Wszystkie segmenty rynku pod jednym dachem
12 wrz 2023 13:49

Już za miesiąc odbędzie się kolejna edycja targów PRINTING United, które są najważniejszym wydarzeniem branży poligraficzno-opakowaniowej w obu Amerykach. Odbywająca się w cyklu dorocznym impreza zgromadzi ponad 750 wystawców ze wszystkich sektorów rynku.

PRINTING United Alliance, organizator PRINTING United Expo jest najbardziej wszechstronnym stowarzyszeniem poligraficznym w Ameryce Północnej, składającym się z licznych społeczności branżowych z różnych obszarów rynku: druków komercyjnego, opakowaniowego, reklamowego i wielkoformatowego, mailingu bezpośredniego, druku tekstyliów i odzieży itp. Sojusz służy profesjonalistom we wszystkich segmentach, oferując programy edukacyjne i szkolenia za pośrednictwem iLEARNING+, organizując badania rynku, reprezentując branżę w rządzie i wpływając na ustawodawstwo dotyczące bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju. Stowarzyszenie jest również wydawcą magazynów branżowych takich jak: „Printing Impressions”, „Packaging Impressions”, „Wide-format Impressions”, „In-plant Impressions”, „Apparelist” i „Print+Promo Marketing”. Idealliance, jako oddział PRINTING United Alliance, jest światowym liderem w zakresie szkoleń i certyfikacji standardów dla procesów poligraficznych w całym łańcuchu dostaw.

Pod jednym dachem

PRINTING United Expo powstało w wyniku dynamicznych zmian na rynku poligraficzno-opakowaniowym. Liczne wydarzenia targowe dedykowane poszczególnym segmentom rynku nie mieściły się już w budżetach wystawców; również przedstawiciele drukarń nie mieli ani czasu, ani środków, żeby co roku brać udział w kilku, jeśli nie kilkunastu wydarzeniach. Potrzeba ich integracji stawała się coraz bardziej wyraźna. 1 maja 2020 r. doszło do połączenia dwóch istotnych stowarzyszeń non-profit działających w branży poligraficznej. Specialty Graphic Imaging Association (SGIA) było stowarzyszeniem handlowym reprezentującym społeczność sitodruku i druku cyfrowego na całym świecie. Printing Industries of America (PIA) było największym na świecie stowarzyszeniem handlowym branży graficznej, reprezentującym tysiące firm członkowskich. Po połączeniu stworzyły one największe stowarzyszenie branży poligraficznej w Stanach Zjednoczonych, a PRINTING United Expo, które organizują, a które są następcą targów SGIA, to obecnie największe wydarzenie branżowe na rynku amerykańskim. Nie ma stałej lokalizacji – pierwsza edycja w 2019 r. odbyła się w Dallas w stanie Teksas, kolejna – w 2022 r. w Las Vegas (Nevada).

PRINTING United Expo 2023 odbędzie się w Atlancie (Georgia) i z imponującą liczbą potwierdzonych ponad 750 wystawców zapowiada się jako główne targi branżowe. Naszym podejściem jest oferowanie zwiedzającym wglądu we wszystkie segmenty rynku, co stanowi siłę napędową rosnącej popularności wydarzenia – mówi Mark J. Subers, prezes PRINTING United Expo. – Uczestnicy poznają możliwości dywersyfikacji biznesowej w zakresie technologii druku, materiałów eksploatacyjnych, automatyzacji przepływu pracy, wykańczania, zrównoważonego rozwoju i nie tylko. Wiele przedsiębiorstw poligraficznych w Stanach Zjednoczonych nie ogranicza się do obsługi jednego segmentu rynku; drukarnie opakowaniowe bardzo często oferują również aplikacje POS, POP, druk wielkoformatowy i reklamowy. Drukarnie komercyjne, stanowiące ok. 40 proc. rynku, coraz częściej wchodzą na rynek soft-signage, druku na tekstyliach, odzieży czy mailingu bezpośredniego. Nasza koncepcja jest więc również odpowiedzią na specyfikę rynku, w którym poszczególne segmenty coraz bardziej się przenikają.

