Wrzutkowanie i pakietowanie gazet
6 gru 2016 14:49

14 października firma Ferag zorganizowała konferencję prasową w swojej głównej siedzibie w Hinwil w Szwajcarii, w ramach której zaprezentowała nowe produkty, oficjalnie przedstawione podczas targów Ifra 2008 w Amsterdamie. Jedną z nowości jest EasySert, nowy system wkładkujący do produkcji niskonakładowej. W jego skład wchodzą nakładak JetFeeder, system kompletujący FlyStream, a także uniwersalny transporter UTR. Połączenie tych trzech systemów zapewnia wydajne insertowanie przy prędkości do 25 000 cykli na godzinę. Nakładak JetFeeder pozwala na wkładkowanie do gazet czy czasopism szerokiej gamy produktów bez konieczności korzystania z różnego rodzaju nakładaków. Działa on niezależnie od formatu i grubości wkładki, pozwala na insertowanie małych kartek pocztowych, a także kilkustronicowych broszur. Przy zmianie wkładki wystarczy jedynie przestawić format za pomocą ręcznego koła i nakładak jest gotowy do pracy. System pobierania pojedynczych wkładek, system ssawek jest taki sam dla prawie 80% rodzajów produktów, co również jest dużym udogodnieniem produkcyjnym. EasySert może pobierać wrzutki za pomocą od 2 do 40 nakładaków, dzięki czemu charakteryzuje się bardzo wysoką elastycznością. Kolejnym kluczowym elementem systemu wkładkującego EasySert jest system kompletujący FlyStream. Posiada on specjalną funkcję sprawdzającą i naprawiającą, zapewniającą wysokiej jakości wkładkowanie gazet. Niepełne pakiety wkładek nie są insertowane do gazet; wracają taśmą po brakującą wrzutkę i dopiero jako kompletny pakiet insertowane są do gazety. Jednocześnie system kontrolujący wychwytuje brak gazety w łapkach transportujących, tak aby pakiety wkładek nie trafiały do pustych łapek. FlyStream jest unikalnym systemem kompletującym, który dzięki funkcji naprawczej zmniejsza ilość nieskompletowanych pakietów gazet i wkładek praktycznie do zera. Gazety są natomiast transportowane przez uniwersalny system transportowy UTR, na który składają się specjalne łapki transportujące gazety pojedynczo. Po insertowaniu całe pakiety gazet z wrzutkami są dalej transportowane, a następnie łączone w stosy. Dodatkowo przed formowaniem w stosy może być dołączony specjalny system naklejający na gazety z załączonymi wrzutkami naklejki MemoStick. Kolejną nowością Feraga na targach Ifra były dwie w pełni automatyczne maszyny do wiązania – modele SmartStrap C30 i C36. Wiążą one paczki np. gazet taśmami, przygotowując je do wysyłki. Oba modele są identyczne, różnią się jedynie wydajnością: model C30 może wykonywać 30 wiązań na minutę, a model C36 – 36 wiązań na minutę. Maszyny mają konstrukcję modułową, mogą być łączone w linii zapewniając tylko wiązanie poprzeczne (SmartStrap 30/36-Q), tylko wiązanie wzdłuż (SmartStrap 30/36-L) czy wiązanie na krzyż (SmartStrap 30/36-Q+L) bez konieczności obracania stołu. Urządzenia SmartStrap są dostępne w wersji z lewo- i prawostronnym podawaniem, dzięki czemu można je bez przeszkód połączyć z każdą linią. Nowe SmartStrap C30/C36 są wyjątkowo łatwe w obsłudze i utrzymaniu, pobierają też mało energii, dzięki czemu są ekonomiczne. Na łatwość obsługi w dużej mierze wpływa ekran dotykowy, który pozwala na szybkie ustawienie maszyny, daje również dostęp do instrukcji użytkownika. W pełni automatyczna kaseta podaje polipropylenową taśmę do wiązania o szerokości 5 mm i grubości od 0,4 do 0,5 mm. Maszyny dodatkowo mogą być wyposażone w system kontroli napięcia taśmy. Formaty pakietów zaczynają się od wymiarów 120x120x10 mm, a kończą na 440x450x400 mm. Oprócz firmy Ferag do grupy WRH Walter Reist Holding należy również WRH Marketing AG, który wprowadził z kolei eShop – specjalną stronę internetową umożliwiającą projektowanie i zamawianie naklejek MemoStick. Są to unikalne naklejki coraz chętniej stosowane jako dodatkowa powierzchnia reklamowa na pierwszych stronach gazet. eShop jest dostępny od 27 października, czyli od targów Ifra. Pozwala on na całkowite planowanie kampanii reklamowej przeprowadzonej z użyciem naklejek MemoStick. Naklejki mogą być projektowane w oparciu o dostępne układy, jest też możliwość tworzenia własnego layoutu. Witryna zawiera około 18 000 tytułów gazet z całego świata, w których można planować kampanie reklamowe. Po wyborze kraju użytkownik może dokonać wyboru konkretnego tytułu oraz czasu przeprowadzenia akcji reklamowej. Następnie system przedstawia podsumowanie zamówienia, łącznie z cenami kampanii oraz szczegółami odnośnie do produkcji naklejki MemoStick. Zamówienia są przesyłane do WRH Marketing AG, który dalej zajmuje się wszystkimi zadaniami związanymi z przeprowadzeniem zaplanowanej kampanii w danym tytule. Na podstawie informacji firm Ferag i WRH Marketing AG opracowała DS