Szansa na rozwój własnej drukarni internetowej
6 gru 2016 14:59

DRUKARNIA INTERNETOWA SPEED to nowoczesna drukarnia specjalizująca się w druku offsetowym. Początki Drukarni Speed sięgają 1999 roku, kiedy to powstała naświetlarnia CTF, która od początku obsługiwała drukarnie, agencje reklamowe, grafików. Kolejnym naturalnym etapem było przekształcenie się w drukarnię offsetową. Pomysł na rozwój drukarni internetowej został zaczerpnięty z niemieckich drukarń, które pokazały nowe możliwości połączenia tradycyjnego druku na maszynach offsetowych z pozyskiwaniem i obsługą klientów przez internet. W 2010 roku wewnątrz firmy powstał projekt o nazwie web2print, który stanowił połączenie specjalistów z branży poligraficznej i programistów z zewnątrz. Po 8 miesiącach ciężkiej pracy powstał system, który zapoczątkował erę internetowej Drukarni Speed. Nasze ponad 16-letnie doświadczenie w branży pozwala na kompleksową obsługę i terminową realizację zleceń zarówno przez internet, jak i indywidualnie. Cenimy sobie współpracę z drukarniami, agencjami reklamowymi, freelancerami i właśnie dla nich stworzyliśmy nową formę współpracy SPEED Reseller. Często mówi się o tym, jak bardzo pomocny jest system web2print w optymalizacji produkcji lub automatyzacji obsługi klienta. Te funkcje przynoszą najwięcej korzyści średnim i dużym drukarniom. Co z tymi mniejszymi? Czy web2print jest im do czegoś potrzebny? Drukarnia internetowa to drukarnia jak każda inna, którą wyróżnia jednak fakt, że obsługuje swoich klientów poprzez internet, a dokładniej rzecz ujmując poprzez dedykowany system web2print, który ma na celu uporządkowanie i przypisanie jak największej liczby procesów zachodzących w drukarni właśnie do tego systemu. Olbrzymie znaczenie w systemie web-2print ma sposób obsługi Klienta. Powinien on być jak najbardziej przejrzysty i przyjazny Klientowi, tak by zachęcał do realizacji zamówień przez internet, był łatwy w obsłudze, intuicyjny, wymagał od Klienta jak najmniejszej ilości kliknięć, a zarazem dawał szerokie możliwości wykonania usług poligraficznych, które nie należą do najprostszych, gdyż składają się z wielu procesów produkcyjnych. Zarówno produkty, jak i park maszynowy w drukarni internetowej nie różnią się niczym od tych z drukarń tradycyjnych. Produkty to najczęściej: wizytówki, ulotki, papier firmowy, teczki, plakaty, broszury, katalogi, książki, kalendarze, a nawet opakowania. Coraz częściej występują tu również produkty, które nie do końca wpisują się w ofertę tradycyjnej drukarni takie jak: banery, pieczątki, długopisy i szereg różnego rodzaju gadżetów – od kubków po pendrive’y. Park maszynowy prawdziwych drukarń internetowych potrafi być imponujący i są to miliony euro zainwestowane w maszy- ny najwyższej klasy takie jak: Heidelberg, Stahlfolder, Perfecta, Morgana, Müller Martini, Wohlenberg, Horizon, Kodak, które stanowią znakomitą część maszyn w DrukarniaSpeed.pl. Park maszynowy drukarń internetowych wielokrotnie przewyższa klasą niejeden park maszynowy drukarń małych, średnich, a nawet tych dużych. W drukarni internetowej liczą się głównie dwa parametry: czas i wydajność, które w prosty sposób przekładają się na koszt realizacji zlecenia i ekonomię całego przedsiębiorstwa. Oczywiście nie sposób zbudować dobrze prosperującej drukarni internetowej tylko na tych parametrach, bo do tego wszystkiego dochodzi szereg innych czynników jak: optymalizacja zakupów począwszy od surowców po energię elektryczną; optymalizacja procesów produkcyjnych; preflight i przygotowanie plików do druku, a w zasadzie ich umiejętne połączenie na jednym arkuszu; logistyka i jak wszędzie – ludzie. Dlatego dla wielu mniejszych drukarń jednym ze sposobów na dalszy rozwój, a w szczególności wzrost sprzedaży jest nie tyle budowanie własnej drukarni internetowej za miliony euro, ile zainwestowanie w system web2print pozwalający na bu- dowanie nowoczesnego kanału sprzedaży przez INTERNET we współpracy z odpowiednim Partnerem w postaci dobrze zorganizowanej drukarni internetowej. Takie rozwiązanie pozwala uniknąć wielu problemów takich jak: przestarzały park maszynowy, brak odpowiedniego formatu maszyn, brak jakości, nieodpowiednia optymalizacja procesów produkcyjnych i zakupowych, brak wykwalifikowanych pracowników, jednozmianowy system pracy itd. Dlatego drukarnie nie są w stanie zaproponować tego, co w obecnych czasach liczy się najbardziej: konkurencyjnej ceny i