Xeikon Café pełne niespodzianek
24 kwi 2017 08:36

Rekordowa liczba gości odwiedziła 3. edycję wydarzenia Xeikon Café Packaging Innovations 2017 – w czterodniowej imprezie, odbywającej się w dniach 28-31 marca br. w belgijskiej siedzi-bie firmy w Lier koło Antwerpii, uczestniczyło ponad 800 osób z całego świata. Wydarzenie składało się z inspirującego programu prezentacji technicznych i biznesowych oraz pokazu rozwiązań ponad 40 branżowych dostawców, dzięki którym na żywo produkowano ponad 30 aplikacji, których wspólnym mianownikiem był druk cyfrowy. 

03Xeikon  Café to wydarzenie stworzone w celu prezentacji technologii Xeikon oraz naszych kluczowych partnerów, reprezentujących wszystkie ogniwa łańcucha produkcji drukowanej – mówi Filip Weymans, wiceprezes ds. marketingu w firmie Xeikon. – Chcemy pomóc zwiedzającym znaleźć najlepsze podejście do produkcji cyfrowej w ich biznesie i pokazać, w jaki sposób inwestycje mogą wspierać rentowny wzrost. To zawsze ogromna przyjemność być w stanie zgromadzić wszystkich ekspertów pod jednym dachem dla korzyści naszych wspólnych klientów. Bardzo dobre przyjęcie tegorocznej edycji wydarzenia sprawiło, że z niecierpliwością czekamy na Xeikon Café 2018.

Panther – premiera technologii inkjet UV

Firma Xeikon wykorzystała tegoroczną edycję Xeikon Café do premierowej prezentacji technologii inkjetowej Panther UV i pierwszego systemu ją wykorzystującego – PX3000.

Stanowi on uzupełnienie serii 3000 oraz maszyn Xeikon CX3 opartych na technologii suchego tonera. Firma zdecydowała się na stworzenie modelu PX3000 w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie klientów na nowe technologie w obszarze cyfrowego druku etykiet. Technologię Panther UV kierujemy przede wszystkim na rynek etykiet przemysłowych – wyjaśnia Filip Weymans. – Goście Xeikon Café, którzy jako pierwsi mieli możliwość zapoznania się z jej możliwościami, nie kryli entuzjazmu. Technologia ta oraz system drukujący PX3000 są rezultatem wieloletniego doświadczenia firmy Xeikon w branży etykietowej i naszego pragnienia poszerzenia naszej oferty dla tego segmentu rynku. Akwizycja firmy Xeikon przez Flint Group umożliwiła nam ten ważny krok.

Xeikon PX3000, oparty na naszej inkjetowej technologii Panther UV i drukujący atramentami PantherCure UV, został opracowany pod kątem potrzeb rynku etykietowego oraz jego użytkowników końcowych – dodaje Jeroen Van Bauwel, dyrektor ds. zarządzania produktem w Xeikon. – Xeikon PX3000 uzupełnia naszą ofertę maszyn na suchy toner, więc wybór producentów etykiet będzie uzależniony od rynków, jakie obsługują użytkownicy końcowi, takich jak spożywczy, zdrowia i urody, przemysłowy, win i alkoholi, farmaceutyczny i napojowy. Każdy z nich ma swoje specyficzne potrzeby – żadna technologia nie obsłuży ich wszystkich, spełniając różnorodne, często wykluczające się kryteria. Inkjet i elektrofotografia to rzeczywiście różne technologie, każda z nich charakteryzuje się zaletami i wadami, a wybór najczęściej jest uzależniony od produkowanych aplikacji. Inkjet UV postrzegamy jako uzupełnienie oferty, która zaspokaja potrzeby klientów w zakresie dużej trwałości druku, wyjątkowego połysku oraz odporności na zadrapania, ale nie zapominamy o korzyściach zapewnianych przez suchy toner w aplikacjach, w których wysoka jakość druku, bezpieczeństwo żywności i kompatybilność z wymagającymi podłożami, takimi jak naturalny papier, jest kluczowa – mówi Jeroen Van Bauwel.

Nową maszynę PX3000 charakteryzują duża prędkość druku, wytrzymałość oraz efektywność kosztowa. Maszyna drukuje na wstędze o szerokości 330 mm z maksymalną prędkością 50 m/min kolorami CMYK i białym, w rozdzielczości 600x600 dpi. PX3000 drukuje na podłożach samoprzylepnych, papierze, PVC, PP, PET oraz PE. 

Cyfrowe maszyny Xeikona, zarówno te wykorzystujące technologię suchego tonera, jak i inkjet UV, są oparte na interfejsie cyfrowym X-800, który – jak zapewnia producent – gwarantuje doskonałą i niezmienną jakość druku w połączeniu z wyjątkową wydajnością. X-800 obsługuje szeroką gamę formatów plików oraz radzi sobie z wymagającymi zleceniami opartymi na zmiennych danych. Intuicyjny i oparty na otwartych standardach, X-800 umożliwia wdrażanie elastycznych i w pełni zautomatyzowanych workflow w każdej przestrzeni produkcyjnej. 

