Środowisko ubezpieczone
6 gru 2016 14:53

Warszawiacy mogą podziwiać efekty największej kampanii outdoorowej w Polsce, wykonanej w technologii lateksowej na maszynie HP Designjet L65500. Ogromne wydruki zawisły w centralnych punktach stolicy. Kampania outdoorowa, w ramach której na wielu nośnikach pokazani są pracownicy grupy Aviva, jest częścią globalnych działań reklamowo-marketingowych tej firmy. Wydruki to ogromne ekspozycje o łącznych wymiarach ponad 6000 m2, które zdobią hotel Intercontinental przy ul. Emilii Plater oraz Millennium Plaza i budynek WSiP przy Alejach Jerozolimskich. Ich produkcji (w październiku br.) podjęła się cyfrowa drukarnia wielkoformatowa specjalizująca się w reklamie wizualnej – Light Druk we współpracy z brytyjską firmą Icon. Light Druk zajmował się stroną produkcyjną kampanii, począwszy od przygotowania plików do druku, poprzez wydruk, na przygotowaniu materiałów reklamowych do montażu skończywszy. Materiały zostały wydrukowane na maszynie HP Designjet L65500, którą drukarnia zainstalowała na początku stycznia br. Na urządzenie HP Designjet L65500 zdecydowaliśmy się ze względu na wszechstronność zastosowań – nadaje się zarówno do produkcji wydruków reklamowych zewnętrznych, jak i ekspozycji wewnątrz pomieszczeń, ponieważ są one bezwonne i nie wydzielają substancji toksycznych. Jakość wydruków jest też zdecydowanie lepsza niż w przypadku druku solwentowego i odznaczają się większą (niż wydruki solwentowe) odpornością na czynniki atmosferyczne. Ogromnie ważny był  dla nas także aspekt ekologiczny – staramy się wykorzystywać wszelkie możliwości, które pozwalają nam chronić środowisko naturalne – tłumaczy decyzję zakupu maszyny lateksowej HP Marek Szymański, prezes zarządu drukarni Light Druk. Wydruki wykonane na tej maszynie są przyjazne dla środowiska: emitują minimalne ilości lotnych związków organicznych, a sam proces druku nie wytwarza ozonu i nie wymaga instalowania systemów wentylacyjnych. Tusze lateksowe są też niepalne i – w czasie transportu – nie są traktowane jako materiały niebezpieczne. Wydruki na potrzeby kampanii grupy Aviva zostały wyprodukowane na folii One Way Visio (Tu-Print) dostarczonej przez firmę Tuplex. Jest to kalandrowana, winylowa i perforowana folia z czarnym materiałem podłożowym, stosowana na przezroczystych powierzchniach. Po instalacji nadruk na materiale widoczny jest tylko z zewnątrz, co oznacza, że nie jest widoczny z wnętrza budynku. Folia może być zadrukowywana w technologii cyfrowej lub sitodrukowej. Jak twierdzi dystrybutor, znajduje zastosowanie przy wszelkiego rodzaju grafikach typu 2-way vision: na pojazdach, panelach, szklanych drzwiach, również przy grafikach na oknach budynków, w przypadku których zapewnia przenikanie światła dziennego. Światowa premiera maszyny HP Designjet L65500 odbyła się na targach drupa 2008. Urządzenie wykorzystuje technologię druku cyfrowego tuszami lateksowymi, która łączy zalety tuszy solwentowych i wodnych, umożliwiając zadrukowywanie bardzo szerokiej gamy podłoży. Drukarka pracuje z prędkością do 70 m2/h i jest wyposażona w trzy zespoły głowic, z których każdy zawiera 10 560 dysz pracujących w technologii piezo DOD z częstotliwością do 24 KHz. Jak twierdzi prezes zarządu Light Druk, tak duże zlecenie nie było dla drukarni rzeczą nową. Stale wykonujemy prace dla klientów z Niemiec. Z chęcią podejmujemy się zleceń, które stanowią dla nas wyzwanie i zawsze staramy się być przygotowani. Mamy też możliwość ustawienia dwudziestoczterogodzinnych zmian i zatrudniamy wyłącznie wykwalifikowany i przeszkolony personel – chwali zakład Marek Szymański.  Urządzenie serii HP Designjet L65500 dostarczyła i zainstalowała w drukarni Light Druk firma Digiprint, wyłączny dystrybutor wielkoformatowych urządzeń HP i marki HP Indigo w Polsce. Oprac. DA