Tworzywa sztuczne dla reklamy, druku i opakowań
6 gru 2016 14:59

Dobra reklama, przynosząca pożądany efekt – to przede wszystkim kreacja zwracająca uwagę, cechująca się innowacyjnością w formie i treści. W związku z tym ważnym elementem jest współgrający z informacją jej fizyczny nośnik, którego jakość podkreśla przekaz. Stawiane przed branżą reklamy wymagania powodują konieczność poszukiwania nowych rozwiązań, także na polu stosowanych materiałów. Tu z racji swoich licznych walorów tworzywa sztuczne cieszą się rosnącym zaufaniem w komunikacji wizualnej. ThyssenKrupp Energostal dostrzega ogromny potencjał tej grupy produktów. Od wielu lat w ofercie dystrybutora obok wyrobów stalowych i metali kolorowych znajduje się cały wachlarz tworzyw sztucznych. Doświadczenie w dystrybucji materiałów Energostal został założony w 1994 roku przez polskich przedsiębiorców. Prężne funkcjonowanie firmy zainteresowało zagranicznego inwestora i od 2001 roku należy ona do międzynarodowego koncernu technologii i materiałów ThyssenKrupp. Od tego czasu można zaobserwować dynamiczny rozwój zarówno sieci logistycznej, jak i oferty produktowej, a także wprowadzenie wielu usług związanych z przetwórstwem materiałów. W czasie 20 lat istnienia na rynku firma osiągnęła status wiodącego dystrybutora wyrobów stalowych i tworzyw sztucznych w Polsce. Koncern posiada bogatą, ponad 50-letnią tradycję w sprzedaży tworzyw, realizowaną obecnie przez ThyssenKrupp Plastics w niemal wszystkich krajach Europy. Energostal korzysta z tego doświadczenia, dostarczając swym klientom tworzywa sztuczne dla reklamy, budownictwa i przemysłu. Dwa filary sukcesu Zdaniem dyrektora Produktu Tworzyw Sztucznych, Jerzego Dudy, są dwa czynniki stanowiące podwalinę działań ThyssenKrupp Energostal na rynku dystrybucji tworzyw. Po pierwsze, to zaplecze materialne: rozbudowana sieć logistyczna, produkty oraz warunki ich składowania i dystrybucji. Drugi czynnik decydujący o sukcesie to wykwalifikowana kadra pracowników, dzięki której posiadane zasoby materialne są optymalnie wykorzystywane. Bogactwo produktów dla reklamy i druku W ofercie dystrybutora znajdują się zarówno najpopularniejsze tworzywa, jak i materiały unikatowe. Tak szeroki wybór jest związany z realizacją idei one-stop-shopping – wszystko dostępne w jednym miejscu. Oferta zawiera między innymi tworzywa nadające się do druku: n PCW spienione – lekkie, sztywne i wytrzymałe płyty, których powierzchnia pozwala na bezpośredni druk UV, a dla wymagających wysokiej jakości odwzorowania kolorów, przejść tonalnych oraz ostrości – płyty w wersji DIGITAL. n Folie z PCW, PP, PET – przeznaczone do bardziej tradycyjnych technik drukowania, jak offset i sitodruk, ale również będące świetnym materiałem na ekskluzywne opakowania dla reklamy. n Płyty warstwowe KAPA i Foam-X z okładzinami kartonowymi z rdzeniem ze spienionego poliuretanu są skierowane do rynku wystawienniczego i reklamowego. Materiał jest bardzo sztywny, dzięki czemu świetnie spełnia fiunkcję plansz, tablic informacyjnych oraz podwieszanych i stojących standów reklamowych. Jest bardzo prosty w obróbce i nie wymaga specjalistycznego sprzętu podczas pracy. Doskonale nadaje się zarówno do druku cyfrowego, jak i do wyklejania foliami samoprzylepnymi. n Płyty STADUR o wysokiej twardości powierzchni i sztywności nadające się do druku cyfrowego UV. n Polipropylen komorowy – do druku i stwarzający możliwości tworzenia form trójwymiarowych, np. opakowań z nadrukiem. Inne dostępne tworzywa, znajdujące zastosowanie w aplikacjach reklamowych, to akryl w postaci płyt ekstrudowanych, wylewanych, a także bloków i płyt o ciekawych właściwościach świetlnych, w bogatej palecie barw i wielu dostępnych grubościach. Kolejne grupy produktów to płyty kompozytowe DIBOND, HILITE, TKEbond i TKEbond Basic – doskonałe podłoże do bezpośredniego druku cyfrowego UV. Szeroką gamę materiałów dla reklamy uzupełniają płyty PET, PETG, SAN