mieli dostęp do strategicznej wiedzy o przekształcających się technologiach. Zaczerpnięte informacje mają się przyczynić do rozwoju i wzrostu konkurencyjności reprezentowanych przez nich przedsiębiorstw. Interesująco zapowiada się cykl bezpłatnych wykładów przygotowanych w ramach 4. edycji Media Port, które będą się opierać na pogłębianiu współpracy pomiędzy wydawcami i dostawcami oraz zapewnieniu kluczowej i aktualnej wiedzy branżowej. Podczas imprezy odbędą się także płatne konferencje poświęcone omówieniu przyszłościowej strategii przemysłu prasowego. Do głównych punktów imprezy zaliczane są następujące wydarzenia: 6. szczyt „Tablet and App Summit” (7 i 8 października); organizowany przez Światowe Forum Wydawców szczyt „International Newsroom Summit” (8 i 9 października) oraz trzy fora pt. „Shaping the Future of News Publishing” (Kształtowanie Przyszłości Wydawnictw Gazetowych) poświęcone możliwościom druku cyfrowego (7 października), analizie czytelnictwa (8 października) oraz nowym źródłom przychodu (9 października). Więcej informacji na temat wystawy World Publishing Expo 2013, towarzyszących jej wydarzeń oraz wystawców i anonsowanych przez nich rozwiązań można znaleźć na stronie organizatora: www.wan-ifra.org/events/world-publishing-expo-2013-ifra-expo-conference. Na podstawie informacji organizatora opracował KS