Wyznaczanie nowych horyzontów w uszlachetnianiu i optymalizacji procesów
6 gru 2016 14:59
Targi drupa to niewątpliwie wielkie święto poligrafii, gdzie można obserwować aktualne trendy zarówno w technologiach, jak i w szeroko pojętym procesie projektowania oraz uszlachet-niania druku. Firma Leonhard Kurz, od lat niekwestionowany światowy lider w wyznaczaniu nowych trendów w dziedzinie uszlachetniania druków, której wyłącznym przedstawicielem w Polsce jest firma PC Print, w tym roku zapre-zentowała szeroki wachlarz nowości, które wywoływały ogromne wrażenie na odwiedza-jących zarówno stoisko firmy L. Kurz, jak i stoiska partnerów, prezentujących praktyczne zastosowania nowych oferowanych przez firmę Kurz produktów.
Produkty firmy Kurz były prezentowane aż na 8 stoiskach. Obserwując reakcje naszych klientów można stwierdzić, że największe wrażenie robiło ponad 400-metrowe główne stoisko firmy i to nie tylko za sprawą okresowo pokazywanego akrobatycznego show.
Tegoroczna drupa była zdominowana przez wystawców proponujących rozwiązania druku cyfrowego do zastosowania zarówno w drukarniach arkuszowych, jak i rolowych. Firma Kurz wpisując się w ten nurt pokazała dwa urządzenia do uszlachetniania arkuszowych druków cyfrowych przy użyciu technologii DIGITAL METAL. Na stoisku firmy Kurz zaprezentowane zostały: DM-LINER – maszyna umożliwiająca uszlachetnianie folią Digital Metal arkuszowych druków cyfrowych w formacie B2 oraz DM-LINER UV-INK – urządzenie umożliwiające transfer folii Digital Metal na podłoża papierowe i z tworzyw sztucznych z wykorzystaniem technologii inkjet. Urządzenie DM-LINER było prezentowane zarówno na głównym stoisku firmy Kurz, jak i na partnerskich stoiskach firm HP oraz Ricoh.
Firma Kurz doskonale rozumie ciągłą potrzebę optymalizacji procesów uszlachetniania w drukarniach. Z tego powodu zaprezentowała pakiet optymalizacyjny pod nazwą KURZ EASY. W jego skład wchodzą min.: folie z SERII M do tłoczenia na gorąco przeznaczone do realizacji nawet najbardziej wymagających prac, system EASY FIX do szybkiego montażu matryc na płycie typu plaster miodu, który w znaczący sposób skraca czas narządu maszyny oraz oprogramowanie FOIL CONNECT umożliwiające szybką kalkulację optymalnego zużycia folii dla danego projektu.
Jak co roku ogromne zainteresowanie budził projekt plakatu przygotowany przez firmę Kurz specjalnie na tegoroczną drupę. Na plakacie był obraz papugi, która miała na pierwszy rzut oka trójwymiarowy dziób. Efekt trójwymiarowości był tak realistyczny, że każdy z odwiedzających stoisko odruchowo sprawdzał, czy tłoczony fragment wzoru jest na pewno płaski, czy może wypukły.
Ten efekt 3D został uzyskany przez zastosowanie folii do tłoczenia na gorąco ze znakiem optycznym nowego typu nazwanym SPACIAL FX. Na plakacie można było obserwować również nowe wzory folii dyfrakcyjnych i holograficznych, w tym niezwykłą folię z głę-bokim efektem soczewki – Deep Lens. Efekty finezyjnych tłoczeń i przetłoczeń uzyskano przez zastosowanie precyzyjnych narzędzi tłoczących firmy Hinderer+ Muehlich będącej w grupie Kurz. Prezentowany plakat papugi był uszlachetniany metodą tłoczenia na gorąco z prędkością 8000 ark./h m.in. na maszynie Bobst Masterfoil 106 PR znajdującej się na stoisku.
Firma H+M zaprezentowała m.in. nowy typ matryc do tzw. Nanoembossingu. Narzędzia te pozwalają tworzyć wzory z dużo większą gęstością rysunku niż znany już na rynku Microembossing.