krótkiego czasu realizacji. Jak temu zaradzić, żeby nie tracić swoich klientów, a jeszcze pozyskiwać nowych? DrukarniaSpeed.pl przygotowała specjalny program partnerski o nazwie SPEED Reseller, który pozwala na taką właśnie współpracę. SPEED Reseller to nowoczesna forma współpracy z Drukarnią Speed dla partnerów zainteresowanych stałym aktywnym udziałem w rynku usług poligraficznych (drukarnie, agencje reklamowe, graficy, freelancerzy i inne podmioty branży poligraficznej). Wykorzystując potencjał internetu stworzyliśmy wybitnie skuteczną platformę sprzedaży i komunikacji handlowej. Naszym Partnerom oferujemy system atrakcyjnych rabatów handlowych oraz pełne wsparcie techniczne przy wdrażaniu programu SPEED Reseller. Podstawowe założenia funkcjonowania programu SPEED Reseller: n Po podpisaniu umowy Partner (Reseller) otrzymuje gotowy sklep internetowy z produktami poligraficznymi, powiązany bezpośrednio z systemem Drukarni Speed. Dzięki tej formie współpracy oraz narzędziom udostępnionym Resellerowi przez Drukarnię Speed, Partner ma możliwość samodzielnego prowadzenia sprzedaży produktów poligraficznych we własnym sklepie internetowym. n Drukarnia Speed będzie fizycznie obsługiwać zamówienia – zmieniać etapy produkcji, drukować i wreszcie wysyłać finalne produkty. n Wszystkie druki są wysyłane z nazwą i adresem nadawcy wskazującym na Partnera. n Sklep internetowy Partnera podlega modyfikacji w zakresie personalizacji i wyglądu szaty graficznej. Partner wstawia logo swojej firmy, dane teleadresowe, wybrane przez siebie banery graficzne, dobiera odpowiednią dla swojej firmy kolorystykę, krój czcionki i inne możliwe do edycji elementy graficzne. n Partner ma dostęp do pełnego asortymentu produktów poligraficznych oferowanych Klientom przez Drukarnię Speed. Z dostępnej bazy asortymentowej Partner buduje własną ofertę sprzedaży dla swoich Klientów – im szersza oferta, tym bardziej jest atrakcyjna dla Klienta. n Drukarnia Speed oferuje Partnerowi atrakcyjny system rabatów i zniżek od cen sprzedaży proponowanych Klientom końcowym na stronie www.drukarniaspeed.pl. n Partner samodzielnie ustala swoją politykę handlową – oferuje swoim Klientom sprzedaż materiałów poligraficznych w cenach z określoną przez siebie marżą. n Drukarnia Speed oferuje Partnerom również indywidualną produkcję materiałów poligraficznych od katalogów przez książki po opakowania z bogatym uszlachetnieniem, druk rastrem stochastycznym, druk do 6 kolorów plus lakier w linii oraz półprodukty w postaci arkuszy plano. Oddajemy do rąk Państwa nowoczesne narzędzie do obsługi sprzedaży internetowej – SPEED Reseller. Liczymy na zainteresowanie tą innowacyjną formułą, dzięki której macie Państwo niepowtarzalną okazję rozwinąć własny rynek, pozyskać nowych Klientów oraz uzyskać znaczący wzrost przychodów. Drukarnia Speed obsługuje drukarnie, które zatrudniają kilkudziesięciu pracowników, ale też takie, w których pracują tylko dwie lub trzy osoby – włącznie z prezesem :) Dla jednych i drugich najważniejszym celem stawianym przed systemem W2P jest dotarcie do klienta. Drugorzędne w tym przypadku motywy – uporządkowanie pracy, automatyzacja procesów obsługowych itd. – często się różnią. Firmy poligraficzne są częścią obecnej transformacji rynku, której epicentrum stanowi Klient. Zmiana jego nawyków i przyzwyczajeń dzięki dostępnej technologii wymusza zmiany na dostawcach usług i produktów. Z tych, do których klient przychodzi, muszą się przemienić w tych, którzy wychodzą do klienta. Małe firmy poligraficzne wchodząc w kanał sprzedaży internetowej poprawiają swoją ekspozycję na rynku lokalnym. Lepsza widoczność to więcej możliwości – łatwiej nawiązać współpracę lub współkonkurencję. To szansa na zaprezentowanie swoich unikalnych produktów. I wreszcie – to szansa na dotarcie do nowych klientów daleko poza lokalny rynek. Małe drukarnie doskonale uzupełniają się na rynku z tymi większymi i zawsze będą istnieć. Ważne jest, by dać się znaleźć. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani współpracą z Drukarnią Speed i przystąpieniem do programu SPEED Reseller, prosimy o kontakt w celu omówienia szczegółów współpracy: reseller@drukarniaspeed.pl lub +48 71 736 0 716, +48 501 603 090. W dniach 16-18 lutego 2016 zapraszamy na targi RemaDays do odwiedzenia naszego stoiska nr D22 w Hali E, gdzie będziemy do Państwa dyspozycji i odpowiemy na wszystkie pytania. Artykuł sponsorowany