Konica Minolta, światowy producent kompleksowych rozwiązań w zakresie druku produkcyjnego, na tegorocznych targach RemaDays zaprezentował nowatorskie rozwiązania pomagające wyróżnić się na tle konkurencji. Przedstawił wiele innowacyjnych pomysłów, w jaki sposób wykorzystując wartości dodane, oferowane przez druk i uszlachetnienie cyfrowe, można zwiększyć jakość dostarczanych usług.
Po raz pierwszy w historii uczestnictwa w targach RemaDays Konica Minolta postanowiła odejść od ogólnie przyjętego kanonu prezentowania maszyn na stoisku. W tym roku firma zrezygnowała zupełnie z przedstawiania swoich urządzeń, organizując spotkania pomiędzy właścicielami marek, agencjami kreatywnymi i drukarniami. Pomysł ten spotkał się z dużą aprobatą i znalazł wielu zwolenników. Stoisko Konica Minolta odwiedziło około 250 firm i wzbudziło ono duże zainteresowanie wśród zwiedzających. W myśl hasła przewodniego „Wyróżnij się albo zgiń” przy jednym stole spotkali się przedstawiciele najbardziej prestiżowych marek wraz z osobami odpowiedzialnymi za kreacje oraz właściciele drukarń, dyskutując o nowatorskich sposobach przedstawiania produktów i usług.
Dużym zainteresowaniem, szczególnie ze strony drukarń, cieszyły się wyniki raportu przygotowanego przez firmę Konica Minolta we współpracy z firmą PwC: „Czynniki budujące cenę na rynku poligraficznym”. Pokazuje on możliwości, jak zarobić na tzw. wojnie cenowej, tak powszechnej obecnie na rynku. Ogromną popularnością cieszyły się przygotowane przez firmę Konica Minolta propozycje przedstawiania materiałów marketingowych i wydruków, w szczególności uszlachetnionych lakierem sensorycznym 3D oraz folią metaliczną. Część z nich została wyprodukowana w drukarni Chroma na maszynie Jetvarnish 3ds. To pierwsza w Polsce drukarnia, która zdecydowała się na zakup tego urządzenia, aby rozszerzyć swoje usługi na rynku poligraficznym. Każdy odwiedzający angażując swoje zmysły, w myśl marketingu sensorycznego, dotykał prezentowanych materiałów promocyjnych.
Oprócz możliwości, jakie oferuje Jetvarnish 3ds, Konica Minolta zaprezentowała również unikalne na rynku rozwiązanie Meteor Unlimited Colors, które umożliwia cyfrowe uszlachetnianie folią metaliczną oraz druk kolorów metalicznych bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Konica Minolta