Ogromne zainteresowanie wzbudziły również nowe wzory folii dyfrakcyjnych z grupy Light Line, w tym:
n New Classics – holograficzny efekt tęczy wzmocniony wyraźnym efektem głębi, w tym wzory: Reptile nawiązujący do skóry węża oraz Morning Dew – imitujący drobne krople rosy.
n White Infinities – wzory z praktycznie wygaszonym tęczowym efektem dyfrakcji. Niezwykle spektakularny jest wzór nazwany Frost, który doskonale imituje wzory tworzone przez mróz na szybach okien.
n White Images – pojedyncze symetryczne obrazy, które stwarzają wrażenie ruchu.
Najdokładniejszy opis nie odda wrażeń wzrokowych – to trzeba zobaczyć, a następnie wykorzystać do realizacji nowych projektów. Wszystkie zaprezentowane nowe wzory folii dyfrakcyjnych są dostępne w katalogach firmy PC Print.
DISTORUN to innowacyjne urządzenie do aplikacji pozycjonowanych znaków optycznych w formie folii do transferu na zimno w układzie rola-rola. Dotychczas aplikacja pojedynczych znaków optycznie zmiennych była możliwa jedynie w formie folii do tłoczenia na gorąco. Jesteśmy przekonani, że możliwość aplikacji pojedynczych znaków optycznych na zimno da ogromne pole do popisu projektantom etykiet samoprzylepnych tym bardziej, że wszystkie wzory folii łącznie z trójwymiarowymi wzorami SPACIAL FX mogą być wyprodukowane jako folie do transferu na zimno. Prezentowany moduł DISTORUN zainstalowany na maszynie firmy Omet wzbudził ogromne zainteresowanie wśród klientów z drukarń rolowych. Z przyjemnością informujemy, że w czasie targów drupa 2016 urządzenie DISTORUN zostało zakupione przez jedną z wiodących drukarń w Polsce.
BrandEnhancement – to działania służące wzmocnieniu wizerunku marki. Firma L. Kurz prezentowała na stoisku produkty, które realizują wszystkie aspekty tych działań: Dekorację, Ochronę marki przed podróbkami oraz Interaktywną Komunikację z klientem finalnym realizowaną przez system Trustcode. Szczególnie ten ostatni aspekt wzbudzał ogromne zainteresowanie odwiedzających. To była świetna zabawa – możliwość ściągnięcia na telefon komórkowy APP „White Cube”, a następnie z jego wykorzystaniem skanowania elementów graficznych typu LOGO, Znak Optyczny lub dyfrakcyjny lub też kod 2DQR z prospektu Brand Enhancement i otrzymywania wielu ciekawych informacji na temat produktu takich jak: weryfikacja jego oryginalności, aktualny przebieg okresu gwarancji lub lokalizacja sklepów, gdzie produkt jest dostępny.
Projektanci, właściciele marek i działy marketingu mogli czerpać inspiracje na stoiskach Touchpoint Packaging i Print City, gdzie pokazywane były konkretne przykłady opakowań i etykiet uszlachetnianych foliami z oferty firmy L. Kurz.
W Innovation Park można było zobaczyć produkty firmy PolyIC, będącej w grupie firmy L. Kurz, takie jak: drukowana elektronika, RFID, ekrany dotykowe i touch buttons prezentowane na konkretnym przykładzie panelu sterującego pralką marki Siemens.
Firma Kinegram będąca w grupie L. Kurz i specjalizująca się w produkcji zabezpieczeń banknotów i dokumentów wagi państwowej zaprezentowała nowe efekty optyczne takie jak m.in. Kinegram Colors i Kinegram Volume. W czasie trwania targów drupa został zaprezentowany przez Bank of England pierwszy pięciofuntowy polimerowy banknot z efektem Kinegram Colors.
Jesteśmy przekonani, że nowości zaprezentowane na stoisku Kurza wzbudzą kreatywność projektantów, pomogą w optymalizacji procesów uszlachetniania w drukarniach i dadzą nowe możliwości właścicielom marek, aby pozycjonować je na rynku z wykorzystaniem mobilnego marketingu.
Zespół PC Print