W dążeniu do autarkii dla poligrafii
6 gru 2016 14:59

Rozmowa z dyrektorem handlowym PHOENIX Xtra Print Polska, Business Unit Spółki M&MR Trading Polska, Krzysztofem Stall. Od listopada ub.r. firma PHOENIX Xtra Print Polska działa jako niezależna jednostka w ramach nowej spółki M&MR Trading Polska. Jak wpłynęło to na działalność firmy? Czy spowodowało zmiany w jej funkcjonowaniu? Krzysztof Stall: Synergia spółek w jeden podmiot dała znaczne oszczędności administracyjne. Był to potrzebny zabieg zarówno w celu zunifikowania projektów, jak i przeorganizowania wewnętrznych systemów ERP i CRM firm. Naturalnie, wspólnie jesteśmy więksi i mocniejsi, aczkolwiek nadal jako suwerenna jednostka pozostajemy niezmiennie wierni naszej strategii i działaniom oraz kontynuujemy ścisłą współpracę z producentem marki PHOENIX Xtra Blankets Continental ContiTech. I nie tylko. Nie tylko? Jaki zatem kurs obrał PHOENIX Xtra Print Polska – czy jest to uzależnione od połączenia spółek? K.S.: Proszę pamiętać, że nasze początki to przedstawicielstwo handlowe marki PHOENIX Blankets. Niemniej orientowanie się na potrzeby klientów w szerokim spektrum od zawsze było wpisane w motto przewodnie firmy: „Wasze potrzeby to nasz priorytet”. Trend rynkowy wskazuje chęć klientów do zakupów zbiorczych typu „bungle pack”. Oferowanie klientowi kompleksowej gamy produktów włącznie z pełnym serwisem wdrożeniowym to obopólna wartość dodana. Obecnie w skład PXP wchodzą: n dział offsetu: obciągi, płyty do lakierowania, płyty CtP, farby konwencjonalne, UV, LED-UV, chemia, lakiery i pomniejszy asortyment; n dział introligatorni: kleje hotmelt, PUR, metalocenowe, dyspersyjne, drut introligatorski, papier krepowy itp.; n dział fleksograficzny: formy i tuleje elastomerowe do druku fleksograficznego oraz do suchego offsetu, farby solwentowe, UV. Powyższe portfolio jest wynikiem działań rozpoczętych jeszcze przed połączeniem spó-łek, w ciągu 3 lat, które upłynęły pod znakiem zmian oraz inwestycji. Wszystko, aby być bliżej klienta. n Jak zatem klienci przyjmują te zmiany? K.S.: Renomę zdobyliśmy sobie już w czasach, kiedy w naszym programie były tylko obciągi offsetowe, a klienci odbierają sukcesywne poszerzanie naszej oferty z dużym aplauzem. Wiemy, że dzisiaj musimy nie tylko wychodzić naprzeciw oczekiwaniom, ale także wyprzedzać potrzeby. Klient branży poligraficznej szuka symbiozy najwyższej jakości z kompleksowością, przy czym równie ważną rolę odgrywa aspekt ekonomiczny. Zmiany w myśl dążenia do perfekcji gwarantują naszą rzetelność w stosunku do klienta oraz dostarczenie jeszcze bardziej precyzyjnego i innowacyjnego produktu. W PHOENIX Xtra Print Polska poszerzanie i ulepszanie oferty było i pozostanie dewizą firmy. n Czy w najbliższym czasie planowane są nowe inwestycje? K.S.: Strategią PXP jest ciągłe doskonalenie procesu produkcyjnego wewnątrz firmy w korelacji z dodatkowymi usługami dla klientów końcowych. Z pewnością działy offsetu, gdzie zmodernizowaliśmy od podstaw konfekcjonowanie obciągów, i fleksografii, gdzie stoimy przed nową inwestycją w park maszynowy, leżą w kręgu naszego zainteresowania. Przeorientowanie na optymalizację rozwiązań technicznych daje koncepty na kolejne nowe produkty i usługi. Stanowi to decydującą przewagę wobec konkurencji. n Biorą Państwo przykład z konkurencji? K.S.: Wsłuchiwanie się w głos klienta, nasze motto na rok 2015, to dla nas przede wszystkim istotny element i wyznacznik zmian. Byliśmy jedną z pierwszych firm w Polsce, która rozpoczęła konfekcję obciągów offsetowych; jako pierwsi w Polsce wdrożyliśmy system bezpośredniego grawerowania stabilnych płyt elastomerowych EPDM marki ContiLaserline, których jesteśmy wyłącznym przeds-tawicielem. Sądzę, że nasze projekty, w tym wiele innowacyjnych, wypełniają niszę ofertową konkurencji i wyznaczamy tym nowe ścieżki w druku offsetowym i fleksograficznym. Gros drukarń opakowaniowych lakieruje wybiórczo najbardziej wysublimowane motywy właśnie na naszych płytach grawerowanych. A za wszystkim musi przemawiać wartość namacalna. n Czym jest wspomniana autarkia dla branży poligraficznej? K.S.: To pojęcie stricte ekonomiczne i może wydawać się na wyrost, ale jest to, wydaje mi się, trafna cecha określająca naszą strategię, dążenie PHOENIX Xtra Print Polska do całkowitego zaspokojenia wszelkich potrzeb odbiorców na różnych płaszczyznach technologii druku. Rozwój bazy produktowej następuje naturalnie, zawsze w zgodzie z interesami klientów. n Dziękuję za rozmowę. Opracowanie: IZ