Etykiety, opakowania i nie tylko

Szczególnie interesująco zapowiada się oferta światowych liderów w dziedzinie etykiet i opakowań. Najnowsze technologie, które zostaną zaprezentowane w Atlancie, obejmują:

– Gallus One Digital Label Press – amerykański oddział firmy Heidelberg zaprezentuje maszynę wyposażoną w urządzenie do wykańczania inline od firmy partnerskiej Prati. Dzięki rozdzielczości 1200x1200 dpi Gallus One osiąga jakość zbliżoną do offsetu i 85 proc. nieprzezroczystości bieli przy najwyższej prędkości roboczej. 

– Durst zaprezentuje swoją technologię Tau RSC oraz ekosystem maszyn drukujących i oprogramowania. Durst Tau RSCi, zaprojektowany z myślą o wydajności na poziomie przemysłowym, oferuje wysoką jakość w połączeniu z ekonomiką produkcji. 

– Seria Truepress Jet L350UV SAI firmy Screen jest odpowiedzią na zapotrzebowanie branży na krótkoseryjne drukowanie wysokiej jakości etykiet, w tym podstawowych, przemysłowych i niskomigracyjnych. Wąskowstęgowa maszyna wykorzystująca technologię inkjet UV zapewnia wyjątkową stabilność, umożliwiając szybkie drukowanie z prędkością do 60 m/min. 

HUB mailingu bezpośredniego

Usługi druku transakcyjnego i mailingu bezpośredniego to znaczący segment rynku poligraficznego w Stanach Zjednoczonych. Będzie to wyraźnie widoczne na targach PRINTING United – organizatorzy dedykowali temu obszarowi specjalną przestrzeń HUB Mailing, Shipping & Fulfillment, w której przez trzy dni trwania targów odbywać się będą różne wydarzenia. Uczestnicy będą mieli wyjątkową okazję zobaczyć globalne premiery produktów i – jak zapowiadają organizatorzy – nigdy wcześniej nieprezentowaną technologię, a także wziąć udział w specjalnie ukierunkowanych spotkaniach i programach edukacyjnych. W strefie PRINTING United Expo dedykowanej mailingowi bezpośredniemu wystawią się m.in.: BCC Software, BlueCrest, Bowe Systec, Capital Mailing Equipment, Crawford Technologies, Inc, Kern, Inc, Kirk-Rudy, PCI – Postal Center International, Pitney Bowes, Quadient, Inc, Tritek Systems, Inc, United Business Mail, W+D North America. Firma Bowe Systec zaprezentuje swoje najnowsze rozwiązanie Fusion Speed Envelope Inserter z automatycznym sortowaniem skrzynek pocztowych BoxIT.

Capstone Technology pokaże robota Auto Viri Trayer z przenośnikiem i etykieciarką, zaś Kirk-Rudy – maszynę atramentową do adresowania FireJet 4C, drukującą w kolorze z rozdzielczością 1600x1600 dpi. Firma W+D/BW Converting Solutions zaprezentuje się z wieloformatową kopertownicą i inserterem do kart do głosowania BB820+.

Wydarzeniu towarzyszyć będą seminaria i szkolenia, niewypełniające jednak całego targowego dnia. W 2019 r., podczas premierowej edycji PRINTING United zaproponowaliśmy ponad 100 sesji wykładowych i uważam, że to było zdecydowanie za dużo – wspomina Mark J. Subers. – W tym roku w kilku kluczowych wystąpieniach zamierzamy przedstawić rynkowe trendy i wyzwania, oddając resztę dnia wystawcom. Postanowiliśmy również stworzyć przestrzeń do mniej formalnej integracji, z popołudniowymi setami dj-skimi, symulatorem golfa i minigolfem. Nie ma powodu, by podczas poważnej imprezy targowej dobrze się nie bawić.

PRINTING United Expo odbędzie się w dniach 18-20 października w Georgia World Congress Center w Atlancie. Rejestracja jest dostępna online pod adresem: www.printingunited.com.  AN