Tytułem wstępu…
6 gru 2016 14:59

Już po raz trzeci do głównego wydania Poligrafiki na targi drupa dołączamy bezpłatny przewodnik „drupa krok po kroku”, który ma ułatwić Państwu nawigację po tej najważniejszej i największej branżowej imprezie. 17 hal wystawienniczych, a w każdej z nich – jak wynika z zapowiedzi wystawców – innowacje, które zmienią oblicze branży poligraficznej. Dlatego czas spędzony na targach warto zaplanować wcześniej, w czym – mam nadzieję – pomoże Państwu nasz przewodnik. Zawiera on nie tylko pełną listę wystawców i plany poszczególnych hal, ale również dane kontaktowe do polskich przedstawicieli wybranych firm, z którymi już dziś można umówić spotkanie. Warto również zaplanować trochę czasu na liczne wydarzenia towarzyszące targom, o których szerzej piszemy w bieżącym wydaniu Poligrafiki. W ramach drupa innovation park, w sześciu strefach tematycznych, około 130 wystawców zaprezentuje swoje innowacje w zakresie workflow, automatyzacji i najnowszych technologii drukowania. Po raz pierwszy pojawi się także obszar poświęcony koncepcjom biznesowym i marketingowym, które odniosły rynkowy sukces. Innym ważnym parkiem tematycznym będzie druk funkcjonalny. W tej strefie znalazło się kilka punktów: pod markami PEPSO różni wystawcy będą prezentować produkty i rozwiązania z obszaru drukowanej elektroniki; ESMA, Stowarzyszenie Producentów Druku Specjalistycznego, przybliży zagadnienia tej tematyki i wreszcie VDMA zaprezentuje szereg inicjatyw w zakresie druku przemysłowego. Forum i platforma drupa cube pod hasłem „Entertaining, Educating, Engaging” (z ang. „bawiąc, edukując, angażując”) skoncentruje się na innowacyjnej potędze druku i wieloaspektowych możliwościach zastosowań produktów drukowanych w wielu branżach i dziedzinach życia. Oprócz dwóch głównych spotkań w dniach 31 maja i 2 czerwca, w programie drupa cube znajdzie się ok. 40 wykładów międzynarodowych ekspertów. Kolejnym ważnym tematem na targach drupa 2016 będzie druk 3D. W ramach specjalnego pokazu touchpoint 3D fab+print zostaną zaprezentowane najnowsze osiągnięcia techniczne oraz wizje i ciekawe przykłady najlepszych praktyk. Jednym z najważniejszych tematów na targach drupa 2016 będzie produkcja opakowań. Specjalna przestrzeń dedykowana tej branży – touchpoint packaging – obejmie udział ok. 20 wystawców i będzie symbolicznym odzwierciedleniem znaczenia tego rynku. To specjalne forum zostało zaprojektowane i zorganizowane w ścisłej współpracy z Europejskim Stowarzyszeniem Projektowania Opakowań (EPDA), wiodącym w Europie stowarzyszeniem agencji marek i opakowań. Aby zaspokoić jeszcze lepiej poszczególne potrzeby różnych użytkowników branży, touchpoint packaging będzie podzielony na cztery strefy „future labs”, w tym: opakowania na żywność i napoje, opakowania na produkty niespożywcze, opakowania na farmaceutyki i kosmetyki. Polskim akcentem będzie prezentacja 6. edycji raportu KPMG i PBKG na temat kondycji branży poligraficznej oraz wydarzenia towarzyszące pod hasłem „Czas dla Polski”. Do zobaczenia w Düsseldorfie!