i PS oraz płyty Solid Surface. Wszystkie te materiały w połączeniu ze wspomnianymi już wyrobami metalowymi umożliwiają kompleksowe zaopatrzenie na potrzeby wielu realizacji z dziedziny komunikacji wizualnej. Know-how w branży tworzyw „Wiedza to potęga” – to zdanie Francisa Bacona może stanowić motto działań ThyssenKrupp Energostal na rynku dystrybucji tworzyw sztucznych. Firma potrafi dobrze wykorzystać swoje zaplecze materialne, doświadczenie oraz wiedzę, których wypadkową jest oferowana klientom wartość dodana. Bardzo szeroki wachlarz produktów oferowanych przez ThyssenKrupp Energostal, mnogość różnych branż, do których są kierowane oraz indywidualne oczekiwania odbiorców sprawiają, że profesjonalna dystrybucja to także wiedza o sposobach wykorzystania tych materiałów. Chcemy być partnerem w projektach naszych klientów. To postanowienie realizujemy m.in. poprzez dzielenie się naszą wiedzą i doświadczeniem – uzasadnia zaangażowanie firmy dyrektor Produktu Tworzyw Sztucznych, Jerzy Duda. Wsparcie w duecie Ponadto przedstawiciele handlowi ThyssenKrupp Energostal gotowi są udzielić klientom bieżących odpowiedzi na pytania, które dotyczą nie tylko cen, ale i właściwości, przeznaczenia czy struktury interesujących ich materiałów. By temu sprostać, w celu zapewnienia najwyższej jakości obsługi w dziale handlowym wyodrębniono dwuosobowe zespoły handlowo-techniczne. Jeden handlowiec jest mobilny, spotyka się z klientami, doradza, nawiązuje kontakty i je umacnia. Drugi zaś wspiera go w obowiązkach związanych z obsługą sprzedaży: wystawia dokumenty, sprawdza dostępność materiałów i przekazuje zamówienia klientów do działu zakupów. System ten świetnie się sprawdza – klient może liczyć na częsty bezpośredni kontakt i jednocześnie sprawną obsługę zamówień. Sukces firmy nie byłby możliwy bez wiedzy, talentu i kreatywności ludzi ją tworzących. ThyssenKrupp Energostal to zaufany pracodawca, o czym świadczy duża liczba wieloletnich pracowników. Mając oparcie w sile, jaką stanowią, firma nie boi się nowych wyzwań niosących ze sobą kolejne zmiany na rynku. Logistyka i magazynowanie W 2012 roku w ThyssenKrupp Energostal przekształcono strukturę handlowo-logistyczną. Dziś pozwala to optymalnie dystrybuować tworzywa sztuczne na obszarze całego kraju. W efekcie zmian funkcjonują cztery dedykowane tworzywom centra magazynowo-serwisowe: w Poznaniu, Sosnowcu, Toruniu oraz Błoniu koło Warszawy. W tej ostatniej lokalizacji znajduje się centrala tworzyw sztucznych, z magazynami o powierzchni ponad 7500 m2. Pozwala to na składowanie dużej liczby materiałów w bardzo dobrych warunkach. Dzięki takiemu zapleczu logistycznemu w niemal wszystkich przypadkach możliwe są dostawy tworzyw do nabywców w ciągu jednej doby. Dodatkowo w każdym magazynie znajduje się centrum serwisowe, umożliwiające dostosowanie wymiarów kupowanego materiału do indywidualnych potrzeb odbiorcy. Z całego świata ThyssenKrupp Energostal nie poprzestaje na obecnym asortymencie. Dział Tworzyw Sztucznych, inwestując w działania rozwojowe, stale ewoluuje, by oferować swoim klientom coraz ciekawszy i bardziej zróżnicowany zakres materiałów. Chętnie podejmowanym wyzwaniem jest realizacja zamówień nietypowych i rzadkich. Pomocna jest przy tym przynależność do ogólnoświatowego koncernu ThyssenKrupp i możliwość korzystania z bogatego zaplecza i doświadczeń kooperantów w różnych krajach. Sieć kontaktów z dostawcami tworzyw stale się rozrasta. Obecnie materiały są pozyskiwane w niemal 30 krajach z wielu regionów Europy, Azji, Ameryki Północnej i Bliskiego Wschodu. Dobre relacje z producentami z całego świata przekładają się na czynniki najbardziej istotne dla odbiorców – jakość i cenę sprowadzanych materiałów. W najbliższym czasie planujemy działać zgodnie z obranym kierunkiem rozwoju, obsługując naszych klientów na najwyższym poziomie – podsumowuje Jerzy Duda. Opracowano na podstawie materiałów firmy ThyssenKrupp Energostal