Transpromo na pięć
6 gru 2016 14:52

Drescher Full-Service Versand GmbH, jeden z największych w Europie dostawców usług zarządzania dokumentami i mailingu, jako pierwszy na świecie zainstalował nową maszynę Océ Color-Stream 10050. Pięciokolorowy system drukujący na papier ciągły jest przeznaczony przede wszystkim dla rosnącego rynku aplikacji transpromo. Mimo że sprawia wrażenie prowincji, niemieckie miasto Offenburg, w którym mieści się firma Drescher Full-Service Versand GmbH, przoduje pod względem wykorzystywania najnowszych technologii w mailingu. Jest to jedyna droga, by sprostać ogromnym nakładom, jakie ten zakład produkuje. Firma Drescher, która należy do francuskiej Eppe Group, każdego roku drukuje blisko 240 mln stron. Zatrudnia przy tym 150 pracowników, którzy pracują w systemie 3-zmianowym, czasem nawet 7 dni w tygodniu. Druk kolorowy zaczął zyskiwać na znaczeniu, odkąd kolorowe elementy w mailingach, fakturach i innych dokumentach zaczęły ułatwiać ich zrozumienie, dając przy tym nadawcom możliwość podkreślania najważniejszych informacji. Z tego też powodu firma Drescher w 2003 roku zainstalowała maszynę Océ VarioStream 9220. Wówczas w firmie nastał okres złożonego kolorowego druku na papier ciągły. W tamtym czasie dwustronny druk w dwóch kolorach (2/2: czarny plus kolor dodatkowy – przyp. red.) wyznaczał nowy standard w komunikacji z klientami – mówi Hans Schulz, CEO firmy Drescher. – Natomiast w 2008 roku, w trakcie naszych kolejnych działań rozwojowych, rozbudowaliśmy tę maszynę o kolejny kolor do modelu Océ VarioStream 9230, który drukuje w trzech barwach. Rewolucja zamiast ewolucji Jednak nawet z takim wyposażeniem (firma posiada łącznie osiem maszyn Océ do druku na papier ciągły) firmie nie udało się przekroczyć granic nowoczesnej komunikacji. Druk w trzech kolorach nie umożliwił nam realizacji takich zleceń, jakie dziś są możliwe i bardziej pożądane przez naszych klientów – kontynuuje Schulz. – Jeden lub dwa kolory spotowe nigdy nie wystarczają, natomiast zindywidualizowane mailingi i dokumenty transpromo w pełnym kolorze generują wyższe wskaźniki odzewu. Firma Drescher nie zdecydowała się jednak na kolejną rozbudowę systemu Océ VarioStream do czterokolorowego modelu 9240, ale postawiła na małą rewolucję i jako pierwsza firma na świecie zainstalowała nową maszynę Océ ColorStream 10050. Drukuje ona w pięciu kolorach ze zwoju z wydajnością dochodzącą do 4 mln stron miesięcznie. Dla H. Schulza była to inwestycja w przyszłość. Dzięki nowej maszynie możemy zarówno drukować w czterech kolorach, jak i stosować dodatkowy kolor spotowy – na przykład w celu odwzorowania dokładnych barw danych marek – który nie znajduje się w przestrzeni barw CMYK. Jednak nie musimy tego robić – tłumaczy. Powodem jest fakt, że – jak zapewnia producent urządzenia – w operacjach monochromatycznych maszyna Océ ColorStream 10050 jest tak samo ekonomiczna, jak każdy system do druku czarno-białego, podczas gdy przy wykorzystaniu dwóch czy trzech kolorów koszty nadal są niższe niż w przypadku druku w pełnym kolorze. Decyzja co do zakupu tego urządzenia nie była podjęta wyłącznie ze względu na jakość druku i prędkość, jaką ono oferuje. Ogromną wagę miała także elastyczność przy wchodzeniu na rynek druku w pełnym kolorze – dodaje H. Schulz. Specjalnie dla aplikacji transpromo W firmie Drescher maszyna Océ ColorStream 10050 produkuje szeroką gamę aplikacji, m.in. jedno- i dwukolorowe druki transakcyjne, codzienne dokumenty wysyłane pocztą czy klasyczny kolorowy mailing. Jednak H. Schulz widzi jeszcze większe możliwości tego urządzenia. Dlatego teraz, razem z należącą do Hubert Burda Media firmą Burda Direct wyspecjalizowaną w obszarze CRM, Drescher rozwija i testuje pilotażowy projekt. Wyniki testów są bardzo obiecujące – komentuje H. Schulz. – Wskaźnik odzewu na mailingi transpromo był znacznie wyższy niż w przypadku tradycyjnych listów. Sukces ten spowodował, że Burda Direct, przy udziale firmy Drescher, postanowiła zmodernizować korespondencję związaną z prenumeratą magazynów i dodać elementy w pełnym kolorze oraz zindywidualizowaną ofertę. Wcześniej firma stosowała klasyczne formy tego typu listów. Dziś wykorzystujemy je, by zaprezentować trzy magazyny, które publikujemy jako alternatywy – mówi Barbara Woerz, new business unit manager w Burda Direct. – Robimy to w połączeniu z prezentem do wyboru dopasowanym do prenumeratora, jeśli on lub ona pozostanie naszym klientem. Wyniki takiego zabiegu są godne uwagi: od czasu wprowadzenia tego typu korespondencji z klientami firmie Burda Direct udało się zatrzymać 20 proc. spośród tych czytelników, którzy wcześniej zrezygnowali z prenumeraty magazynu. W imponujący sposób pokazuje to ekonomiczny potencjał wprowadzenia stargetowanej kombinacji CRM i transpromo – konkluduje Schulz. – Z urządzeniem Océ ColorStream 10050 bez problemu możemy wdrożyć tego typu wyszukane rozwiązania, ponieważ jest ono ekstremalnie szybkie, a jednocześnie proces drukowania przebiega łatwo. Maszyna Océ ColorStream 10050 może drukować maksymalnie w pięciu kolorach, np. w czterech kolorach CMYK i dodatkowym kolorze spotowym lub dwóch kolorach spotowych i czarnym. System produkuje do 168 stron A4/min w pełnym kolorze z prędkością zwiększoną do 800 DIN A4 str./min przy druku monochromatycznym. Dzięki zdolności automatycznego rozpoznawania rodzaju druku (druk kolorowy vs czarno-biały) oraz optymalizacji prędkości, użytkownicy otrzymują moduły cenowe uzależnione od ilości wydruków kolorowych i czarno-białych. Maszyna wyposażona jest w technologie modulacji punktu Océ GraphicArts i Océ FlexiDark umożliwiającą kontrolę kolorów. Na podstawie materiałów firmy Océ opracowała DA