Unifikacja działań
6 gru 2016 14:51
Podczas grudniowego spotkania z przedstawicielami prasy branżowej zarządy firm KBA-Polska i KBA-Grafitec poinformowały o zmianach organizacyjnych, wchodzących w życie z początkiem 2010 roku.
Od 1 stycznia br. cała sprzedaż oraz obsługa posprzedażowa maszyn KBA na obszarze naszego kraju, prowadzona dotychczas przez dwa podmioty – KBA-Polska i KBA-Grafitec, znajduje się w gestii pierwszego z nich. Tym samym KBA-Polska posiada obecnie w swoim portfolio wszystkie maszyny drukujące produkowane i oferowane przez KBA – począwszy od maszyn półformatowych wytwarzanych przez zakłady KBA-Grafitec w Dobrušce, poprzez maszyny w formatach od B1 do VLF wytwarzane w Radebeul, na maszynach specjalistycznych KBA-Metronic i zwojowych (gazetowych oraz akcydensowych) kończąc. W ślad za unifikacją działań wszyscy polscy pracownicy KBA-Grafitec, odpowiedzialni za sprzedaż maszyn półformatowych, znaleźli się w strukturach KBA-Polska. Stworzone zostały dwa osobne zespoły handlowe, zatrudniające w sumie sześć osób. Pierwszy zajmować się będzie sprzedażą maszyn półformatowych (KBA Rapida 75 i Performa 66), drugi – maszyn od formatu B1 (KBA Rapida 105 i Rapida 106), poprzez modele wielkoformatowe (KBA Rapida 142, Rapida 162/162a), do maszyn klasy „jumbo” (KBA Rapida 205). W zakresie działań posprzedażowych obecni i przyszli klienci KBA będą obsługiwani dwukanałowo: przez istniejące struktury serwisowe KBA-Polska oraz za pośrednictwem autoryzowanej sieci serwisowej, dotychczas współpracującej z KBA-Grafitec. Prezesem zarządu KBA-Polska pozostaje Oliver Becker, a 1 stycznia 2010 roku na stanowisko wiceprezesa powołany został Jens Junker, prezes zarządu KBA-Grafitec.
Zwycięskiego zespołu się nie zmienia, dlatego reorganizacja nie zakłada redukcji stanowisk w części związanej ze sprzedażą maszyn KBA na polskim rynku – podkreślił Jens Junker. – Mamy do czynienia z typową unifikacją, mającą na celu usprawnienie działań KBA na jednym z ważniejszych dla naszej firmy rynków Europy Środkowo-Wschodniej.
Mówiąc o zwycięskim zespole Jens Junker miał na myśli dobre wyniki sprzedaży w kryzysowym 2009 roku. Od kilku lat jesteśmy w Polsce liderem w zakresie maszyn półformatowych i podobnie było w 2009 r.
– stwierdził Oliver Becker. – Także w klasie maszyn wielkoformatowych KBA jest tu numerem 1. Celem na rok 2010 jest osiągnięcie podobnej pozycji także na rynku maszyn B1.
Jak poinformował zarząd KBA-Polska, w minionym roku firma zrealizowała dostawy maszyn o wartości 9 mln euro, podpisała również kontrakty o łącznej wartości 10 mln euro na maszyny, które będą uruchamiane w roku 2010. Wśród nich jest kilka umów na maszyny wielkoformatowe Rapida 142 i Rapida 162 zakupione przez znaczące polskie drukarnie opakowaniowe. Także w zakresie maszyn półformatowych wyniki sprzedaży są dla KBA-Polska satysfakcjonujące, m.in. dzięki kontraktom na maszyny KBA Rapida 75 podpisanym na targach Poligrafia 2009. W roku 2010 chcemy kontynuować ten trend – powiedział Jan Korenc, wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i serwisu KBA-Grafitec – i już dziś zapowiadamy mały jubileusz: rok 2010 przyniesie instalację 100. zespołu drukującego maszyny KBA Rapida 75 sprzedanego do Polski po targach drupa 2008.
Opracowanie: AN