Zmiana u steru

Xeikon  Café Packaging Innovations 2017 było również miejs-cem innej niespodzianki – tym razem personalnej. Wim Maes, pełniący funkcję prezesa oddziału Digital Solutions we Flint Group, ogłosił odejście z firmy. Chciałbym podziękować Wimowi Maesowi za lata jego pracy w firmie Xeikon oraz za świetną pracę w formowaniu oddziału Flint Group Digital Printing Solutions po naszym przejęciu Xeikona – powiedział Antoine Fady, dyrektor generalny Flint Group. – Jego wkład w naszą zdolność do dalszego rozwijania firmy Xeikon, integrację działów sprzedaży między oddziałami, wdrażanie właściwej segmentacji rynku, rozwijanie i wcielanie strategii inwestycyjnych oraz tworzenie harmonogramu rozwoju produktów dla oddziału Digital Printing Solutions był nieoceniony. Pod jego kierownictwem Xeikon rozwinął swoją działalność na rynku etykiet i opakowań.

Na stanowisko prezesa i dyrektora generalnego oddziału Digital Solutions we Flint Group nominowano Benoit Chatelarda, który funkcje te zacznie pełnić od 8 maja 2017 r. Chatelard otrzyma również propozycję objęcia stanowiska dyrektora generalnego firmy Xeikon, co wymaga jeszcze zgody udziałowców. Benoit Chatelard ma bogatą przeszłość na rynku przemysłowego druku cyfrowego – w ostatnim okresie pełnił funkcję wiceprezesa Production Printing Business Group w Ricoh Europe. Karierę w sektorze przemysłowego druku cyfrowego rozpoczął w 2002 r. od objęcia stanowiska szefa działu systemów druku w IBM odpowiedzialnego za Francję, Belgię i Luksemburg. Po utworzeniu przez Ricoh i IBM spółki joint venture InfoPrint Solutions w 2007 r. został mianowany jej wiceprezesem i dyrektorem generalnym na obszar Azji i Pacyfiku z centralą w Singapurze, a w następnych latach obejmował kolejne funkcje kierownicze w Ricoh Europe. Podczas gdy Wim opuszcza naszą firmę, jesteśmy szczęśliwi, że zyskujemy dyrektora o takim doświadczeniu, jakim może poszczycić się Benoit, który będzie dalej rozwijał oddział – dodał Antoine Fady. – Misją Flint Group jest bycie globalnym dostawcą technologii do druku, a jego wiedza i doświadczenie będą ważne w jej dalszej realizacji.

Opuszczam Xeikon i Flint Group z mieszanymi uczuciami – powiedział z kolei Wim Maes. – Świetnie spędziłem czas w firmie i jestem zadowolony z postępu, jakiego dokonaliśmy. Chciałbym szczególnie podziękować cudownym klientom Xeikona, partnerom i pracownikom za osiem bardzo interesujących i satysfakcjonujących lat. Jestem dumny z tego, że miałem swój wkład w historię firmy Xeikon i nie mam wątpliwości, że Benoit będzie ją kontynuował z jeszcze większymi sukcesami.

Centrum wiedzy i inspiracji

Jednym z najciekawszych punktów konferencji, odbywającej się podczas Xeikon  Café 2017, była energetyczna prezentacja Rafiego Albo z firmy Segmarketing. Pokazał on wiele inspirujących i kreatywnych przykładów wykorzystania druku jako części kampanii angażujących konsumentów, dzięki czemu druk nabrał funkcji interaktywnych. Inni prelegenci, jak Kevin Karstedt z firmy Karstedt Partners i Sean Smyth ze Smithers Pira poruszyli kolejne ważne tematy, jak rynkowe trendy, ochrona marki, hybrydowa produkcja drukowana, rentowna produkcja niskich nakładów itp. Częścią konferencji technicznej były aspekty takie jak produkcja kubeczków do napojów, opakowania giętkie, wrap-around czy samoprzylepne etykiety dla farmacji. Burzliwą dyskusję wywołały standardy PDF opublikowane przez Ghent Workgroup. Z relacji firm, które wzięły udział w 3. edycji Xeikon  Café wynika, że formuła przyjęta prze organizatorów zdała egzamin i że wydarzenie było zdecydowanie inspirującym doświadczeniem. Jesteśmy drukarnią fleksograficzną, która planuje inwestycję w pierwszą maszynę cyfrową z wykańczaniem offline – mówi Andrzej Łyczkowski z Drukarni Franczak. – Od roku rozglądam się za optymalnym rozwiązaniem i wziąłem udział w Xeikon  Café, aby uzyskać odpowiedzi na pytania, które nasunęły mi się w trakcie poszukiwań. Firma Xeikon i jej partnerzy przygotowali wiele informacji, co pomogło mi w zdobyciu potrzebnych informacji.

To już nasza trzecia edycja Xeikon  Café – na każdej dowiadujemy się czegoś nowego – dodaje Chatzichrysos Avgerinos, grecki producent etykiet For Labels. – W tym roku organizacja była pierwszorzędna, a poziom prezentacji oraz konferencji biznesowej i technicznej bardzo wysoki. Wiele się nauczyliśmy.  AN