Znaczenie profesjonalnej opieki serwisowej dla rozwoju biznesu
6 gru 2016 14:56
Sprawna opieka serwisowa jest jednym z najważniejszych kryteriów, które są brane pod uwagę podczas podejmowania decyzji o wyborze producenta floty drukującej. Oferta Konica Minolta obejmuje szeroki zakres usług, realizowanych zarówno zdalnie, jak i doraźnych. Automatyzacja procesu rozpoznawania usterek i bezpośredniego przekazywania kluczowych informacji do Centrum Obsługi Klienta oraz sieć 15 oddziałów zlokalizowanych w całej Polsce gwarantują szybkie i precyzyjne rozwiązywanie problemów technicznych. Konica Minolta dysponuje wieloletnim doświadczeniem w realizacji usług techniczno-serwisowych oraz korzysta z najnowocześniejszych metod i technologii.
Zdalny monitoring urządzeń
Nowoczesne technologie zrewolucjonizowały sposób realizacji usług związanych z opieką techniczno-serwisową. Oprogramowanie Konica Minolta do zdalnego monitoringu urządzeń pozwala na całkowitą lub częściową automatyzację procesów związanych z ich obsługą. System zdalnej diagnostyki serwisowej CS Remote Care (CSRC) to rozwiązanie autorskie, które umożliwia świadczenie proaktywnego wsparcia systemów produkcyjnych. Informacje o usterkach, stopniu zużycia materiałów eksploatacyjnych, stanie liczników czy zbliżającym się przeglądzie technicznym są nieprzerwanie analizowane i automatycznie raportowane do serwisu Konica Minolta. Dzięki temu wszelkie działania konserwacyjne – zapobiegawcze i doraźne – są wykonywane najszybciej, jak to możliwe, co pozwala osiągnąć maksymalny czas pracy urządzeń. W zależności od rodzaju problemu czas reakcji Centrum Obsługi Klienta może nie przekraczać trzech minut!
Zastosowanie nowoczesnych i zaawansowanych rozwiązań pozwala na automatyczne przekazywanie informacji o problemach i błędach systemowych do modułu zarządzania zleceniami serwisowymi. Za pośrednictwem aplikacji „Mobilny Technik” są one następnie wysyłane bezpośrednio na urządzenie mobilne technika, który natychmiast przystępuje do działania.
Automatyzacja procesów obsługi oraz outsourcing
Rozwiązania serwisowo-techniczne Konica Minolta pozwalają na automatyzację procesów obsługi urządzeń. Dzięki temu obowiązek ich kontrolowania spoczywa na specjalistach Konica Minolta. Automatyzacja procesów obsługi na podstawie zgłoszeń z systemu dotyczy wielu obszarów: dostarczania materiałów eksploatacyjnych i zarządzania dostawami, generowania zleceń serwisowych, odczytu i księgowania liczników, raportowania i udostępniania danych do analizy. Zlecenia serwisowe są przyjmowane i realizowane na podstawie informacji generowanych automatycznie przez narzędzia do zdalnego monitoringu. Pozwala to technikom Konica Minolta szybko zareagować na zaistniałe awarie i usterki.
Klient może również zdecydować się na wybór opcji, w której specjalista Konica Minolta zostaje oddelegowany do firmy i przejmuje obowiązki obsługi oraz kontroli urządzeń produkcyjnych, m.in. instalację materiałów w urządzeniach, dystrybucję papieru, naprawy i konserwację systemów. Pozwala to na zwiększenie kontroli nad procesami zarządzania urządzeniami oraz zmniejszenie kosztów administracyjnych i skrócenie ewentualnego czasu przestoju urządzeń.
Automatyczny odczyt liczników (co najmniej raz w miesiącu) pozwala na pełny dostęp do wiarygodnych informacji niezbędnych w celu sporządzania rozliczeń miesięcznych i wystawiania faktur. Informacje są pozyskiwane szybko, bez przekłamań i bez konieczności angażowania pracowników firmy. Konica Minolta oferuje również możliwość opracowania raportów opartych na automatycznie zebranych, wiarygodnych danych. Zawartość oraz forma są dostosowywane do potrzeb Klienta.
