Tytułem wstępu
6 gru 2016 14:55
Prasa codzienna i biznesowa coraz częściej donosi o nadciągającej kolejnej fali recesji; w internetowym wydaniu „New York Timesa” napotkałam ostatnio artykuł twierdzący, iż banki, korporacje prawnicze, rządy i każde inne duże przedsiębiorstwo jest po prostu za duże, żeby osiągnąć sukces. Hmmm… często odnoszę wrażenie, że wiele firm jest za dużych, żeby otoczenie biznesowe mogło pozwolić na ich upadłość.
Autor artykułu twierdził, iż duże organizacje cierpią na przerost zatrudnienia na poziomie managerskim i wyższym, co generuje koszty, które coraz trudniej firmom ponosić.
A zatrudnieni na lukratywnych kontraktach managerowie nierzadko bardziej skupiają się na ochronie swoich stołków, niż na przekształceniu firm, w których pracują, w elastyczne i innowacyjne organizacje. Firmy dotknięte tą „plagą” skazane są – zdaniem autora – na wyginięcie niczym dinozaury, bo w prokonsumenckiej gospodarce nastawionej na satysfakcję tylko nowatorskie i gotowe na dynamiczne zmiany organizacje mają szansę na sukces. Ile jest w naszej branży takich firm? W lipcu dwa branżowe giganty ogłosiły zmianę na kluczowych stanowiskach CEO (chief executive officer, co zazwyczaj tłumaczymy jako dyrektor zarządzający) – Heidelberg oraz PaperlinX. Oba koncerny zostały boleśnie dotknięte przez recesję, która rozpoczęła się w 2008 roku i oba – ze względu na rozmiar – charakteryzują się stosunkowo długim procesem decyzyjnym. Czy oznacza to początek poważnych zmian i adaptację do współczesnego e-rynku? Będziemy się temu z pewnością uważnie przyglądać.
Pierwsza edycja konferencji „Bezpieczne Opakowanie”, którą Poligrafika wspólnie z miesięcznikiem Opakowanie zorganizowała jesienią ub.r., została pozytywnie
oceniona przez jej uczestników, z których (jak wynika z przeprowadzonej przez nas ankiety) zdecydowana większość, bo 90 proc. zadeklarowała chęć regularnego uczestnictwa w spotkaniach o tej tematyce. Ponieważ zawsze staramy się spełniać oczekiwania naszych Czytelników, kolejną edycję konferencji „Bezpieczne Opakowanie” zaplanowaliśmy na 14 listopada br. Tym razem odbędzie się ona tylko w Warszawie – tegorocznemu Taropakowi towarzyszy już I Kongres Przemysłu Opakowań organi-zowany przez Polską Izbę Opakowań, z którym nie śmiemy konkurować. Udział w konferencji potwierdziły już firmy Heidelberg, Michael Huber Polska, Iggesund, Kodak oraz Reprograf. Szczegóły niebawem na naszej stronie internetowej.
Zapraszam już dziś!