Tegoroczna edycja targów Fespa Digital potrwa 4, a nie jak dotychczas 3 dni. Organizatorzy jak zwykle zapowiadają wiele wydarzeń towarzyszących o wysokiej wartości merytorycznej, dlatego już dziś warto zaplanować swój pobyt w Hamburgu.
Jak informują organizatorzy, dostępna powierzchnia targowa w liczbie 18 tysięcy m2 netto była całkowicie wyprzedana już w marcu, a obecnie można się wpisywać już tylko na listę oczekujących. W dniach 24-27 maja wypełni ją ponad 370 wystawców, czyniąc tegoroczne wydarzenie największym w historii Fespy w Europie – nawet w porównaniu z ubiegłoroczną edycją w Monachium, gdzie część cyfrowa zajmowała 3 hale.
Nie tylko wystawcy entuzjastycznie podchodzą do targów Fespa Digital w Hamburgu – w połowie marca było już zarejestrowanych ponad 5000 zwiedzających, a każdego dnia poprzez stronę internetową imprezy zgłaszało się 50 kolejnych.
W centrum biznesu
Organizatorzy wyrażają nadzieję, że lokalizacja tegorocznej edycji targów w Hamburgu – portowym mieście uznawanym za kolebkę niemieckich mediów (wywodzą się z niego najsłynniejsze niemieckie tytuły: „Stern”, „Die Zeit”, „Bild”) przyciągnie licznych zwiedzających z regionu północnych Niemiec, Skandynawii, krajów Beneluksu oraz bałtyckich, a w szczególności z Polski. Ostatnie targi Fespa Digital w 2009 roku pomimo głębokiej recesji przyciągnęły
niemal 10 tysięcy „rewolucjonistów – zauważa Frazer Chesterman, dyrektor zarządzający Fespa. – Czas mija, nasza cyfrowa społeczność znów patrzy w przyszłość z optymizmem, ale teraz zamiast
rewolucji mówimy o ewolucji, którą Fespa definiuje jako wzrost poprzez adaptację. Podczas targów w Hamburgu w szczególności będziemy się koncentrować na czynnikach, które pozwolą dostawcom usług druku nie tylko przetrwać, ale także rozwijać biznesy w zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Hamburg to również kolebka wielu agencji kreatywnych i reklamowych, na obecność których wśród zwiedzających organizatorzy bardzo liczą. Daje także spore możliwości zarówno aktywnego, jak i biernego relaksu po intensywnym dniu spędzonym na targach. Listę dodatkowych atrakcji dostępnych w tym czasie w Hamburgu, a także wszystkie użyteczne informacje dotyczące zakwaterowania czy transportu można znaleźć na stronie www.hamburg-tourism.de.
Dłuższe targi, więcej korzyści
Na życzenie wystawców tegoroczne targi Fespa Digital potrwają 4 dni, a nie jak dotychczas 3, dając wystawcom więcej czasu na negocjacje, a zwiedzającym na skorzystanie z bogatego programu merytorycznego towarzyszącego imprezie. Jednym z jego elementów jest Fespa Fabric – impreza o charakterze „obozowym”, uzupełniająca targi Fespa Digital, którą będzie można zwiedzać w dniach 24-26 maja. Będzie się ona koncentrować przede wszystkim na tekstyliach, odzieży promocyjnej oraz możliwości ich zadruku, prezentując oprogramowanie, maszyny drukujące i wykończeniowe, a także same materiały. Boom na rynku cyfrowej produkcji tekstyliów skłonił Fespę do zorganizowania trzeciej edycji Digital Textile Conference, która odbędzie się 25 maja, czyli drugiego dnia targów. Tradycyjnie targom towarzyszyć będzie również Showcase Theatre – forum dzielenia się wiedzą i wymiany doświadczeń przez praktyków i teoretyków rynku. Kontynuację będzie miał również konkurs Wrap Cup Masters, którego wielki finał odbędzie się w 2013 roku podczas targów Fespa w Londynie.
Liczne premiery
Spotkanie wybranych pism branżowych ze sponsorami targów Fespa Digital (wśród których w tym roku są firmy: d.gen, Durst, EFI, EskoArtwork, HP, Kiian, spgprints/Stork Prints i Xaar), dało przedsmak nowości, z którymi będzie się można zapoznać na targach. Najciekawsze z nich są niestety wciąż jeszcze obłożone embargo, ale mamy nadzieję opisać je w kolejnej, majowej Poligrafice, która w dużej mierze będzie poświęcona cyfrowemu drukowi wielkoformatowemu oraz samym targom Fespa Digital. Federacja Fespa również zapewnia, że w Hamburgu nie zabraknie nowości zarówno z obszaru cyfrowych rozwiązań drukujących i wykończeniowych, jak i oprogramowania znacząco podnoszącego jakość i wydajność produkcji. Nie zawiodą się również poszukujący nowych podłoży dedykowanych produkcji cyfrowej, jak i ci, którzy pragną uczynić swój biznes bardziej przyjaznym środowisku. AN