Już 29 listopada br. przedstawiciele branży poligraficznej spotkają się w hotelu Klub Sosnowy w Warszawie na Konferencji Złotego Gryfa Polskiej Izby Druku, połączonej z Galą Konkursu Złotego Gryfa. Jak co roku, będzie to okazja do spotkania z liderami branży i omówienia wyzwań, jakie niesie 2025 r.
Na tle lat ubiegłych tegoroczną konferencję wyróżnia bogate grono prelegentów polskich i zagranicznych. Polskiej Izbie Druku udało się zaprosić do podzielenia się swoim doświadczeniem ekspertów o renomie nie tylko europejskiej, ale w wielu przypadkach światowej. Będzie to zatem dla uczestników okazja do bezpośredniej konfrontacji z najnowszymi trendami globalnego rynku poligraficznego i przede wszystkim próba odpowiedzi na pytanie: jak te wielkie przemiany wpłyną w najbliższych latach na sytuację przedsiębiorstw.
Agenda wydarzenia jest długa, a na szczególną uwagę zasługują wystąpienia Ireneusza Sitarskiego, wiceprezesa ORLEN SA; Jerzego Czubaka, prezesa Amcor czy Andreasa Blaschkego, wieloletniego prezesa Mayr-Melnhof Karton AG.
Wystąpi również Bernd Zipper, konsultant, dyrektor generalny firmy zipcon oraz przewodniczący zarządu stowarzyszenia Initiative Online Print e.V. Jego specjalnością są e-business print, web-to-print, drukarnie online, masowa personalizacja i sztuczna inteligencja. Jego wizjonerskie wykłady są uważane za wskazówki wyznaczające trendy dla branży poligraficznej na całym świecie.
Na scenie pojawi się także Sante Conselvan, prezes FTA Europe, ceniony ekspert w branży druku fleksograficznego, aktywnie działający na rzecz integracji i rozwoju sektora druku i opakowań w Europie. Pod jego kierownictwem FTA Europe wspiera współpracę, edukację oraz innowacje technologiczne w branży fleksograficznej. Jest zaangażowany w promowanie zrównoważonego rozwoju i nowoczesnych rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby współczesnego rynku poligraficznego, w tym szczególnie opakowaniowego.
Rynku opakowań dotyczyć będzie również prezentacja Neila Osmenta, który przez 25 lat pracował w międzynarodowych firmach związanych z przetwórstwem papieru i tworzyw sztucznych, takich jak LINPAC, DS Smith, Alcoa, SAICA oraz Smurfit Kappa. Pełnił w nich funkcje dyrektora sprzedaży na Europę, dyrektora handlowego oraz dyrektora generalnego. Prowadzi firmę NOA Ltd., która współpracuje z wieloma stowarzyszeniami branży opakowań, takimi jak FEFCO, ECMA, SPA i ICCA, oferując analizy rynku opakowań papierowych w Europie i na świecie.
Złoty Gryf to także konkurs pokazujący dokonania polskiej poligrafii w ostatnim roku. W czasie uroczystej gali zaprezentowani będą tegoroczni laureaci. Warto zwrócić uwagę, kto tym razem otrzyma statuetkę. Warto również zobaczyć, komu ze środowiska wręczone zostaną ordery i medale państwowe.
Polska Izba Druku zadbała także o część rozrywkową. W czasie Balu Złotego Gryfa, który zamknie ten dzień, gości będzie bawił Sławomir ze swoim najnowszym programem. AN