Kontrakt serwisowy dopasowany do potrzeb Klientów
Oferowany przez Konica Minolta Kontrakt Serwisowy można elastycznie dostosować do potrzeb i wymagań. Proponowane rozwiązania zapewniają bezpieczeństwo procesu produkcyjnego i pewność, że – nawet w przypadku problemów technicznych – będzie on przebiegał sprawnie i bez przestojów.
Proces szkolenia techników
Technicy Konica Minolta uczestniczą w regularnych szkoleniach. Poziom ich wiedzy oraz umiejętności praktyczne są regularnie weryfikowane i oceniane podczas corocznych Testów Wiedzy Techników.
Szkolenia produktowe
Każdemu wdrożeniu rozwiązań Konica Minolta towarzyszy kompleksowy program szkoleń – dla Klientów i ich pracowników – pozwalający na pełne poznanie wszystkich funkcjonalności i możliwości danych urządzeń. Szkolenia odbywają się w jednym z centrów szkoleniowych Konica Minolta lub w siedzibie firmy. Oferujemy szkolenia na poziomie podstawowym i zaawansowanym – osobne dla systemów kolorowych i czarno-białych. Ponadto – dla Klientów, u których zarządzanie barwą odgrywa kluczową rolę w biznesie – proponujemy zaawansowane szkolenie „Teoria Koloru i Zarządzanie Barwą”.
Program Samodzielnej Wymiany Modułów Konica Minolta
Program Samodzielnej Wymiany Modułów (PSWM) Konica Minolta został zaprojektowany z myślą o minimalizacji czasów przestoju urządzeń.
Doświadczenie firmy Konica Minolta pokazuje, że ponad połowa usterek związanych z procesem produkcyjnym wynika z przyczyn prozaicznych – niewłaściwego pobierania papieru czy niezadowalających wyników drukowania. Wiele z tych „awarii” nie wymaga ingerencji techników Konica Minolta – wykwalifikowany operator systemu może je usunąć samodzielnie.
Program Samodzielnej Wymiany Modułów jest tworzony indywidualnie dla każdego Klienta. Obejmuje on dostarczenie dedykowanych materiałów oraz komplekso-
we szkolenie w zakresie profilaktycznej opieki serwisowej. Szkolenie pozwala określić, które z elementów wchodzących w skład PSWM mogą być przyczyną problemu oraz jak dokonać niezbędnej wymiany.
Co jeszcze możemy zaoferować?
Metoda rozliczania kosztów wydruku oparta o stopień pokrycia każdej ze stron jest unikalną metodą na rynku produkcyjnym. Nowy licznik Billing Counter pozwala zaoferować swoim Klientom konkurencyjne ceny wynikające z ilości zużytego tonera bądź zachować wyższy profit dla siebie.
Color Care Suite to pakiet wydajnych aplikacji służących do określania, uzyskiwania i utrzymywania standardów jakości pracy specyficznych dla kolorowych systemów produkcyjnych Konica Minolta. Oprogramowanie umożliwia określenie i zapewnienie właściwej i stabilnej reprodukcji barw wydruków, a co za tym idzie – zachowanie najwyższej jakości obrazu. Aplikacja Color Care pozwala nie tylko na dopasowanie kolorów wydruków do konkretnych oczekiwań, ale gwarantuje również spójność i identyczność wszystkich produkowanych egzemplarzy – od pierwszego do ostatniego.
W ramach usług oferujemy również papiery do wysokonakładowego druku cyfrowego. Usługa obejmuje papiery w formatach poligraficznych dające możliwość docięcia do wymiarów niestandardowych, zwłaszcza pod nietypowe zamówienia.
www.konicaminolta.pl