Sukces w nowych realiach
6 gru 2016 14:53

Rekordowe pod względem liczby uczestników 12. doroczne spotkanie użytkowników produktów firmy EFI odbyło się w dniach 26-29 kwietnia w Las Vegas. W tym roku tematem przewodnim była integracja poszczególnych produktów amerykańskiej firmy. Nie zabrakło również premierowych pokazów urządzeń, także na odbywających się w mieście hazardu w dniach 28-30 kwietnia targach ISA International Sign Expo. Spotkanie użytkowników nieustannie powiększającego się portfolio produktów firmy EFI zgromadziło w tym roku blisko 1000 uczestników. Zorganizowane na ogromną skalę w ogromnym resorcie hotelowo-rozrywkowym przedsięwzięcie pozwoliło nie tylko skorzystać ze 150 sesji edukacyjnych, ale także wymienić się doświadczeniami z użytkownikami produktów EFI oraz porozmawiać z ekspertami amerykańskiego koncernu, którzy na tegoroczną edycję Connect przygotowali naprawdę dużo nowości. Część z nich prezentowana była na targach ISA International Sign Expo, odbywających się w dniach 28-30 kwietnia, również w Las Vegas. Nowa rzeczywistość W porównaniu z ubiegłoroczną edycją Connect, w której udział wzięło nieco ponad 500 uczestników, tegoroczna przyciągnęła niemal dwukrotnie więcej osób, co stanowi – zdaniem firmy EFI – niezaprzeczalny dowód, że sytuacja ekonomiczna branży poligraficznej uległa poprawie i firmy poszukują nowych rozwiązań pozwalających dostosować się do dzisiejszych realiów rynkowych. Właśnie temu zagadnieniu poświęcona była prezentacja Guya Gechta, CEO EFI, zatytułowana „Sukces w nowej rzeczywistości”. Śmiało można powiedzieć, że oprócz integracji hasło to łączyło wszystkie sesje i prezentacje, które miały miejsce podczas 12. edycji EFI Connect. Tradycją tego spotkania staje się powoli godzinna rozmowa Guya Gechta z osobistościami mniej lub bardziej powiąza-nymi z branżą poligraficzną, przeprowadzana na wzór amerykańskich talk-show. Tegorocznym rozmówcą CEO EFI był prezes i CEO Adobe Shantanu Narayen, którego wybór był absolutnym strzałem w dziesiątkę, ponieważ prawdopodobnie 100 proc. publiczności korzysta z produktów Adobe. Shantanu Narayen mówił o wizji Adobe na przyszłość, podkreślając rolę druku jako środka komunikacji: Druk wciąż ma przed sobą przyszłość, ale zmienia się dynamicznie poprzez zastosowanie koloru tam, gdzie go dotychczas nie stosowano, poprzez druk cyfrowy, poprzez opakowania, wreszcie poprzez możliwość drukowania bezpośrednio z przenośnych urządzeń elektronicznych. Kiedy rozmawiamy z wydawcami, wszystko sprowadza się do naszych możliwości drukowania. To jest punkt wyjścia, po którym omawiamy inne szczegóły rozwiązań – np. workflow PDF pozwalający na optymalizację pracy. Różne biznesy Adobe nie są niezależnymi bytami; one w przemyślany sposób się uzupełniają. Guy Gecht nie mógł odmówić sobie pytania, czym Adobe tak bardzo zdenerwowało Steve’a Jobsa z Apple, odnosząc się do publicznej batalii związanej z decyzją Apple o niekompatybilności ich produktów z Flash. Decyzja odnośnie do Flash nie miała nic wspólnego z problemami technicznymi – skomentował CEO Adobe. – Raczej z faktem, że jeśli budujesz aplikację na bazie Flash, niekoniecznie musisz ją kupić. W sieci mobilnej mamy do czynienia z otwartymi ekosystemami i kilkoma zamkniętymi. Apple zdecydowanie preferuje systemy zamknięte. Nie mamy natomiast żadnych problemów we współpracy z bardziej „otwartymi” firmami i systemami takimi jak HP, Android czy RIM. Nowe systemy Jedną z najważniejszych premier 12. edycji EFI Connect był system wykorzystujący technologię „zimnego” utrwalania UV LED – Vutek GS3250LX (opisywaliśmy go już w majowej Poligrafice). Eksperci EFI podkreślali możliwość przystosowania dotychczas sprzedawanego systemu GS3200 (a jest ich na rynku – jak informuje amerykański koncern – 135) do utrwalania w technologii UV LED, jak również fakt, że sprzedaż atramentów UV wciąż rośnie w tempie dwucyfrowym, co jest niechybną oznaką, że rynek drukuje więcej. Nowością był również opisywany jako premiera targów Fespa system Rastek R3204, stanowiący –zdaniem Franka Mallozzi, wiceprezesa ds. sprzedaży i merkatingu – bezpośrednią konkurencję dla lateksowej technologii firmy HP. Dużym zainteresowaniem klientów cieszyły się również pokazy pracy systemów Jetrion 4830 oraz Rastek H652. Premiery Fiery Po raz pierwszy konferencja Connect gościła trzydniową sesję dedykowaną serwerom druku i rozwiązaniom Fiery, jak również seminarium poświęcone produktom znajdującym się w portfolio EFI dzięki ostatnim akwizycjom: oprogramowaniu ERP/MIS dla sektora opakowaniowego