Targi sš zawsze po twojej stronie!!! częœć II
6 gru 2016 14:44

Każda szczera, oparta na wiedzy i doœwiadczeniu rada jest cenna. Firma nasza od 17 lat działa na rynku usług targowych, budujemy stoiska, organizujemy targi. Pragniemy podzielić się z Państwem własnymi spostrzeżeniami: Targi? Cała firma widziana z perspektywy klienta! W gospodarce rynkowej, przy tak olbrzymiej konkurencji, klient jest obiektem szeregu zabiegów majšcych na celu pozyskanie jego potrzeb dla osišgania celów zwišzanych z prowadzonš działalnoœciš gospodarczš. Współczesny marketing składa się z najrozmaitszych działań i elementów. Które z nich sš kluczem do sukcesu? Do czego należy przykładać największš wagę? Rozwišzanie jest proste: jeœli ze wszystkich definicji marketingu wyjmiemy to, co najlepsze i najbardziej przekonujšce Đ dotrzemy do sedna. Odkryjemy targi! Najbardziej użyteczny marketing naszego czasu. I najbardziej intrygujšcy. Peter Drucker, guru zarzšdzania, zdefiniował marketing jako ăcałš firmę widzianš z perspektywy klientaÓ. To fundament marketingu targowego: mieć umiejętnoœć widzenia swojej firmy oczyma klienta. Do czego się przydaje? Spójrz na swoje stoisko targowe. Czy jest to dokładnie taki wizerunek firmy, jaki chciałbyœ, aby zapamiętał rynek? Wtajemniczonym zawsze powodzi się lepiej. Wiedzš więcej. Wiele firm nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału marketingowego. Nie dostrzegajš, że w marketingu wszystko sprowadza się do interakcji, że dzisiejszy marketing jest zmysłowy: twarzš w twarz Ty, Twój klient i produkty. Takš okazję stwarzajš targi. Okreœlenie celów kluczem do sukcesu na targach Każdy udział w targach powinien być poprzedzony głębokš analizš potrzeb i problemów, która pozwoli okreœlić cele zwišzane z wzięciem udziału w targach. Targi w swoim katalogu marketingowym majš ponad 20 celów, które pogrupowano w szeœciu podstawowych zakresach: w zakresie sprzedaży, kontaktów z klientami, badania rynku, tworzenia marki, dystrybucji oraz reklamy, promocji i public relations. Wszystkich naraz prawdopodobnie nie da się osišgnšć. Najczęœciej firmy decydujš się na jeden, może dwa Đ trzy, ale konkretne i jasno sformułowane. Na przykład można wybrać któryœ z tych: zwiększenie udziału w rynku, odzyskanie dawnych klientów lub dotarcie do nowych, prezentacja nowoœci rynkowych, budowanie wizerunku, kontakt z konkurencjš, utrwalanie więzi z mediami, a nawet motywowanie pracowników. Jeœli wybraliœmy dwa-trzy, pozostałe najlepiej zaplanować na kolejne targi. Jeœli już dokonaliœmy wyboru, najlepiej opracować własnš taktykę, jak dojœć do najlepszych efektów. Jakich sposobów, œrodków i narzędzi użyć, żeby swój cel zrealizować? Trafny wybór targów ma zasadnicze znaczenie Jeœli znamy już swoje cele, pozostaje dokonać wyboru targów, które najlepiej te cele zrealizujš. Jeœli mamy kłopot z wyborem, skorzystajmy ze znakomitego Ÿródła informacji: terminarza ăTargi w PolsceÓ, wydawanego corocznie przez Polskš Korporację Targowš. Co, gdzie, kiedy, za ile i z jakš frekwencjš? To jest policzone i sprawdzone. Wszystkie informacje sš w standardzie europejskim. Pełen audyt. Dodatkowym parametrem pomagajšcym dokonać wyboru właœciwej imprezy targowej jest wyróżnienie niektórych targów znakiem ăTargi z rekomendacjš Polskiej Korporacji TargowejÓ. Oznacza to, że te imprezy spełniajš najwyższe kryteria ustanowione dla targów w Polsce. Jeœli jeszcze pojawiajš się wštpliwoœci, można poprosić swoich klientów o wyrażenie opinii, które targi preferujš i gdzie chcieliby się z nami spotkać. Każde targi majš swojš legendę i swojš plotkę. Każde z nich, chociaż w tej samej branży. Dziœ modne sš ătargi plusÓ, czyli wszystkie dodatkowe atrakcje i wydarzenia, które towarzyszš targom. Kongresy, sympozja, konferencje to dodatkowa, profesjonalna publicznoœć. Powinniœmy maksymalnie wykorzystać promocje i propozycje ze strony organizatora targów. Umówić się z nim na spotkanie, poznać osobiœcie z szefem imprezy, pracownikami marketingu i biura prasowego. Nie bšdŸmy anonimowym wystawcš. Podsumowujšc: dostosowanie promocji targowej do oczekiwań klientów, trafne okreœlenie celów, właœciwy wybór imprezy to elementy, które majš bezpoœredni wpływ na sukcesy wystšpień targowych. Których to serdecznie Państwu życzy INEXPO Poznańska Agencja Targowa. Artykuł dostarczony przez firmę Inexpo