Tytułem wstępu…
6 gru 2016 14:58

Stan technologii druku cyfrowego, będącego tematem wiodącym kwietniowego wydania Poligrafiki, dobrze oddaje tytuł jednego z artykułów poświęconych temu tematowi: „Cyfrowa ekspansja”. Mamy z nią do czynienia już od dłuższego czasu i praktycznie we wszystkich segmentach rynku poligraficznego, tj. w produkcji książek, reklam wielkoformatowych, etykiet i opakowań oraz wielu innych. Producenci maszyn drukujących w tradycyjnych technikach reagując na ten stan rzeczy i nie chcąc pozostawać w tyle zawierają alianse z firmami mającymi już doświadczenie w omawianej technologii i wkraczają na cyfrowy trakt. O tym, jak czyni to firma Heidelberg odpowiadając na oczekiwania rynku, możecie Państwo przeczytać w artykule pod wspomnianym tytułem. W części poświęconej drukowi cyfrowemu znalazło się również omówienie najciekawszych nowości z tej dziedziny prezentowanych podczas targów Ipex 2014. Nie zabrakło również relacji z samych targów Ipex, których obecną edycję śmiało można określić mianem kryzysowej, zwłaszcza ze względu na zaskakująco niską liczbę odwiedzających. Brak sukcesu wystawienniczego i frekwencyjnego dyrektor targów Trevor Crawford przypłacił utratą stanowiska. Mamy nadzieję, że zainteresowanie Państwa wzbudzi artykuł poświęcony możliwościom wykorzystywania tak popularnych portali społecznościowych przez firmy poligraficzne. Faktem jest, że liczne sektory i branże – m.in. mody, bankowa, ubezpieczeniowa czy samochodowa – promują swoją działalność na platformach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy LinkedIn, jednakże branża poligraficzna jeszcze nie korzysta z takich możliwości. Czy to rezultat niedostatecznej znajomości tych mediów, czy też brak motywacji? Chyba jednak już najwyższa pora, by „Zaprzyjaźnić się z Facebookiem”, w czym powinna pomóc lektura artykułu. W numerze także m.in.: Fespa Global Summit, czyli dobre perspektywy dla branży tekstyliów; światowa premiera nowego trójnoża Müller Martini i „owocowe” ekologiczne papiery Crush. Owocnej lektury! Iwona Zdrojewska