Radius oraz dla sektora mailingu i direct-marketingu PrintStream. Premierę miał system EFI Radius Small Business Edition, jak sama nazwa wskazuje dedykowany mniejszym przedsiębiorstwom specjalizującym się w produkcji opakowań. Toby Weiss, dyrektor generalny działu Fiery podkreślał znaczenie faktu, że EFI i Kodak zintegrowały rozwiązania Kodak Prinergy i Fiery, co również było jednym z szerzej komentowanych wydarzeń konferencji. Podobnie jak najnowsza wersja oprogramowania RIP Fiery XF zastosowana w systemie GS3250LX, pozwalająca na osiąganie większej wydajności, oferująca nowe funkcje z zakresu zarządzania barwą i lepszą integrację z peryferyjnymi systemami. Akcja integracja Ideą przyświecającą organizatorom i współorganizatorom (wśród których znalazły się firmy Ricoh, Kodak, Heidelberg i wiele innych) 12. edycji EFI Connect było pokazanie możliwości integracji poszczególnych rozwiązań poprzez jedno wspólne workflow. Pokazy obejmowały przepływ prac poprzez rozwiązanie web-to-print EFI Digital StoreFront, system MIS EFI Pace lub EFI Monarch, RIP produkcyjny Fiery XF i wreszcie nowy system drukujący Vutek GS3250LX. Tegoroczna przestrzeń pokazowa charakteryzuje się największą różnorodnością produktów z portfolio naszego i naszych partnerów, dotychczas prezentowanych podczas Connect, co doskonale odpowiada różnym potrzebom naszych klientów – powiedział Frank Mallozzi. – Wszystko zostało zgromadzone pod jednym dachem i uczestnicy mogą zobaczyć najnowsze i największe zalety nowych produktów lub ulepszeń istniejących, zanim jeszcze trafią one do sprzedaży. To przyciąga na Connect, a my bardzo cenimy sobie pozytywny odbiór naszej dorocznej konferencji. Jak podkreślił Frank Mallozzi, ważne są nie tylko nowe produkty, ale przede wszystkim ich zdolność do integracji z innymi rozwiązaniami, tak jak w Las Vegas miało to miejsce w przypadku oprogramowania RIP, web-to-print i MIS. Najnowsza wersja oprogramowania do zarządzania drukiem Command WorkStation prezentowana była z nowymi funkcjami takimi jak: poprawiona jakość przetworzonego obrazu, lepsza kolorystyka, wydajność i funkcjonalność oraz nowe parametry impozycji. Odbywały się również pokazy integracji Digital StoreFront, EFI Pace, EFI PrintFlow, Fiery Central i Ricoh Pro C901, a na stoisku Kodaka – integracja Fiery z Prinergy Digital Direct Workflow. Innowacje na czas 12. edycji EFI Connect towarzyszyło ogłoszenie wyników I kwartału 2011. Perspektywy wzrostu prognozowane przez Paula Crippsa, dyrektora zarządzającego EFI EMEA (Europa, Środkowy Wschód i Afryka) w wywiadzie opublikowanym w styczniowej Poligrafice nie okazały się czczymi przechwałkami – wzrost w tym regionie rok do roku wyniósł aż 42 proc. i był największy na tle innych regionów. Globalnie EFI osiągnęło i tak imponujący wzrost na poziomie 26 proc. Niesamowity wzrost, jaki odnotowaliśmy w pierwszym kwartale 2011 w regionie EMEA, wynika z odkładania decyzji inwestycyjnych przez naszych klientów w kryzysowych latach 2009-2010 – skromnie skomentował Paul Cripps. – Co mnie szczególnie cieszy, to fakt, że wzrost miał miejsce we wszystkich naszych obszarach biznesowych: Fiery, MIS, DSF, Vutek/Rastek oraz Jetrion. Myślę, że przedsiębiorcy wiedzą, iż sukces we wspomnianych przez Guya Gechta nowych realiach oznacza inwestowanie w innowacyjne produkty pozwalające na redukcję kosztów, poprawiające efektywność i umożliwiające realizację nowych, niszowych, ale za to rentownych aplikacji. Pomimo recesji inwestowaliśmy w badania i rozwój 20 proc. naszych przychodów i powiększaliśmy nasze struktury w regionie EMEA. Dzięki temu nasze innowacje są gotowe dokładnie wtedy, kiedy rynek ich potrzebuje. Nie spodziewaliśmy się aż tak wielkiego sukcesu 12. edycji EFI Connect – podsumował Frank Mallozzi. – Gościliśmy największą liczbę uczestników w historii, największą liczbę prezentacji, seminariów i pokazów oraz stworzyliśmy wiele okazji do zawierania nowych kontaktów biznesowych. Już zaczynamy opracowywać informacje zwrotne od naszych klientów i na ich bazie będziemy planować kolejną edycję konferencji, która – mam nadzieję – okaże się jeszcze większa i jeszcze lepsza. Kolejna – 13. z kolei edycja Connect od-będzie się w dniach 10-13 kwietnia 2012, na 3 tygodnie przed targami drupa, ponownie w kompleksie hotelowo-rozrywkowym Wynn. W 2008 roku ze względu na drupę EFI zastanawiało się, czy nie zrezygnować z organizacji konferencji, ale klienci skutecznie odwiedli amerykańską firmę od tego pomysłu. Jaki wpływ drupa będzie miała na 13. edycję Connect, zobaczymy za rok.